• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Passionsblomman; jag vet inte hela din historia, men jag anar på ett ungefär, STOR kram till dig, håller tummarna!

Tonårsmorsan: Jag fyllde 40 i september, på en lördag, och jag fick bara panik och kände att jag orkar inte med att ordna fest och att det ska passa alla och vilka ska man bjuda (separerade par med nya ex som inte går ihop med varandra osv.) Så av min man fick jag en resa till Tallin i present. Vi åkte tors-sön, fixade barnvakt (hade lite dåligt samvete för att vi inte tog ungarna med de hade jätteroligt hos min brorsa och hans fru och var med om en massa kul de också), och drog iväg. Bodde på ett superhärligt spahotell, åt gott, shoppade, strosade i Gamla stan, och bara mös tillsammans. Den bästa födelsedag jag haft!
    Rekommenderas!. Riga blir vårt nästa mål, vill dit jag också!

• passionsblomman

Å det lät ju underbart! Jag vill OCKSÅ åka på spa!

Stämmer det att det inte är så hiskeligt dyrt att åka dit?
    Det kanske du inte vet, för det var ju en present kom jag på nu...men ändå.

Sonja68 skrev 2009-04-20 08:33:14 följande:
    Passionsblomman; jag vet inte hela din historia, men jag anar på ett ungefär, STOR kram till dig, håller tummarna!Tonårsmorsan: Jag fyllde 40 i september, på en lördag, och jag fick bara panik och kände att jag orkar inte med att ordna fest och att det ska passa alla och vilka ska man bjuda (separerade par med nya ex som inte går ihop med varandra osv.) Så av min man fick jag en resa till Tallin i present. Vi åkte tors-sön, fixade barnvakt (hade lite dåligt samvete för att vi inte tog ungarna med de hade jätteroligt hos min brorsa och hans fru och var med om en massa kul de också), och drog iväg. Bodde på ett superhärligt spahotell, åt gott, shoppade, strosade i Gamla stan, och bara mös tillsammans. Den bästa födelsedag jag haft!Rekommenderas!. Riga blir vårt nästa mål, vill dit jag också!
  • Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-04-20 08:33:14 följande:
    (hade lite dåligt samvete för att vi inte tog ungarna med de hade jätteroligt hos min brorsa och hans fru och var med om en massa kul de också),
    Jag menar att jag kan inte riktig vila och slappna av på ett SPA-HOTELL med en massa bassänger o vatten, när vi har två småbarn...DEt blir liksom ingen tid över till mig o min man, för all vår energi o uppmärksamhet riktas mot våra små ögonstenar. Men för dem var det också kul att få "semester" från mamma o pappa
  • Sonja68

Tallin var inte så himla dyrt. Nu bor jag i norra Sverige och vi hittade rea-biljetter med Finnair från en stad i norra Finland nära oss, så vi åkte den vägen. Men jag vet att från Stockholm är det inte speciellt dyrt att åka med färja till Tallin. De brukar ha jättebra paketerbjudanden! Tallin var supermysigt och där pratar de finska, engelska eller ryska.
    Jag pratar ju både engelska och ryska så för mig var det inga som helst problem. Trevliga människor, mysiga restauranger, finns både billig och dyr shopping
    Jo, vi har två flickor; en som blir 4 i maj och en som fyllde 6 i januari. Världens sötaste busungar, "Guds blommor" som min man kallar dem. Så tycker förstås alla om sina barn...

• passionsblomman
    Guds blommor! ÅÅÅÅ det var fint!

Vet du, jag ÖNSKAR att alla tyckte så om sina barn. Det finns många små blommor som folk mest behandlar som ogräs, inte minst föräldrarna...
  • Sonja68

Ja, eller hur!
    Som du kanske läst på prästtråden så säger min man att han inte är troende, MEN han har stor respekt för Gud och så säger han ibland såna där saker (och han menar det verkligen) som gör att jag ibland undrar...
    Han älskar barn och precis som du skriver, så önskar även jag att alla kunde se på sina barn på det sättet. Att de är små blommor som Gud skapat och som måste vårdas ömt, få näring så de växer och även "tuktas" (med det menar jag då UPPFOSTRAS, inget annat!!) så att de växer i rätt riktning.
    Du som är florist förstår nog vad jag menar

passionsblomman skrev 2009-04-20 09:10:13 följande:
    Guds blommor! ÅÅÅÅ det var fint!Vet du, jag ÖNSKAR att alla tyckte så om sina barn. Det finns många små blommor som folk mest behandlar som ogräs, inte minst föräldrarna...
  • Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-04-20 09:15:14 följande:
    så att de växer i rätt riktning.Du som är florist förstår nog vad jag menar
    Växer och UTVECKLAS till starka, friska, sunda blommor, ville jag tillägga här!
  • Diz

Ser att vi har haft lite "depp" här i tråden, vilket är helt och hållet tillåtet, rent utav uppmuntras. "Gnäller" vi av oss här, så kan vi ju vara trevligare fruar/mödrar.

Naturligtvis kommer här ett tjog styrkekramar till de som kramar behöver!

Har lite dåligt samvete för att jag inte "hinner med" er på samma sätt längre, men med en massa jobb och all ledig tid i trädgården blir det lite tid över till annat... f-låt!

Jag saknar er! och tycker förövrigt fortfarande att vi bör försöka träffas någon gång...

Svar på tråden Tantvarning 4