• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Hejsan på er!

Sand i vällingen Upp i norrland sas det att man hade haft en för små mössor, om det visade sig att uppträdandet blev egendomligt

ThinkerBelle: Dessa försäljare............. För oss gick det fantastiskt bra, vi fick vara i fred i butiken. Bara en sånn sak Det blev en svart kostym, såååååååååååååååååååå snygg+ bälte+snygga skor. Sonen blev så galet snygg, och jag är hans mamma En riktig EMD- hunk, utseendemässigt alltså. I hjärtat förblir han rapp/r&b- sing och songwriter.

Vi väntar någon dag med skjortvalet, man vill ju inte att ungdomarna ska förta sig.

Men milde himmel vad jag morrade till på bussen hem. Värsta jäkla kärringen hade satts till att kolla upp om biljetterna hade betalats. Jaha..... tänkte jag, och gick in i bussen samtidigt med sonen. Vi gick alldeles bakom henne, o tryckte i vanlig ordning ner busskorten i automaten.

Tror ni hon släppte fram oss , så vi fick gå och sätta oss. Nejdå i värsta snigelfarten fick man lov att traska efter människan. Till slut hittade vi en plats, visst då kommer idioten, och ska kolla att vi betalat. Jag menar det hade hon ju redan sett.

Men inte då, Robin fick t.o.m uppge sitt personnummer. Fast han redan betalt biljetten KONTANT. Då undslapp, en liten; Men Lägg Av- suck ur mig. Då säger kärringen barskt; Vad sa du?, Samtidigt som hon ger mig diktaturblicken. - Vad sa du? Frågar jag igen, o känner hur tålamodet sakta men säkert drar åt ett annat håll. - Akta dig du, så det inte blir tilläggsavgifter, väser kärringen. I den stunden hade jag en miljon frågor att ställa henne.

Men jag nöjde mig med att fråga vad hon hette. -Det säger jag inte, mumlar hon. För vi kan bli trakasserade. Då börjar jag skratta ............ -Trakasserad, sa jag. Man undrar varför!! Apans apa, det är ju underbart.

I övrigt har dagen varit fantastiskt bra, sommarväder. Det är fortfarande stålande solsken här hos oss.

Kramelikram.

• TinkerBelle

Im yours - fram med rallar svingen bara! all form av makt missbruk, litet som stort, ska man gransk, exponera och tydlig göra. Får dem hållas utan att man ifråga sätter så vet f*n var det slutar.

• MulleNuh

Åhhhh jag kände hur mitt tålamåd försvann när jag läste! GHA!

Lät lite som en jäääävla kärring som jobbade på Arlanda när vi skulle flyga till luleå.

Micke hade på¨nåt sätt missförstått bokningen så vi (hela familjen) kom till arlanda kl 20.30 på kvällen. Men då visade det sig att vårat plan gick kl 16.20!! Ok, väldigt klantigt av Micke men det var ett ärligt misstag. Hon var otroligt sur och otrevlig och väste..
    Men vi frågade om hon kunde hjälpa oss..
    Ja då det är nästan tomt på planet som gr nu kl 21,20.
    Ja men va SKÖÖÖNT sa vi..

Ja då blir det 1095:- per person!!!!!

Vi hade redan betalat 2,500:- för oss men hon skulle promt ha 3150:-!

Ja ja iaf.. Hon var hemsk..
    Im yours skrev 2009-04-17 18:05:52 följande:

Hejsan på er!Sand i vällingen Upp i norrland sas det att man hade haft en för små mössor, om det visade sig att uppträdandet blev egendomligt ThinkerBelle: Dessa försäljare............. För oss gick det fantastiskt bra, vi fick vara i fred i butiken. Bara en sånn sak Det blev en svart kostym, såååååååååååååååååååå snygg+ bälte+snygga skor. Sonen blev så galet snygg, och jag är hans mamma En riktig EMD- hunk, utseendemässigt alltså. I hjärtat förblir han rapp/r&b- sing och songwriter.Vi väntar någon dag med skjortvalet, man vill ju inte att ungdomarna ska förta sig. Men milde himmel vad jag morrade till på bussen hem. Värsta jäkla kärringen hade satts till att kolla upp om biljetterna hade betalats. Jaha..... tänkte jag, och gick in i bussen samtidigt med sonen. Vi gick alldeles bakom henne, o tryckte i vanlig ordning ner busskorten i automaten.Tror ni hon släppte fram oss , så vi fick gå och sätta oss. Nejdå i värsta snigelfarten fick man lov att traska efter människan. Till slut hittade vi en plats, visst då kommer idioten, och ska kolla att vi betalat. Jag menar det hade hon ju redan sett.Men inte då, Robin fick t.o.m uppge sitt personnummer. Fast han redan betalt biljetten KONTANT. Då undslapp, en liten; Men Lägg Av- suck ur mig. Då säger kärringen barskt; Vad sa du?, Samtidigt som hon ger mig diktaturblicken. - Vad sa du? Frågar jag igen, o känner hur tålamodet sakta men säkert drar åt ett annat håll. - Akta dig du, så det inte blir tilläggsavgifter, väser kärringen. I den stunden hade jag en miljon frågor att ställa henne. Men jag nöjde mig med att fråga vad hon hette. -Det säger jag inte, mumlar hon. För vi kan bli trakasserade. Då börjar jag skratta ............ -Trakasserad, sa jag. Man undrar varför!! Apans apa, det är ju underbart. I övrigt har dagen varit fantastiskt bra, sommarväder. Det är fortfarande stålande solsken här hos oss.Kramelikram.
  • Hvidbrud

