• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Kära hjärtanes!

Självklart finns vi här och tänker på dig och din lilla mamma!
    Håller alla tummar och tår imgorgon för att allt ska gå bra.
    Många kramar!!!!

Troll1 skrev 2009-04-20 22:37:50 följande:
    Hej!Måste bara skriva av mig lite...Min goa mamma har gjort flera hjärtoperationer under årens lopp, bla opererat in en pacemaker (som ett nöt gjorde slarvigt, hon hade ont i ärret i flera år), som de senare tog ut för att göra en stor hjärtop som kallas Maze. Även denna gav henne mkt besvär efteråt, med smärtor osv. Däremot så verkade den blivit lyckad. Nu visade det sig att hennes puls är alldeles för låg, hennes hjärta orkar inte riktigt och hon ska få en ny pacemaker inopererad i morgon bitti. Det känns lite oroligt nu och jag undrar om ni vill skänka lite positiva tankar inför detta?Kramar från Troll1
  • Troll1

Tack så mycket, det värmer verkligen!

• Luucie
    Troll1 skrev 2009-04-20 22:46:14 följande:
    ....och jag ber om ursäkt över att jag inte kommenterat ngt inlägg här, måste först plöja igenom några...hm...sidor. Nu ropar dessutom min stora dotter att hon vill att hennes mamma ska krypa ner hos henne en stund. Förresten, hon pratade med sin älskade mormor förut och när mormor sa att hon antagligen är för trött för att ringa henne direkt efter op, utan ska höra av sig när "hon blivit en riktig människa igen". Då säger min 10-åring: "Mormor, så länge du lever är du en riktig människa!" Då började mormor gråta... När min dotter sedan berättade det för mig så började naturligtvis jag också storböla. Det var så gulligt och klockrent sagt.
    Vilken skön unge, säger jag med blöta ögon! Och du här kommer en massa positiva tankar och kramar och lycka till imorgon från en tant som inte riktigt har fastnat på tråden men som nog är på G ...om man får va me
    Och tack än en gång för din inspiration med festprogrammen, de nya är nästan klara nu.
  • Troll1

Tack Luucie! Det var roligt att höra att du har haft nytta (och kanske liute glädje) av "filerna".
    Klart du ska vara här hos oss tanter!

Jag ska gå och lägga mig nu. Tack än en gång och sov gott alla!

• Heloise

Kramar om dig trollis och håller med Tinkerbell klart att ni finns i tanken!

Jag ska gå och lägga mig har datalabb tidigt imorron bitti *suck* men det positiva är att det är den SISTA för utbildningen så imorron ladies blir det tårta, en fantasitårta iofs som aldrig skulle sätta sig på en mullig mage eller rund rumpa
    Nattnatt BT'S finest

• lillabruden
    passionsblomman skrev 2009-04-20 19:11:14 följande:
    Nääää Lilla Bruden! jag BÖRJADE helt ödmjukt med mig själv! Kan du inte kasta ett täcke över buren och låtsas att det är natt? Det kanske de skiter i i vårsolens glans...jag har varit och bytt mina svindyra MBT-skor till en halv storlek större och nu får de allt lova att vara de mirakelskor de har rykte om för nu blev det fattigt när jag handlade skor för pengar jagonte hade! Och så ska jag starta en utrensningsdundersoppkur som mamma skickade recept och dags-upplägg för. Vi handalde grönsaker och frukt på torget för nästan femhundra spänn! Flera kassar proppfulla!
    ojdå, missade jag början då *skäms* Jag skyller på tillfällig stressyndrom pga skrikiga fåglar!
    Det tar 3tjocka filtar för att få tyst på dem vissa dagar!!! och då börjar dem ändå efter ett tag....lågt och supergulligt men ändå.....

vad är detta för kur?? låter ju gott!
  • lillabruden
    Troll1 skrev 2009-04-20 22:37:50 följande:
    Hej!Måste bara skriva av mig lite...Min goa mamma har gjort flera hjärtoperationer under årens lopp, bla opererat in en pacemaker (som ett nöt gjorde slarvigt, hon hade ont i ärret i flera år), som de senare tog ut för att göra en stor hjärtop som kallas Maze. Även denna gav henne mkt besvär efteråt, med smärtor osv. Däremot så verkade den blivit lyckad. Nu visade det sig att hennes puls är alldeles för låg, hennes hjärta orkar inte riktigt och hon ska få en ny pacemaker inopererad i morgon bitti. Det känns lite oroligt nu och jag undrar om ni vill skänka lite positiva tankar inför detta?Kramar från Troll1
    Alla mina bästa helande och energiska vibbar skickas till Mamma Troll!!!!! Hon verkar ju vara en tant hon med så hon klarar sig nog ska du se *kramar*
  • lillabruden

