• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Soldemor

Nu har jag också hittat in, pust, pust! Vad fint det är här, här måste vi se till att stanna länge!

• Daa

Hej på er!
    Jättefin klänning, MulleNuh. Kul att du hittade en till slut.

Här är det verkligen fint. Inga gamla envisa tapeter man måste klösa ner.
    Nej då, inte alls less på monstertapeterna i vårt vardagsrum, de som sitter för löst för att kunna tapetsera över och för hårt för att få loss på ett fint och smidigt sätt. Igår skrapade jag mig blodig på flera knogar (så om vi nånsin flyttar ut från det där huset kommer en del av mig att finnas kvar- på väggen, förhoppningsvis under en fin tapet).
    Tänkte vila upp mig på jobbet, men jag har lyckats slå i en annan knoge här och skrapa mig lite på underarmen, så nu svider det än mer.
    Hmm... måste kanske förlika mig med faktum: jag är nog helt enkelt lite klantig.

Men det ska bli kul att få nya tapeter, sådana som vi själva har valt.

Önskar er en fin dag

• TinkerBelle

Hallå där!!!
    Som jag ahr letat efter denna tråd.
    Trodde jag tappat bort alla tanterna helt.

Idag är jag lite seg. Blev en sen kväll igår efter som jag satt uppe och väntade på att äldsta sonen skulle komma hem.
    Han var ute på gallej. Dme hade fått för sig att dem skulle grilla nere vid sjön.

Ikväll ska vi på bio hela familjen och se Race to witch mountain...
    Passar väl bra antar jag när det är påsk och allt.

• passionsblomman

Tjoho! Jaså härvaré invigning nu idag då! KALAS!!!
    Jättefint pyntat är det ju ser jag! Jag sätter ett par korgar med Frittilaria(Kungsängsliljor) och ormhassel, vita narcisser och vackra mossklot och murgröna här också...

Idag måste jag bestämma mig för att inte tappa modet redan från början: Jag gick ju mig ner ganska mycket förra året, ch nu har jag ju börjat gå igen sedan någa dagar.
    jag har insett på kläder och allt att en vägning inte skulle bli en rolig upplevelse...
    ..men eftersom jag ju ska skriva upp antal steg varje dag och så en gång i veckan väga och mäta, så var jag ju tvungen nu.

Jag vägde 0,7 kg MER nu idag än jag gjorde förra årets start.
    Snacka om att inte ens vara tillbaka på ruta ett...

Och jag VILL inte köra en massa pulver och sånt, utan GÅ och så äta vettig mat-man blir väldigt hungrig av att gå i flera timmar, och då var det iallafall lättare för mig att prioritera bra måltider framför mackor.

Nåväl, idag gör det ont i benen igen men jag ska väl se om det kan funka ändå och pallra mig ut.

• Panzerfaust

Blomman har du bra koll på bärbuskar?

Funderar på att skaffa 2st vinbärsbuskar men platsen där jag vill att de ska stå är i gassande sol, är det ok för vinbär?

• TinkerBelle

Åh jag hejar på dig för fullt!
    Äta pulver och svälta sig själv är inte bra.
    Att ändra sitt sätt att äta och röra på sig är mycket bättre.
    Det finns ju tanter här inne som är riktigt duktiga på det där med kost så hjälp ska väl finnas att få när det tryter.

En bra start är ett glatt humär och några få tummregler (sen kan man bygga på allt eftersom.

Att gå är den bästa mostionen och grymt undersakattat. Nu behöver inte jag gå ner i vikt men flåset är inte vad det borde vara. Jag har stegräknare och försöker att vara duktig, men det är itne lätt alal gånger.

Själv är jag förtjust i tappa.se där man kan lägga in sina steg dag för dag och se statistik för den gångna veckan m.m. Kostar en slant - tyvärr - men är itne fasligt dyrt.

Kanske vi ska ordna tantpromenader på olika ställen runt stockholm med omnejd?

passionsblomman skrev 2009-04-08 12:25:29 följande:
    Tjoho! Jaså härvaré invigning nu idag då! KALAS!!!Jättefint pyntat är det ju ser jag! Jag sätter ett par korgar med Frittilaria(Kungsängsliljor) och ormhassel, vita narcisser och vackra mossklot och murgröna här också...Idag måste jag bestämma mig för att inte tappa modet redan från början: Jag gick ju mig ner ganska mycket förra året, ch nu har jag ju börjat gå igen sedan någa dagar.jag har insett på kläder och allt att en vägning inte skulle bli en rolig upplevelse.....men eftersom jag ju ska skriva upp antal steg varje dag och så en gång i veckan väga och mäta, så var jag ju tvungen nu.Jag vägde 0,7 kg MER nu idag än jag gjorde förra årets start. Snacka om att inte ens vara tillbaka på ruta ett...Och jag VILL inte köra en massa pulver och sånt, utan GÅ och så äta vettig mat-man blir väldigt hungrig av att gå i flera timmar, och då var det iallafall lättare för mig att prioritera bra måltider framför mackor.Nåväl, idag gör det ont i benen igen men jag ska väl se om det kan funka ändå och pallra mig ut.
  • passionsblomman

Jajjamän! Det är bra!

"Öppen, solig och varma plats. Använd god trädgårdsjord."
    Står det i min tidning jag har här alldele brevid mig, som av en händelse.
    Generellt sett så ska det mesta som ska ge bärskörd ha mycket sol och ofta skyddat läge också.
    Vinbär är anspråkslösa och lättaskötta, och det blir väldigt gott med Svartvinbärssaft!
    (om det nu är svarta du tänkt)

Panzerfaust skrev 2009-04-08 12:29:37 följande:
    Blomman har du bra koll på bärbuskar?Funderar på att skaffa 2st vinbärsbuskar men platsen där jag vill att de ska stå är i gassande sol, är det ok för vinbär?
  • Heloise

Hello ladies!
    Hoppas ni får en härligt onsdag. Själv ska jag ta med mig pansarnäven och dra in till stan innan jobbet.
    Svartvinbärsbuskar blir perfa Blomman kanske en röd oxå.

Svar på tråden Tantvarning 4