• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Haha. Jag passade på att nämna vilka trevliga människor man träffar på BT.

• passionsblomman

BRA sagt I´m yours!

Själv tänker jag försöka ha som syfte att se till att jag inte drar iväg så jag går och dör i förtid bara för att jag ÅT ihjäl mig...utan att min son ska ha en mamma och jag själv få vara med läääänge i livet. Det är det som skrämmer mig när man ser att vågen sakta men säkert går uppåt i siffror år för år. Det är kanske inte så mkt med1,5 kg på et år tex, men på 20 år är det 30 kg och det känns tämligen onödigt!
    Nej, ner till en hälsosam vikt/midjemått/BMI/klädstorlek eller hur man nu mäter, och så försöka hålla sig inom +-5kg däromkring.

Nu ska jag sova och vila mina ben. KRAAAAM!

• Panzerfaust

Im yours skrev 2009-04-10 00:33:45 följande:

Haha. Jag passade på att nämna vilka trevliga människor man träffar på BT.
    Hygglo att inte nämna mig...

• Im yours

Du får ingå i paketet ALLA tills vidare
    För särbehandling krävs ett annat radioprogram

Idag är det lååååååååååååååååååååååååååååångfredag, och det blir frukost på sängen. Nybakat bröd, en skiva lax, ägg, och tomater. Då är jag hemma. Vilken frukost äter ni just denna dag?

Ha det så gott, ALLA ni

• lillabruden

hurra jag hittade hit!!!! alldeles på eget spioneri
    hhmmm frukost....

• Diz

En risifrutti...

Städa hela dagen idag, och handla inför påskmiddagen imorgon.
    Jag lever alltså, fortfarande, även om dator-sittandet legat på låg prio ett tag, trädgårdsarbete, jobb och familjeliv har fått gå före. Men jag har saknat er tanter som f*n, och tänkt på er med jämna mellanrum.

Jag har dessutom varit illamående på kvällarna, diabetesmedicinen jag börjat med har den lilla bieffekten, dessutom blir man mer illamående ju mer sött man äter *huga*. Ahwell, det är tänkt att den ska göra mig mindre sötsugen, göra så min mens blir regelbunden *would be a first*, att jag blir gladare och möjligtvis att jag går ner i vikt. Får väl ha lite tålamod med biverkningarna ett tag för att se om det fungerar antar jag...

Igår var iaf en helt underbar dag, halvdag på jobbet *bara en sån sak liksom*, karln hämtade mig och så körde vi till Atelje MB i vinslöv, provade klänningar i två timmar, tittade på olika kombinationer till m2b, fantiserade och planerade... Sen vidare till kristianstad för ett par timmar på stan, fika och glass och mys, kommer inte ihåg senast vi hade tid till det... Och så avrundning med att min tand äntligen är klar, känns precis som en egen tand, och det syns inte att den är lagad, klockrent!

Bilder på klänningarna kommer att ligga i min starka bilder mapp i ett par dagar, snälla ni kommentera. pliiisss! Jag har sån beslutsångest... Förövrigt är klänningarna 1-3 storlekar för små, så man får försöka föreställa sig hur det skulle se ut i rätt storlek.

• TinkerBelle

Nu har jag kikat på klänningarna och dem ser itne alls uta att var 3 stl för små!!!!

Jag tycker nummer 2 är den som är finast. Sitter fint fint som det är och dessutom så gillar jag draperingen med broderierna över.

Diz skrev 2009-04-10 11:38:47 följande:
    En risifrutti... Städa hela dagen idag, och handla inför påskmiddagen imorgon. Jag lever alltså, fortfarande, även om dator-sittandet legat på låg prio ett tag, trädgårdsarbete, jobb och familjeliv har fått gå före. Men jag har saknat er tanter som f*n, och tänkt på er med jämna mellanrum. Jag har dessutom varit illamående på kvällarna, diabetesmedicinen jag börjat med har den lilla bieffekten, dessutom blir man mer illamående ju mer sött man äter *huga*. Ahwell, det är tänkt att den ska göra mig mindre sötsugen, göra så min mens blir regelbunden *would be a first*, att jag blir gladare och möjligtvis att jag går ner i vikt. Får väl ha lite tålamod med biverkningarna ett tag för att se om det fungerar antar jag... Igår var iaf en helt underbar dag, halvdag på jobbet *bara en sån sak liksom*, karln hämtade mig och så körde vi till Atelje MB i vinslöv, provade klänningar i två timmar, tittade på olika kombinationer till m2b, fantiserade och planerade... Sen vidare till kristianstad för ett par timmar på stan, fika och glass och mys, kommer inte ihåg senast vi hade tid till det... Och så avrundning med att min tand äntligen är klar, känns precis som en egen tand, och det syns inte att den är lagad, klockrent! Bilder på klänningarna kommer att ligga i min starka bilder mapp i ett par dagar, snälla ni kommentera. pliiisss! Jag har sån beslutsångest... Förövrigt är klänningarna 1-3 storlekar för små, så man får försöka föreställa sig hur det skulle se ut i rätt storlek.
  • tonårsmorsa

Hej. Här är det underbart väder idag. Ska försöka ta mig ut på en liten promenad om en stund, men just nu sitter jag och lyssnar på radio och väntar på att få höra Im yours. Mina matvanor bör inte diskuteras för tillfället, för de är helt åt...

Idag ska vi göra iordning lillstugan åt äldsta sonen. Och tapetseringen av hallen är inte färdig. Trädgården ser ut som... ja, jag vet inte vad. Äsch, det får bli lillstugan idag, det andra får bli - någon gång...

Diz: Jag tycker att klänning nr 2 är finast på dig.

• passionsblomman

Hejsvejs! Skyndar mig att kika in, vi ska dra till svärisarna, och jag har varit ute och gått i över två timmar.
    I en annan tråd säger tjejerna att de Powerwalkar 8-9 km på 50-60 min.

Det gör då inte jag!Jag går med mina stavar och det är backigt och några km är över stock och sten i skogen. Det tar iallafall två timmar att gå de 12,2 km jag nu gått.

Vet ni, jag vägde mig i morse, mot bättre vetande-och vågen visade 1,2 kg mindre än i onsdags! Jag måste ha rensat ut en massa vätska...

Nu skriker min son på lunch!
    Ha det gött!

Svar på tråden Tantvarning 4