• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • Lischen

Jo, vi har pratat om det och ringarna är ju det som FÅR kosta, dem ska vi ju ha resten av livet så då skär vi lite här och där på annat... det löser sig.

Det var mest den första chocken som fick mig att misströsta. Det och det låga blodsockret...

SaraPayam skrev 2009-06-12 20:29:41 följande:
    Vad surt, finns det inget annat ni kan dra ner på, så att ni får de ringarna ni vill ha?
  • Hubba

Har precis skickat en förfrågan till min kompis fotografen om hon har lust att tå några bilder på mig som jag kan ge till min m2b i morgongåva... och vad det kan kosta... känner att jag har inte råd att göra en secret box fotografering... så om hon kan ta några vanliga porträtt bilder på mig så blir jag jättenöjd...

• Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-10 22:22:46 följande:
    Jättesnygg klänning Haha ja men det är ju en fördel att den ska vara skrynklig För då är det ju ingen som lägger märke till om det skulle bli mer än vad som är i klänningen
    Absolut! Känns mao som ett smart val... skrynkelmässigt!
  • Goaste

Lakritsbåten; vart är du ifrån, dvs vart bor du? Du gifter dig i min gamla skolavslutningskyrka. Och herrgården ligger i samma samhälle där jag gick i skolan!

• Lakritsbåten

Goaste - är från Beateberg men gick i skolan i Karlsborg.

• SaraPayam
    Lakritsbåten skrev 2009-06-12 21:01:10 följande:
    SaraPayam - nu ligger en lågupplöst liten bild i galleriet, suddig dessutom men om du klickar upp den så ser du modellen iaf.
    Är det något liknande den klänningen som princessan av norge har på sig, den är ju så snygg
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-06-12 22:48:28 följande:
    Jo, vi har pratat om det och ringarna är ju det som FÅR kosta, dem ska vi ju ha resten av livet så då skär vi lite här och där på annat... det löser sig. Det var mest den första chocken som fick mig att misströsta. Det och det låga blodsockret...
    Jo men visst är det så. De ska man ju ha hela livet & man ska ju trivas i dem, å inte ångra sig sen å undra varför man inte köpte den ringen som egentligen vill ha...så jag hoppas att det löser sig

Känns så skönt att helgen är slut nu, har jobbat, så nu är jag trött. Jag provade min klänning igår, å nu satt den helt ok, vill gå ner några kg till så att jag kan andas under kvällen
  • Lakritsbåten
    SaraPayam skrev 2009-06-14 18:50:12 följande:
    Är det något liknande den klänningen som princessan av norge har på sig, den är ju så snygg
    Ja, vissa detaljer är likt. Om jag ska beskriva den ser den ut så här:

Klänningen är tredelad: kjol, liv och jacka. Sydd i vit sidentaft med tjusig lyster. Inga stenar, pärlor eller något annt = helt slät.

Kjolen upplevs smal, sedd framifrån, i bak ligger ett 4-dubbelt veck som gör att all vidd är i bak. Den delen är hämtad från prinsessan Märtha Louises kjol som hon hade när Haakon gifte sig. Se bild i galleriet så ser man en liten del av det. Kjolens omkrets är nederdelen 6 m, nedtill. En "egen" detalj är att kjolen har en ca 12 cm hög plissering längst ned. En plissering som ligger på golvet på släpet.

Livet är ett korsettliv. V-ringat fram och vid axeln går det rätt långt ut. 4-kantig, djupare ringning i bak. Livet snöras bak, men under snörningen är det tyg. Det snöras nedåt så längst ner blir det en "prinsessrosett" (ingen liten mesig och heller ingen 80-talsrosett). Livets längd är till höftbenet och går i något böjd form i fram, dvs något långre mitt fram men inte mycket.

Jackan är inspirerad av Märtha Louises kappa. Ungefär samma skänrning upptill. Ståkrage och v-ringad. Hålls precis som hennes ihop under bysten. Där kommer det också att vara en prinsessrosett. Jackans nederkant följer bröstkorgen bak mot ryggen, dvs en böjd linje. Den är kantad nedtill med en ca 2,5 cm plissering runt om.
  • SaraPayam
    Lakritsbåten skrev 2009-06-14 19:14:42 följande:
    Ja, vissa detaljer är likt. Om jag ska beskriva den ser den ut så här:Klänningen är tredelad: kjol, liv och jacka. Sydd i vit sidentaft med tjusig lyster. Inga stenar, pärlor eller något annt = helt slät. Kjolen upplevs smal, sedd framifrån, i bak ligger ett 4-dubbelt veck som gör att all vidd är i bak. Den delen är hämtad från prinsessan Märtha Louises kjol som hon hade när Haakon gifte sig. Se bild i galleriet så ser man en liten del av det. Kjolens omkrets är nederdelen 6 m, nedtill. En "egen" detalj är att kjolen har en ca 12 cm hög plissering längst ned. En plissering som ligger på golvet på släpet. Livet är ett korsettliv. V-ringat fram och vid axeln går det rätt långt ut. 4-kantig, djupare ringning i bak. Livet snöras bak, men under snörningen är det tyg. Det snöras nedåt så längst ner blir det en "prinsessrosett" (ingen liten mesig och heller ingen 80-talsrosett). Livets längd är till höftbenet och går i något böjd form i fram, dvs något långre mitt fram men inte mycket.Jackan är inspirerad av Märtha Louises kappa. Ungefär samma skänrning upptill. Ståkrage och v-ringad. Hålls precis som hennes ihop under bysten. Där kommer det också att vara en prinsessrosett. Jackans nederkant följer bröstkorgen bak mot ryggen, dvs en böjd linje. Den är kantad nedtill med en ca 2,5 cm plissering runt om.
    Det låter supersnyggt
  • idapluppp

ska bli så spännande att få se den för en bild på resultatet måste vi bara få se

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2