• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • andbeyond

De ringde från butiken där jag köpt klänningen för typ 2 veckor sedan och sa att min slöja har kommit. Har inte kommit mig för att hämta den ännu - känns som att jag hellre har kvar den där tills klänningen har kommit. Hoppas de inte surar på mig nu

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 13:27:19 följande:
    De ringde från butiken där jag köpt klänningen för typ 2 veckor sedan och sa att min slöja har kommit. Har inte kommit mig för att hämta den ännu - känns som att jag hellre har kvar den där tills klänningen har kommit. Hoppas de inte surar på mig nu
    Det tror jag inte att de blir. Men vad kul att den har kommit. Är den lång eller kort?
  • andbeyond

Den är lång, ner till hälarna. och lite spansk stil med spets.

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 14:06:25 följande:
    Den är lång, ner till hälarna. och lite spansk stil med spets.
    Snyggt Sitter å kollar på klänningar som man kan ha i sommar, måste ut å shoppa lite klänningar å linnen, nu nån dag framöver
  • andbeyond

Ah, härligt med sommarkläder! Har det gått bra med träning och mat och så? Så det blir lite extra roligt menar jag?

Blir det inte för mig som det verkar, är för lat! Eller har för lite att göra kanske? Hur som helst - jag har tappat motivationen helt klart. Men den kanske kommer tillbaka efter midsommar, vem vet?

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 14:14:55 följande:
    Ah, härligt med sommarkläder! Har det gått bra med träning och mat och så? Så det blir lite extra roligt menar jag?Blir det inte för mig som det verkar, är för lat! Eller har för lite att göra kanske? Hur som helst - jag har tappat motivationen helt klart. Men den kanske kommer tillbaka efter midsommar, vem vet?
    Jo men det har gått ganska så bra. Jag har ju börjat på viktväktarna, å de motiverar ju en till å fortsätta även om det är jobbigt, å sånt uppskattar jag
    Synd att du bor i Stockholm, annars hade vi kunnat gå å träna lite ihop
    Det gör det säkert. Å vid midsommar äter man ju inte så onyttigt heller
  • andbeyond
    SaraPayam skrev 2009-06-16 14:20:04 följande:
    Jo men det har gått ganska så bra. Jag har ju börjat på viktväktarna, å de motiverar ju en till å fortsätta även om det är jobbigt, å sånt uppskattar jag Synd att du bor i Stockholm, annars hade vi kunnat gå å träna lite ihop Det gör det säkert. Å vid midsommar äter man ju inte så onyttigt heller
    Ja, hade ju varit toppen! Liite långt att åka nu dock

Precis, midsommar är ju rena avgiftningsdieten Men å andra sidan ska vi ut i naturen och då är det lättare att komma igång och promenera. Får väl hoppas på det bästa. Kul att det går bra för dig!
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 14:21:40 följande:
    Ja, hade ju varit toppen! Liite långt att åka nu dock Precis, midsommar är ju rena avgiftningsdieten Men å andra sidan ska vi ut i naturen och då är det lättare att komma igång och promenera. Får väl hoppas på det bästa. Kul att det går bra för dig!
    Hahaha ja det är ju lite långt
    Jo men visst är det, sillen å potatisen är ju inte onyttig i sig, utan det är ju alla tillbehören
    Härligt å vara ute å gå, har verkligen kommit igång med promenaderna, går ca 10000 - 16000 steg om dagen, är ganska nöjd med det
  • mindag2009

Hallå!
    nu har jag gjort liiiite nytta här på jobbet så nu kan jag fortsätta.
    Är det någon av er som ska ha lysningsmottagning?
    Vi kommer att ha det på fredagen när alla anländer, men nu till frågan vad vi ska bjuda på?
    Här är lite förslag:

Hälleflundra, murklor, schalottenlök, musselskum och tryffelpotatis.

eller

Gårdslamm, gremoulata, primörer och bondbönor

eller

Ceasarsallad med kyckling alt. BBQ-marinerade räkor

Eller ska man duka upp en buffé till gästern?
    Många har rest långt och vill nog bara koppla av.

Hjälp jag blir snart galen på allt som ska planeras.

• SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-16 15:05:02 följande:
    Hallå!nu har jag gjort liiiite nytta här på jobbet så nu kan jag fortsätta.Är det någon av er som ska ha lysningsmottagning?Vi kommer att ha det på fredagen när alla anländer, men nu till frågan vad vi ska bjuda på?Här är lite förslag:Hälleflundra, murklor, schalottenlök, musselskum och tryffelpotatis.ellerGårdslamm, gremoulata, primörer och bondbönorellerCeasarsallad med kyckling alt. BBQ-marinerade räkorEller ska man duka upp en buffé till gästern?Många har rest långt och vill nog bara koppla av.Hjälp jag blir snart galen på allt som ska planeras.
    Oj svårt, för allt låter ju gott Men om ni ska ha smårätter på bröllopsdagen, kanske det passar bättre med nån rätt istället för buffé, eller?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2