• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Tack , och ja det hoppas vi. det är inte rutin utan ska verkligen utredas nu att jag ägglossar och att allt är ok, sedan ska de styra cykeln med hormoner, så det blir säkert när det är ÄL. Inget man gör varenda dag precis, men detär ju bra att det GÅR att göra ngt alls..

TinkerBelle skrev 2009-04-13 20:10:35 följande:
    Hoppas att det går bra! Håller tummarna även om det bara är en rutin kontroll....
  • TinkerBelle

En av mina närmaste vänninor gjorde allt det du ska göra i under hösten. Dem hittade inte varför det inte blev barn, men båda var friska så dem beslöt att göra IVF. Dem har en son som är 4 så det har ju gått en gång förut.
    Hon är beräknad till 12 juli så det gick bra och väldigt fort.

Så nog finns det hopp alltid!

passionsblomman skrev 2009-04-13 20:18:09 följande:
    Tack , och ja det hoppas vi. det är inte rutin utan ska verkligen utredas nu att jag ägglossar och att allt är ok, sedan ska de styra cykeln med hormoner, så det blir säkert när det är ÄL. Inget man gör varenda dag precis, men detär ju bra att det GÅR att göra ngt alls..
  • passionsblomman

Ja det låter ju positivt!

men fick hon göra IVF fast de redan har ett barn?
    Det sa min läkare att man inte får, all annan hjälp, men inte just provrörsbefruktning till dem som redan har barn sa han..

TinkerBelle skrev 2009-04-13 20:35:33 följande:
    En av mina närmaste vänninor gjorde allt det du ska göra i under hösten. Dem hittade inte varför det inte blev barn, men båda var friska så dem beslöt att göra IVF. Dem har en son som är 4 så det har ju gått en gång förut.Hon är beräknad till 12 juli så det gick bra och väldigt fort.Så nog finns det hopp alltid!
  • TinkerBelle

Dem valde att ta av sitt sparkapital och gick privat när den allmäna vården inte ville hjälpa dem. Blir ingen semeter i år och inget bröllop. Det här var viktigare för dem.

Har man flera barn kan jag förstå, men att vilja ha ett syskon till sitt enda barn borde anses vara ett sundhets tecken hos föräldrarna. Antar att dem måste dra gränsen någonstans.

passionsblomman skrev 2009-04-13 20:50:40 följande:
    Ja det låter ju positivt! men fick hon göra IVF fast de redan har ett barn?Det sa min läkare att man inte får, all annan hjälp, men inte just provrörsbefruktning till dem som redan har barn sa han..
  • passionsblomman

Ja då förstår jag.

javisst måste de ju dra gränsen och jag har all förståelse för att man naturligtvis vill hjälpa så många som möjligt att åtminstone få bli föraäldra alls, om man nu inte kan få välja hur många barn man hade velat ha.

För egen del är jag faktiskt osäker på om jag skulle vilja gå igenom hela proceduren med IVF, fast, jag är ju bara i början av vår utredning än. Hoppas det här första kan funka.

TinkerBelle skrev 2009-04-13 21:06:56 följande:
    Dem valde att ta av sitt sparkapital och gick privat när den allmäna vården inte ville hjälpa dem. Blir ingen semeter i år och inget bröllop. Det här var viktigare för dem. Har man flera barn kan jag förstå, men att vilja ha ett syskon till sitt enda barn borde anses vara ett sundhets tecken hos föräldrarna. Antar att dem måste dra gränsen någonstans.
  • Troll1

Hej!

Ett litet inlägg ang försök att få barn,

Mitt x och jag försökte få ett syskon till min stora tjej när sonen var flera år gammal. Jag blev gravid direkt men fick MF och MA tre ggr i rad. Läk sa att de gjorde ingen direkt utredning eftersom vi redan hade ett friskt barn. Med mycket ångest blev jag gravid en fjärde gång, fick då gulkroppshormonsprutor de första v för att hjälpa till på traven och det gick hela vägen.
    När jag så väntade lilla dottern med min man så bad jag igen om hormonet för säkerhets skull. Hade en fantastisk kvinnlig läkare då, så det var inga problem.
    Nu förstår jag att du inte har samma problem som jag hade. Hoppas de kommer fram till var problemet ligger.

Kram på er alla!

• Im yours

Blomman; Jag håller alla fingrar, och alla tår för att det ska gå bra för er. Var nog väl att du tog det lugnare med dina ben idag

Nu ska jag sova, är jättetrött.

Kram

• passionsblomman

Ja oj Trollet vilken massa saker man kan få vara med om längs vägen!
    MF har jag aldrig haft något och vetat om det, men man kan ju ha jättetidigt såklart.
    Jag är glad att jag tagit tag i saken iallafall, så får vi väl se vad som ligger frmför.

NU ligger iallafall sängen i en nära framtid, för jag är så trött så trött! Nattinatt alla góa tanter. Vi ses imörrn.

• tonårsmorsa

Önskar Passionsblomman lycka till imorgon.

• lillabruden

nu går även jag på en diet tänkte bli av med sisådär 5kg iallafall.....tänker inte alls på chokladtårtan i kylen nej...................................................................................

Vad är det Passionis hittar på imorgon?? Vad man missar här när mani nte går in var dag! MF? MA? IVF??? Lycka till iallafall

inatt tickar klockan låååångsamt....men men...

stor kram till er alla!!

Svar på tråden Tantvarning 4