Blommis? ho ho? var gömmer du dig? *bebistrådenhållerpåattsprickaavnyfikenhet*

• passionsblomman

Vet ni vaaad...idag har jag varit på den där kliniken och ...ja...nu ska det väntas och se om det fastnar eller om det blir nya försök.

Jag vet inte riktigt vad det tagit åt mig nu efteråt, men jag kände mig alldeles spröd och ömtålig när jag gick därifrån och när jag skulle lyxa med min sushilunch, höll jag på att börja gråta i misosoppan. Jag gick därifrån och visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen, så jag gick mot kyrkan, för där kan manju sitta ifred och lipa lite om det behövs.

Då började klockorna plötsligt ringa och det visade sig vara fredagsmässa. Jag gick in och det var "din" präst Mulle! Och det var väldigt lågmält, naturligt och jätteskönt, för då kunde jag lipa lite i psalmboken och tända ljus och samla ihop mig lite.
    jag känner mig helt svajig i hela hjärtat, jag vet inte ens riktigt varför.

• MulleNuh

Ohh vännen då.. Jag vill kramas med dig nu....

Men nu blir det en jobbig väntan..

passionsblomman skrev 2009-04-17 19:20:52 följande:
    Vet ni vaaad...idag har jag varit på den där kliniken och ...ja...nu ska det väntas och se om det fastnar eller om det blir nya försök. Jag vet inte riktigt vad det tagit åt mig nu efteråt, men jag kände mig alldeles spröd och ömtålig när jag gick därifrån och när jag skulle lyxa med min sushilunch, höll jag på att börja gråta i misosoppan. Jag gick därifrån och visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen, så jag gick mot kyrkan, för där kan manju sitta ifred och lipa lite om det behövs.Då började klockorna plötsligt ringa och det visade sig vara fredagsmässa. Jag gick in och det var "din" präst Mulle! Och det var väldigt lågmält, naturligt och jätteskönt, för då kunde jag lipa lite i psalmboken och tända ljus och samla ihop mig lite.jag känner mig helt svajig i hela hjärtat, jag vet inte ens riktigt varför.
  • Hvidbrud

Lilla gumman då! Ja, det är ju stort det som ni har gjort idag! Det kan ju vara början på något helt nytt och ömtåligt, dett är klart att du blir påverkad. Skönt att sitta i kyrkan när man har det så. Tycker att det ger ro och styrka i att bibehålla sårbarheten. Jag håller alla tummar och tår!! *kraaam*

• MulleNuh

...plus att jag lånar mer än gärna ut min präst till dig!!

• passionsblomman

Å vad ni är gulliga, nu får jag ju tårar i ögona igen...

*kramas i cyberspace*

Och ja, är det nåt man är less på är det att VÄNTA och räkna...
    blä!

• Celeste97

Vi som är tanter vet förstås redan detta, men eftersom man (läs jag) blir lite dement med åren så... ..påminn mig nästa gång jag ska handla kläder om att de ska vara bekväma redan när jag köper dem!!!
    Jag investerade halva min årsbudget för kläder på ett par jeans häromdagen, och tre försäljare tyckte att jag skulle ha den mindre storleken fast jag hade bestämt mig innan för den större... "De töjer sig, så du ska ha en storlek mindre än vad som känns rätt"
    Så jag lät mig mot allt förnuft övertalas, kom hem med byxorna, provade dem, och insåg förstås att säljarna hade fel. Jag fick ingen blodtillförsel i benen när jag vek dem!

Lyckligtvis är jag tillräckligt med tant för att utnyttja bytesrätten!

Svar på tråden Tantvarning 4