• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • tonårsmorsa

Så trött på allt. Känns som jag vill skita i hela bröllopet. Hade verkligen sett fram emot en ordentlig fest, men just nu vet jag inte om någon är intresserad av att ens avvara en kväll på oss, så kanske blir det ett strandbröllop bara vi två istället.

• MulleNuh

Varför tror du så???

tonårsmorsa skrev 2009-04-18 23:09:01 följande:
    Så trött på allt. Känns som jag vill skita i hela bröllopet. Hade verkligen sett fram emot en ordentlig fest, men just nu vet jag inte om någon är intresserad av att ens avvara en kväll på oss, så kanske blir det ett strandbröllop bara vi två istället.
  • tonårsmorsa

Fyller 40 i år också och ska dagen för firandet passa alla så verkar det i alla fall inte sammanfalla med min födelsedag. Jag fyller på en vardag och det passar visst inte för då måste man ta semester. Och helgen passar inte heller för då har de planerat annat. Min födelsedag kommer väl knappast som någon överraskning och har de inte ens kunnat tänka ut själva att jag troligen tänker fira den i någon form så varför ska de då vara intresserade att ändra sina planer för en sketen bröllopsfest. Jag kanske är överkänslig, men har väl inte heller fått så mycket stöd under en tid som varit ett rent hel..te, så det är kanske inte så konstigt. Saknar en av mina vänner så otroligt mycket, drömmer om henne, vaknar och tänker att jag ska ringa men verkligheten kommer ifatt och jag minns att hon inte längre finns. Orkar ingenting utan bara gråter.

MulleNuh skrev 2009-04-18 23:11:11 följande:
    Varför tror du så???
  • MulleNuh

Men oj då!!
    Vet inte vad jag ska säga!! En kram kanske? Nä inte mycket att hurra för, men alltid nåt..

tonårsmorsa skrev 2009-04-18 23:30:56 följande:
    Fyller 40 i år också och ska dagen för firandet passa alla så verkar det i alla fall inte sammanfalla med min födelsedag. Jag fyller på en vardag och det passar visst inte för då måste man ta semester. Och helgen passar inte heller för då har de planerat annat. Min födelsedag kommer väl knappast som någon överraskning och har de inte ens kunnat tänka ut själva att jag troligen tänker fira den i någon form så varför ska de då vara intresserade att ändra sina planer för en sketen bröllopsfest. Jag kanske är överkänslig, men har väl inte heller fått så mycket stöd under en tid som varit ett rent hel..te, så det är kanske inte så konstigt. Saknar en av mina vänner så otroligt mycket, drömmer om henne, vaknar och tänker att jag ska ringa men verkligheten kommer ifatt och jag minns att hon inte längre finns. Orkar ingenting utan bara gråter.
  • passionsblomman

Å, ikväll är det du som behöver kramarna Tonårsmorsa! Fy vad trist när man känner sig sådär låg!
    Har man så mycket ont som du har just nu, så är det faktiskt inte överkänslig man är, utan helt normalkänslig!
    Klart det påverkar hur du mår helt och hållet och klart man behöver stöd runtomkring sig!
    men du, nog tusan vill de komma på ert bröllop, tror du inte det trots allt?
    Eller: skit i det ikväll, och bara gråt ut, så du får ur dig lite jobbigt! *kramar om igen*

• tonårsmorsa

Jo, jag är nog lite överkänslig, men det har bara varit alldeles för mycket skit i mitt liv hittills i år. Och nästa vecka väntar flera saker som jag har ångest inför, så jag kanske är extra känslig just nu. Försöker ta en dag i taget, men ibland så känns även det för mycket.

Hittade i alla fall en cola i kylen så jag känner mig lite gladare nu. Det är sådana småsaker som betyder något för tillfället. Och tack alla underbara för att ni finns här och lyssnar.

• passionsblomman

Faktiskt så är det helt ok att det får lov att rinna över ibland. Hur ska man annars orka?
    Igår var jag helt sänkt, idag är det bättre...
    man vore en rätt läskig människa om man alltid vore så himla stark och duktig och genompositiv!

klart allt ordnar sig, men när det bara är nog rätt vad det är, ja då är det bara att släppa fram det.
    Hoppas du och alla får sova gott nu inatt. man mår så mycket bättre då märker jag själv.

Jag ska försöka komma till ro nu. Natti natt!

• tonårsmorsa

Tyvärr är det nog så att man väldigt ofta går och håller saker inne allt för länge, sen när det väl brister så blir det för mycket på en gång. Det är nog där jag är just nu. Och när oron gnager så blir sömnen dålig, och med dålig sömn känns allt som ett virrvarr och blir så mycket svårare att reda ut. Så visst är sömnen viktig.

I torsdags kväll hade jag fått ett meddelande på svararen som jag inte riktigt visst hur jag skulle tolka. Låg vaken halva natten och grubblade. Somnade till slut av utmattning. Sen när jag vaknade och kunde reda ut det blev allt så himla bra. Hela kvällen kändes toppen och så idag vände allt igen. Känns som om det inte finns något mellanläge just nu. Antingen toppen eller botten.

Behöver nog också sova lite. God natt.

• Im yours

Godmorgon.

Tonårsmorsan; Här kommer ännu en tröstekram till dig. Jag hoppas iaf att du fått sova några timmar inatt. Har märkt hur trött jag blir efter turbulensen som finns omkring mig. Många gånger känns det som att all energi rinner ut i tomma intet.

Vi har tvättdag, och ska snart ner till tvättstugan. Känns lagom kul just nu. Jag är ....... vadå. Jodå, jättetrött

Svar på tråden Tantvarning 4