• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Diz

Jodå, allt väl!

Småttingarna har varit förkylda, och vi toppade i påskas med redigt astma-anfall hos treåringen, mamma och pappa var skakis ska du tro, men L tyckte det var party, ambulansen kom ju och hälsade på...

Annars händer det mest i trädgården faktiskt.

Hitills iår har vi hunnit:
    * Sätta kantsten vid asfalten
    * Rensa ogräs, bytt jord och gödslat syrén, magnolian och rhododendron
    * Planterat lite påskliljor (säkerligen fel tidpunkt, men de trivs iaf )
    * Lagt plattor och natursten på framsidan
    * Grävt ut för vår grillplats (ska vara halvt nedsänkt i slänten)
    * Påbörjat projekt "gräs" på baksidan (vilket innebär rensa ut sten och börja skyffla jord för senare gräs-sådd)
    * Flyttat en jordhög som var i vägen för projekt gräs.
    * Omplacerat smultron och planterat lite vitsippor.

Inte har jag hunnit promenera något (annat än för att köpa glass i affären ) men jag har klappat mig på ryggen ändå.

• lillabruden

att vara troende och känna tro är olika saker Sonja

jag ska jobba inatt, och efter en morgon runda i stan ska jag nu sussa kudden så jag är pigg o vaken hela natten

trädgård? *pustar och stönar* min enda levande blomma som får vatten sisådär en gång vart kvartal är tillräckligt med jobb

Och Ikea på en söndag, med mat i restaurangen låter som en finfin idé!!

• passionsblomman

OJ vad ni arbetar! Det må jag säga att då är man värd både ryggdunkar och glass!

Vad läskigt med astma anfallet...men det är klart, det är fet hjältestatus på att ha åkt ambulans när man berättar för polarna...

Diz skrev 2009-04-20 12:28:47 följande:
    Jodå, allt väl! Småttingarna har varit förkylda, och vi toppade i påskas med redigt astma-anfall hos treåringen, mamma och pappa var skakis ska du tro, men L tyckte det var party, ambulansen kom ju och hälsade på... Annars händer det mest i trädgården faktiskt. Hitills iår har vi hunnit:* Sätta kantsten vid asfalten * Rensa ogräs, bytt jord och gödslat syrén, magnolian och rhododendron * Planterat lite påskliljor (säkerligen fel tidpunkt, men de trivs iaf ) * Lagt plattor och natursten på framsidan * Grävt ut för vår grillplats (ska vara halvt nedsänkt i slänten) * Påbörjat projekt "gräs" på baksidan (vilket innebär rensa ut sten och börja skyffla jord för senare gräs-sådd)* Flyttat en jordhög som var i vägen för projekt gräs. * Omplacerat smultron och planterat lite vitsippor. Inte har jag hunnit promenera något (annat än för att köpa glass i affären ) men jag har klappat mig på ryggen ändå.
  • didis

*smyger in här lite diskret efter att ha varit frånvarande vääldigt länge...*

Någon som är sugen på att kort sammanfatta 34 tantsidor??

• passionsblomman

WWWWWOOOOHOOOO! HEEEEJ!

HUR mår du!?! håller udu på och flyttar till nya lägenheten eller vad GÖR du?

didis skrev 2009-04-20 15:05:21 följande:
    *smyger in här lite diskret efter att ha varit frånvarande vääldigt länge...*Någon som är sugen på att kort sammanfatta 34 tantsidor??
  • didis

Än så länge jobbar jag på som vanligt och försöker färdigställa alla patienter så gott det går. Och parallellt med det avvecklar jag företaget och parallellt med det planerar jag mitt fortsatta liv som "student". Puh!!

Hur är livet med dig, passionsblomman och alla er andra??

*har saknat er jättemycket!!*

passionsblomman skrev 2009-04-20 15:09:44 följande:
    WWWWWOOOOHOOOO! HEEEEJ! HUR mår du!?! håller udu på och flyttar till nya lägenheten eller vad GÖR du?
  • passionsblomman

Å detsamma fattar du väl!!!

Jahaja, själv åker jag som en tätting till den där klininken och har lite känslobryt här och där, typ i fredags särskilt.

Annars har jag kommit igång med mina promenader och stavar som en liten tok bäst benhinnorna håller.

Mule och jag har varit på högmässa i påsk, det var roligt att ses.

Tånårsmorsa har slagit runt på Ålandsresa och Tinkerbellehar berett sig på strid in da hood men klarade sig..

Heloise har upptäckt att nästan hela klassen fuskar när hon försöker klara uppgiften som man ska.

Soldemor tror jag har börjat kattutställningssäsongen och det är mycket vigselsamtal nu...
    Sonja, hon är alldels nygift och jagtror inte knappt att ni hunnit ses i tråden...

Nya hjältetanten är hon som är länk till både alldeles nyss och lite längre bak. Hon på englands "talang"

I´m yours börjar vara sitt vanliga glada jag igen efter pärsen med Lasse och promenerar med mig och tonårsmorsan.

Trollet, är sitt vanlig underbar uppmuntrande själv när hon är här, men har lite full tupp tror jag, för det är int lika många inlgg osom i vintras

Blyg brud har jag inte sett på evigheter och Originalrosen har jag efterlyst för hon är också alldeles försvunnen.

Lilla bruden tror att hon behöver gå ner 5 kg och bröllopsplanerna verkar skrida framåt med framgång.

Daa börjar också ana att det ska bli vår, även i Norrland och har snart klöst ner alla tapeterna därhemma
    och Diz håller visst på att bygga om hela trädgården...

Vad händer mer? *funderar*

• didis

Passionsblomman: en föredömlig sammanfattning!!

Trädgården håller vi också på att inreda nu, precis som Diz. Vi tvingades ju köpa till 350 kvm tomt till de befintliga nästan 1000 och nu är i alla fall 450 kvm bara fyllnadsmassa och ogräs.

2 träd är nedsågade (motorsågsdjävulen har flugit in i maken, tyvärr) och vid en av stubbarna är kaprifol planterad. Ett minikörsbärsträd är också planterat och jag håller på att ömt vårda mina "pinnar" dvs jag har sticklingar av flädern som tyvärr sågades ner i samband med tillbyggnationen av huset. Och sticklingar av syren för det skall visst också gå att få via "pinnar".

Annars känns det inte som om det händer något stort i livet just nu, snart nog (1 juli) flyttar jag till Jkpg men innan dess lunkar nog mest llivet på. Och gott så.

• TinkerBelle

Hej på tanter,

Nu är jag hemma. Har varit hos frissan idag och lagt slingor i hela håret. Blev jättebra och är mycket nöjd! Ska tillbaka i juni några veckor före bröllopet.

Sen han jag med en sväng in i sko affären och köpte ett par skor till dottern - hennes gympa skor håller på och faller i bitar.

Väl hemma så känner jag hur bihållerna dunkar av smärta. Har promenerat fram och tillbaka till centrum och envist förträngt värken i ett försök att njuta avden underbara solen. *suck*
    Är väl förkylningen som är tillbaka. Nåja fick ju vara frisk i två veckor. Alltid något.

Passionsblomman: Mina Tulpaner slog ut i går! Härligt korallröda såna där där bladen flickar sig utåt - jätte härliga att titta på! Blir så glad, så glad!

Svar på tråden Tantvarning 4