• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Hallå där!
    Jag hittade 3 blomstercheckar i min plånbok!!! Vet dock inte om de gått ut ännu, för det står inget "bäst-före-datum"...Men jag vet att jag fick dem för typ 3 eller 4 år sedan! Innebär det att jag platsar här med er andra tanter *ser hoppfull ut* ???
    Grämer mig lite att jag inte använde checkarna som betalning av min brudbukett för drygt en vecka sedan. 200 spänn.

• Soldemor
    MulleNuh skrev 2009-04-15 13:29:02 följande:
    Oj va jobbigt för er!! Med påkörningen!!Men att köra manuell är som att ha sex! Eller nej! Som att cykla menar jag!!!:-O
    Tror faktiskt jag klarar både sexet och cyklingen bättre...
  • MulleNuh

haha

Soldemor skrev 2009-04-15 13:46:36 följande:
    Tror faktiskt jag klarar både sexet och cyklingen bättre...
  • passionsblomman

Dåplatsar du! Hahaha! Så har ALLA tanter, en hel bunt checkar. helst ska de köpa blommor till ANDRAS BEGRAVNINGAR för dem, fast de fått dem för att lyxa med blommor till sig själva.

Men du, en stämpel med datum ska finnas på dem!

Sonja68 skrev 2009-04-15 13:45:49 följande:
    Hallå där!Jag hittade 3 blomstercheckar i min plånbok!!! Vet dock inte om de gått ut ännu, för det står inget "bäst-före-datum"...Men jag vet att jag fick dem för typ 3 eller 4 år sedan! Innebär det att jag platsar här med er andra tanter *ser hoppfull ut* ???Grämer mig lite att jag inte använde checkarna som betalning av min brudbukett för drygt en vecka sedan. 200 spänn.
  • Sonja68

TACK!!! Skönt att veta att man inte är ensam tant här i världen.
    Faktiskt, det är inget datum, Bara nåt S och så nummer. De kallas Blomsterkort och är från Euroflorist.
    Ärligt...jag har ett svagt minne av att jag köpte en handbukett till en begravning, för ett par år sedan, och betalade med en blomstercheck. Har nämligen för mig att jag hade 4 st förut i plånboken...*Rodnar*

passionsblomman skrev 2009-04-15 14:14:17 följande:
    Dåplatsar du! Hahaha! Så har ALLA tanter, en hel bunt checkar. helst ska de köpa blommor till ANDRAS BEGRAVNINGAR för dem, fast de fått dem för att lyxa med blommor till sig själva. Men du, en stämpel med datum ska finnas på dem!
  • passionsblomman

*viftar förmanande med fingret åt Sonja* Gå nu genast och låt floristen binda dig en alldeles underbar vårbukett eller köp en fin liten samplantering till balkongen/trappan!
    och köp till dig SJÄLV närsta gång! Det är du värd!

• Sonja68

Tack vännen DEt ska jag banne mig göra. Men alla buketter bleknar just nu i jämförelse med min brudbukett, som jag fortfarande har färsk i minnet. Jag får avvakta lite. Eller köpa en plantering som du skriver. Men vi har ju snö och nattfrost fortfarande, så jag vet inte vad man ska köpa då...?

passionsblomman skrev 2009-04-15 14:21:27 följande:
    *viftar förmanande med fingret åt Sonja* Gå nu genast och låt floristen binda dig en alldeles underbar vårbukett eller köp en fin liten samplantering till balkongen/trappan!och köp till dig SJÄLV närsta gång! Det är du värd!
  • passionsblomman

En vårig plantering eller bukett att ha INNE då!

Sonja68 skrev 2009-04-15 14:28:00 följande:
    Tack vännen DEt ska jag banne mig göra. Men alla buketter bleknar just nu i jämförelse med min brudbukett, som jag fortfarande har färsk i minnet. Jag får avvakta lite. Eller köpa en plantering som du skriver. Men vi har ju snö och nattfrost fortfarande, så jag vet inte vad man ska köpa då...?
  • MulleNuh

go kväll!!!

Nu har vi varit o köpt en ny diskmaskin!! Känns skönt. Vad gör ni???

• passionsblomman

Jag ska just masa mig iväg ut och gå min runda...men jag är as-mätt efter en god middag, så jag vet inte hur det ska gå riktigt.

Idag har jag gett fingret åt en idiot-gubbe i trafiken...det har jag aldrig gjort förut. Jag börjar vara en tant med mindre tålamod med idioter tror jag.

Svar på tråden Tantvarning 4