• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Troll1
    tonårsmorsa skrev 2009-04-19 00:37:48 följande:
    Tyvärr är det nog så att man väldigt ofta går och håller saker inne allt för länge, sen när det väl brister så blir det för mycket på en gång. Det är nog där jag är just nu. Och när oron gnager så blir sömnen dålig, och med dålig sömn känns allt som ett virrvarr och blir så mycket svårare att reda ut. Så visst är sömnen viktig. I torsdags kväll hade jag fått ett meddelande på svararen som jag inte riktigt visst hur jag skulle tolka. Låg vaken halva natten och grubblade. Somnade till slut av utmattning. Sen när jag vaknade och kunde reda ut det blev allt så himla bra. Hela kvällen kändes toppen och så idag vände allt igen. Känns som om det inte finns något mellanläge just nu. Antingen toppen eller botten. Behöver nog också sova lite. God natt.
    Åh, jag känner igen det där! Som Blomman säger, ös ur dig (här) och gråt när du behöver gråta. Du bär på en stor sorg med väninnan som gick bort, värk och människor som känns svekfulla. Jag förstår dig till fullo! Skickar en STOR cyberkram till dig!

Här är en makalös och helt fantastisk kvinna (tant?!):

Se hela videon...
  • tonårsmorsa

Halloj!

Har sovit och sen funderat hur vi ska göra. Eftersom året varit som det varit och energin verkligen är på väg att ta slut så har vi nu bestämt oss för att åka på en kryssning till Riga när jag fyller år. De som vill följa med gör det, resten struntar vi i. På så vis behöver vi inte planera en massa, utan kan lägga vår energi på att ha trevligt istället. Känns lite bättre nu.

(Bröllop vet jag inte när det blir. Kanske hösten 2010.)

Troll1: Fick rysningar när jag såg det där klippet. Så himla skön tant. Snacka om käftsmäll till alla som bara ser utsidan.

• Troll1

Tonårsmorsa: Bra initiativ där, det blir säkert jättemysigt! Bröllopet kan ni ju suga på lite...

Visst är hon helt outstanding!

• passionsblomman

Trollet: i inlägg 211 har du min reaktion på första gången jag fick ta del av den kvinnans gåvor! Hejja hejja!

Varför har jag inte redan gått ut och gått min runda??????

• Troll1
    Jaså, jag var lite sen?
    passionsblomman skrev 2009-04-19 14:12:43 följande:
    Trollet: i inlägg 211 har du min reaktion på första gången jag fick ta del av den kvinnans gåvor! Hejja hejja!Varför har jag inte redan gått ut och gått min runda??????
    Därför att du tänkte göra det lite senare idag? Hrm
    Jag tycker du är så duktig som kämpar på med dina stavar. Själv är jag tjockare än någonsin. Abbans!
  • TinkerBelle

Underbar ide!
    Lägg förväntningarna på rätt nivå. Fokusera på att du, din m2b och barn får en toppen resa och dem som vill förlja med får anstränga sig och ge lika mycket energi som dem tar.

Det finns ett ljus i slutet av tunnelen. Har varit där du är och vet hur trött man blir. Men ge inte upp! Ta en dag i taget och uppskatta och njut av de små små sakerna.

Mång kramar till dig!

tonårsmorsa skrev 2009-04-19 13:51:18 följande:
    Halloj!Har sovit och sen funderat hur vi ska göra. Eftersom året varit som det varit och energin verkligen är på väg att ta slut så har vi nu bestämt oss för att åka på en kryssning till Riga när jag fyller år. De som vill följa med gör det, resten struntar vi i. På så vis behöver vi inte planera en massa, utan kan lägga vår energi på att ha trevligt istället. Känns lite bättre nu. (Bröllop vet jag inte när det blir. Kanske hösten 2010.)Troll1: Fick rysningar när jag såg det där klippet. Så himla skön tant. Snacka om käftsmäll till alla som bara ser utsidan.
  • tonårsmorsa

Jo, jag skymtar ljuset ibland, men tunneln har så många sidovägar så när jag tror jag närmar mig slutet verkar jag gått vilse igen.

TinkerBelle skrev 2009-04-19 14:20:31 följande:
    Underbar ide!Lägg förväntningarna på rätt nivå. Fokusera på att du, din m2b och barn får en toppen resa och dem som vill förlja med får anstränga sig och ge lika mycket energi som dem tar.Det finns ett ljus i slutet av tunnelen. Har varit där du är och vet hur trött man blir. Men ge inte upp! Ta en dag i taget och uppskatta och njut av de små små sakerna.Mång kramar till dig!
  • passionsblomman

Du, som det skrivs här, är det då inte konstigt om man råkar missa en länk eller två...

Jag hatar mina värkande smalben och tycker just idag att det är skitsegt för jag vägde idag och det var visst ingen större skillnad mot förra söndagen-däremot tidigare i veckan, var det flera hekto mindre...

Alla vet vi ju att man inte ska stirra sig blind på vågen , så jag mätte...

...då har jag nu samma mått(tyvärr) som förra årets startmått,UTOM runt magen som på båda ställena varmassa centimeter större!

Jag är svullen som jag vet inte vad idag. Kanske massa vätska och så för att det är ÄL-dagarna?

Den här veckans promenerande har ju iofs varit ganska stillsamt, för benens skull, så kanske blir det lite bättre resultat när de är starkare...OCH så är det ju som min sambo ständigt säger. "alltså; om du GÅR över en mil om dagen, så blir det MUSKLER också, och då minskar inte vikten lika snabbt som om du bantar."
    Nä, jag VEEEET, men åååå vad sakta det gååååår.

Räknar man inte dagar till ÄL så räknar man hekto och centimetrar...allt går skitsakta! *otålig*

Troll1 skrev 2009-04-19 14:15:28 följande:
    Jaså, jag var lite sen?
    Därför att du tänkte göra det lite senare idag? HrmJag tycker du är så duktig som kämpar på med dina stavar. Själv är jag tjockare än någonsin. Abbans!
  • TinkerBelle

Hej tanter,

Här har vi haft hemma spa idag. Det har skrubbats och tvättats och manikyr och pedikyr har gjorts. Nu är både dottra och jag rena som alldrig för.

Ska under eftermiddagen försöka ta tagi det växande tvättberget.
    Mindre lockande som sagt, men jag är evigt tacksam över att jag har tvättmaskin och egen tork. Skulle inte orka göra som Im yours... är för trött och lat!

• MulleNuh

Hej hopp..

Idag har vi varit på naturhistoiska muséet och sen drog jag och Zack till leklandet.. Full rulle!

Och min migrän hänger med som vanligt!!

Svar på tråden Tantvarning 4