jo men lilla jag skriver ju innan jag läst allt

är mest en tantsmily tycker jag, saknas bara det lila håret

det där med karriär o jobb, inte alltid man vill klättra uppåt. Jag testade det på ett ass.bolag och jag ville bara gråta!! Det var inget för mig!!!! Jag är en person som trivs där jag är just nu helt enkelt, och chanserna kommer i framtiden med, antingen av livets krafter eller av egen kraft
    Men man ska inte bränna broar som det heter...

Stödstrumpor!!! Ojojoj vad hade jag gjort utan dem! Jag började använda dem när jag va 21 och dem är en tillgång i strumplådan! Hör o häpna så tvättar jag dem separat och tumlar inte dem!!!! (mirakel för mig) Och skäller på m2b om han skulle få för sig att göra det...
    Dem är bra mot
    -värk i fötter och smalben
    -svullna fötter och smalben
    -blodcirkulation
    -du undviker skoskav för dem sitter hårt mot foten och tar upp mesta av friktionen
    -dem värmer på vintern
    -dem är diskreta
    -dem är sköna
    -dem tröttar ut hårrötter som växer saktare (på mig iallafall)
    -sist men inte minst dem är faktiskt värda pengarna!

Hade det inte varit för varmt att ha under sommaren hade jag haft dem på bröllopsdagen! Det finns ju både bomull och nylon, nylon finns i beige och svart. Bomull finns i blå, vit och svart.
    Titta in i olika hälsokost butiker, kan vara billigare än apoteket och dem har mer utbud!!

jag tror jag lyckades få med allt (antagligen inte men men )

sov gott mina tanter små, så ska jag jobba på litta!
    kram

• Im yours

Godmorgon mina vänner.

Åhhhhhhhh troll1; Alla mina tankar går till dig och trollemor. Jag har ju vart där du är, och än är inte resan slut. Jag brukar inte be, men det har blivit en del sånt på sistone. Vad jag vill säga till dig, är att all din oro är min. För om vi delar på den, blir oron lättare att bära. Orosmolnen skingrar sig lite, och man förvånas och gläds över förr så banala saker. Styrke- och tröstekramar till din familj. Den här visan passar väl bra.

Blomman; Är det en sk. detox-soppa du har recept på. Om du har tid, o lust nånngång, kan du väl maila receptet till mig. Jag behöver oxå avgiftas

Välkommen in Luccie, härligt att så många vill joina oss tanter. Ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi blir För dina vänner är mina vänner, o mina vänner är dina vänner. Ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi blir.

Stödstrumpor Med tanke på söta lillabrudens lista, kanske man borde investera i ett par sådana. Då jag läser ordet stödstrumpa, går tankarna till min älskade mormor. Hon bar dessa benkläder med stor elegans, o stolthet. Om jag inte minns fel var de aningens tjocka på den tiden. Vilket har avskräckt mig, men även detta har säkerligen förändrats. Så............. visst jag är med

Visst är barn fenomenala på att komma med härligt anspråkslösa citat. Ett varmt leende, och en vän-hälsning skickas till din dotter troll1.

Idag ser det molnigt ut, men en promenad ska jag väl lyckas ta mig ut på. Min älskling börjar känna sig starkare nu, vilket är obeskrivligt skönt.

Kramkalas!

• Troll1

Tack för era stöttande ord! Känns bra kan jag säga.
    Har inte hört ett ljud från mammas man Hon skulle enl min dotter opereras väldigt tidigt på morgonen. Mamma är överkänslig mot morfin, som de hade 0 koll på vid hennes största operation. Jag fick rusa ut efter ett internationellt prov jag hade då, för att ringa mammas man o påminna om det. Kom på det mitt under provet... Mamma hade inte vaknat ur narkosen och läk var oroliga. När min styvfar så kontaktade sjukhuset drog de ner morfinet kraftigt och mamma vaknade. Skit att man måste ha koll på så´nt också!
    (Konstigt nog fick jag MVG på provet.)
    Hoppas mamma mår bra, är väldigt orolig nu trots ert fantastiska stöd.

Svar på tråden Tantvarning 4