• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Den ahr itne ajg tänkt på!
    Mycket bra idee måste börja planera genast.
    Måste nog shoppa lite pappper och pysselsaker....hmmm

Heloise skrev 2009-04-08 23:03:25 följande:
    Helllllo!Vad duktiga ni varit både shoppig och armhävningar och promenader.Själv ska jag göra en rom och cola och göra klart tackkorten, för jag har läst det i "vi gifta tipsar" att det är bra att ha dem klara så allt man behöver göra är att klistra in ett fint kort på pansarnäven och Heloise och skriva under.Känner mig duktig, väldigt duktig tom ,-)
  • Daa

Im yours: åh, så gullig påskkärring! Kan tänka mig farmorshjärtat.
    Bra jobbat med shoppingen igår.

Vi har blivit bjudna på våfflor idag på jobbet. Har smugglat med några hit. Blåbärssylt, någon?

Mulle, det låter jättekul. Jag skulle också vilja gå på skattjakt. Vem ska jag övertala att ordna en bana till mig?

• TinkerBelle

Vilken mamma du är!
    Blir grön av avund!
    Mina pojkar är förstora och tomten för liten....

MulleNuh skrev 2009-04-09 07:37:20 följande:
    Go morron alla påskkärringar!!! Gla pårre!!Idag är det ju tyvärr skitväder!! Men det gör inget!När Zack är på dagis så ska jag pynta ett av våra äppelträd! Fjädrar och klubbor ska jag hänga upp i det! Sen ska jag lägga ut små lappar där det står små olika "uppdrag" som ska bilda en liten skattbana (uppdragen får jag självklart läsa för Zack) och vid sista "stationen" så ligger ju självklart SKATTEN!! (påskägget"!
  • TinkerBelle

SÖT!
    Skynda att njut för dem växer fasligt fort.

Im yours skrev 2009-04-09 10:56:00 följande:

Kolla vilken underbar påskhälsning jag fick av Smilla, barnbarnet.Farmors- hjärtat svämmar över av lycka.
  • Soldemor
    Daa skrev 2009-04-09 11:34:08 följande:
    Vi har blivit bjudna på våfflor idag på jobbet. Har smugglat med några hit. Blåbärssylt, någon?
    Ja tack, gärna, men utan sylt! Gott till efterrätt!
  • Heloise

Tråk väder här med. Jag har precis kommit hem ifrån stan där tjejerna( missarna) får sommarfrissa( dvs rakade perserkatter)nu går de runt och myser utan päls.
    Ska städa av huset en sväng och cykla träningscykel. Sen tror jag att det blir ett bad och sen ska jag göra klart tackkorten( vart faktiskt fina, det är rommen som gör det )

• Soldemor

Vår tjej åker i badkaret nu i helgen, bad med svartschampo väntar! Och lille mannen skall prova någon sorts spray som gör pälsen lite mer sträv och "vuxen". Nu startar utställningssäsongen: Malmö nästa lördag och Värnamo lördagen därpå!

• passionsblomman

Celeste: ute på Hasselbacken på Djurgår´n har de fin påskbuffé nu 10-12 april. Där lunchade vi häromsistens och det tyckte vi var lyxigt och mysigt.

Italiensk mysig restaurang: Hosteria tres santi på Allhelgonagatan på söder, dit gick vi ofta när vi bodde vid Skanstull

Gå till Inferno långt upp på drottninggatan och ta en av deras underbara specialdrinkar. De har en hel bok med bara drinkarna!

Sjöpaviljongen i Alvik har god mat både på kvällen och till lunch, och man sitter precis vid vattnet (fast inne nu då )

Ute vid Ulriksdal finns det ju en restaurang också, där åt vi en hel sådan där avsmakningsmeny med massa olika och speciella viner till allt.
    Det var underbart!

• Im yours

Håller med dig tonårsmorsa, nu är min minsta 19, tar studenten och flyttar. Hos oss har det alltid varit öppet hus, för mina barn med massor av kompisar. Så jag känner igen det du brukar berätta om Var tid har sin tjusning, och söta är de jämt.

Men en sak med barnbarn är den där bonuskänslan. Det är nått alldeles speciellt och jättemysigt. Jag har henne uppe i norrland, så det är en bit. Men vi hörs av per telefon nästan varje dag. Vår lilla Smilla slår allt man kan önska sig. Just nu drar hon upp sig, o vill börja gå själv. Precis som din lilla Bella, Mulle.

Visst går tiden fort, därför sparar jag allt som har med hennes lilla person att göra. Till 1 års- dagen den 4 Juli ska jag ge henne något som kan bli väldigt fint. En sorts pekbok, med olika korta anekdoter+bilder som har med henne, och de närmaste i familjen att göra.

Har jag tur kommer det att främja hennes fantasi, o kreativitet. Plus att jag så gärna vill höra henne prata

Svar på tråden Tantvarning 4