• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman
    Celeste97 skrev 2009-04-17 22:12:53 följande:
    Vi som är tanter vet förstås redan detta, men eftersom man (läs jag) blir lite dement med åren så... ..påminn mig nästa gång jag ska handla kläder om att de ska vara bekväma redan när jag köper dem!!!Jag investerade halva min årsbudget för kläder på ett par jeans häromdagen, och tre försäljare tyckte att jag skulle ha den mindre storleken fast jag hade bestämt mig innan för den större... "De töjer sig, så du ska ha en storlek mindre än vad som känns rätt"Så jag lät mig mot allt förnuft övertalas, kom hem med byxorna, provade dem, och insåg förstås att säljarna hade fel. Jag fick ingen blodtillförsel i benen när jag vek dem! Lyckligtvis är jag tillräckligt med tant för att utnyttja bytesrätten!
  • TinkerBelle

Ja ibland sätter "alzhimers light" in och man glömmer allt sånt där självklart som tex. att kläder ska vara bekväma redan när man köper dem.

Celeste97 skrev 2009-04-17 22:12:53 följande:
    Vi som är tanter vet förstås redan detta, men eftersom man (läs jag) blir lite dement med åren så... ..påminn mig nästa gång jag ska handla kläder om att de ska vara bekväma redan när jag köper dem!!!Jag investerade halva min årsbudget för kläder på ett par jeans häromdagen, och tre försäljare tyckte att jag skulle ha den mindre storleken fast jag hade bestämt mig innan för den större... "De töjer sig, så du ska ha en storlek mindre än vad som känns rätt"Så jag lät mig mot allt förnuft övertalas, kom hem med byxorna, provade dem, och insåg förstås att säljarna hade fel. Jag fick ingen blodtillförsel i benen när jag vek dem! Lyckligtvis är jag tillräckligt med tant för att utnyttja bytesrätten!
  • Im yours

Men lilla blomman, det är klart att det känns i hjärtetrakten. Jag skickar omedelbart styrkekramar till dig, och vet du vad. Jag fick en chokladbit av sonen, den ger jag dig. Som fredagslyx.

Ja, se dessa försäljare, man undrar hur det tänker egentligen?? Sluta tjafsa med oss tanter, det räcker att ni lurar tonåringarna till vansinnes-köp. Visst, det är väl därför dagens flickor springer omkring, o ser ut som om de glömt nått plagg någonstans.

Mulle; Fy bubblan, att folk orkar vara sådär meningslöst jobbiga Vadå serviceyrken???????????

• tonårsmorsa

Förstår om det är mycket känslor nu. Inte så konstigt att du då känner dig spröd. Och när spänningar släpper kommer ofta tårarna som ett brev på posten. Här kan du alltid lägga huvudet mot en cyberaxel. Kramar om.

passionsblomman skrev 2009-04-17 19:20:52 följande:
    Vet ni vaaad...idag har jag varit på den där kliniken och ...ja...nu ska det väntas och se om det fastnar eller om det blir nya försök. Jag vet inte riktigt vad det tagit åt mig nu efteråt, men jag kände mig alldeles spröd och ömtålig när jag gick därifrån och när jag skulle lyxa med min sushilunch, höll jag på att börja gråta i misosoppan. Jag gick därifrån och visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen, så jag gick mot kyrkan, för där kan manju sitta ifred och lipa lite om det behövs.Då började klockorna plötsligt ringa och det visade sig vara fredagsmässa. Jag gick in och det var "din" präst Mulle! Och det var väldigt lågmält, naturligt och jätteskönt, för då kunde jag lipa lite i psalmboken och tända ljus och samla ihop mig lite.jag känner mig helt svajig i hela hjärtat, jag vet inte ens riktigt varför.
  • MittiPrickBrud

Här kommer ett par axlar till.

Du vet Passionsblomma, den här processen som drar igång nu den _är_ väldigt känsloladdad. dEt är inte så konstigt att du blir sentimental och gråtmild. Det är ngt slags ödmjukhet inför livet och det stora och förunderliga i allt. Jag hoppas så att din längtan ska få sin belöning och under tiden tycker jag att det där med att söka lugn och frid i kyrkan låter alldeles utmärkt! Speciellt om det är en bra präst såklart,m och det tror jag att Mulle präst måste vara!

tonårsmorsan, jag skrattade åt din härliga betraktelse från ålandresan. Blir nästan lite ömhjärtad inför tanken på de där ungtjejerna med sina silikonisar. KLart de måste få titta ut lite, hur ska de annars få känna att det var värt pengarna om ingen ser dem!

• passionsblomman

Jag ahr just skrikit åt min sambo i telefon för att han inte fattar ett enda jävla skit, så faktiskt är det bara ni som fattar och som vet något om min dag.
    Varför är de så förbannat pantade ibland de man lever med?
    Jag borde lägga mig nu, jag är helt färdig.

• MittiPrickBrud

Jag känner mig faktiskt lite sorgsen i hjärtat nu då jag tänker på att bröllopet inte blir av denna sommar. Nu, då jag läser om de som börjar komma till vägs ände i sin väntan, så känns det så trist att inte ens ha ett datum eller ens ett antagande om när det kan bl i aktuellt igen.... Tänker på att vi borde ha varit i full fart med ett intensivt förberedelsearbete nu...

• tonårsmorsa

Ja bröllop. Det var väl därför vi alla hamnade här från början. Men så ville livet helt plötsligt annorlunda och så flyttades datumet fram och sen hände något igen och så sköts planerna på den ovissa framtiden. Och nu vet man varken ut eller in eller om man någonsin blir gift eller... Men vaddå, har man väntat i över 20 år kan man väl vänta lite till. Suck...

MittiPrickBrud skrev 2009-04-17 23:57:16 följande:
    Jag känner mig faktiskt lite sorgsen i hjärtat nu då jag tänker på att bröllopet inte blir av denna sommar. Nu, då jag läser om de som börjar komma till vägs ände i sin väntan, så känns det så trist att inte ens ha ett datum eller ens ett antagande om när det kan bl i aktuellt igen.... Tänker på att vi borde ha varit i full fart med ett intensivt förberedelsearbete nu...
Svar på tråden Tantvarning 4