• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

ack ack ack, här är man ett jobbarbi men tror ni man får sova?! ÅÅÅÅHH Nej! Fåglarna har vår i hela deras små kroppar.....gud var dem skriker och håller låda! När dem inte käkar upp lådan dvs....lämna för guds skull inget framme för då är det bara smulor kvar sen! Och medans ena fågeln runkar mot en boll leksak så runkar den andra mot pinnen.....Dem har nog inte kommit överrens om vilka ställningar dem ska ha så tar dem till andra medel! (dem är ju trots allt hanar båda två.....)

Medan detta pågår för fullt sitter m2b med hörlurar och totalt ignorerar att jag står och skriker till honom att få tyst på fåglarna............usch nä, kan man hyra hotell rum per timme?

För övrigt är jag färdig med en brudpåse jag sytt till en total främling här på BT, vi fann varann i Jag Lånar Ut tråden och kom fram till att vi inte kunde låna varandra nåt men jag kunde sy en fin påse av tygrester från hennes klänning!

Passionis, du sammanfattar utmärkt! Men du glömde dig själv

Didis, welcome back! Hoppas du har det bra i kaoset!

Tinkerbelle, även om du är sjuk igen så är du det med skitsnyggt hår och din dotter har hela skor Alltid nått Men jag rekommenderar en whiskey före läggdags, om inget annat bara för det är gott

• MulleNuh

Oj vilken bra sammanfattning!!!

passionsblomman skrev 2009-04-20 15:30:02 följande:
    Å detsamma fattar du väl!!!Jahaja, själv åker jag som en tätting till den där klininken och har lite känslobryt här och där, typ i fredags särskilt.Annars har jag kommit igång med mina promenader och stavar som en liten tok bäst benhinnorna håller.Mule och jag har varit på högmässa i påsk, det var roligt att ses.Tånårsmorsa har slagit runt på Ålandsresa och Tinkerbellehar berett sig på strid in da hood men klarade sig.. Heloise har upptäckt att nästan hela klassen fuskar när hon försöker klara uppgiften som man ska.Soldemor tror jag har börjat kattutställningssäsongen och det är mycket vigselsamtal nu...Sonja, hon är alldels nygift och jagtror inte knappt att ni hunnit ses i tråden...Nya hjältetanten är hon som är länk till både alldeles nyss och lite längre bak. Hon på englands "talang"I´m yours börjar vara sitt vanliga glada jag igen efter pärsen med Lasse och promenerar med mig och tonårsmorsan.Trollet, är sitt vanlig underbar uppmuntrande själv när hon är här, men har lite full tupp tror jag, för det är int lika många inlgg osom i vintras Blyg brud har jag inte sett på evigheter och Originalrosen har jag efterlyst för hon är också alldeles försvunnen.Lilla bruden tror att hon behöver gå ner 5 kg och bröllopsplanerna verkar skrida framåt med framgång.Daa börjar också ana att det ska bli vår, även i Norrland och har snart klöst ner alla tapeterna därhemmaoch Diz håller visst på att bygga om hela trädgården...Vad händer mer? *funderar*
  • passionsblomman

Nääää Lilla Bruden! jag BÖRJADE helt ödmjukt med mig själv!

Kan du inte kasta ett täcke över buren och låtsas att det är natt? Det kanske de skiter i i vårsolens glans...

jag har varit och bytt mina svindyra MBT-skor till en halv storlek större och nu får de allt lova att vara de mirakelskor de har rykte om för nu blev det fattigt när jag handlade skor för pengar jagonte hade!

Och så ska jag starta en utrensningsdundersoppkur som mamma skickade recept och dags-upplägg för. Vi handalde grönsaker och frukt på torget för nästan femhundra spänn! Flera kassar proppfulla!

• MulleNuh

Nu har jag äntligen hämtat hem min klänning!!! Sömmerskan har haft den sen jag var där och köpte den och den sitter helt perfekt och är såååååå fin!!!
    Så sköööönt att äntligen ha den här hemma..

• passionsblomman

Men ÄNTLIGEN har du din klänningnu då!
    Härligt!
    Visa bild!

MulleNuh skrev 2009-04-20 19:11:20 följande:
    Nu har jag äntligen hämtat hem min klänning!!! Sömmerskan har haft den sen jag var där och köpte den och den sitter helt perfekt och är såååååå fin!!! Så sköööönt att äntligen ha den här hemma..
  • MulleNuh

Jag får vänta tills jag har en KVINNA här i huset som kan snöra den åt mig!!

passionsblomman skrev 2009-04-20 19:13:10 följande:
    Men ÄNTLIGEN har du din klänningnu då! Härligt!Visa bild!
  • passionsblomman

Åh, jag tänkte inte på att brudklänningar är sådana där SVÅRA kläder...

-Gå och hämta en granne vettja!

*otålig? Jag? Vad menar ni med DET nu då?*

MulleNuh skrev 2009-04-20 19:14:01 följande:
    Jag får vänta tills jag har en KVINNA här i huset som kan snöra den åt mig!!
  • MulleNuh

Du är varmt välkommen hit när du vill!! Det vet du!

Men jag börjar troligtvis jobba om 1 vecka!! Var o träffa chefen idag.
    passionsblomman skrev 2009-04-20 19:16:40 följande:
    Åh, jag tänkte inte på att brudklänningar är sådana där SVÅRA kläder... -Gå och hämta en granne vettja! *otålig? Jag? Vad menar ni med DET nu då?*
  • passionsblomman

Åh vad roligt!
    Kändes det bra att träffas? Det är ditt förra jobba va?

MulleNuh skrev 2009-04-20 19:29:21 följande:
    Du är varmt välkommen hit när du vill!! Det vet du!Men jag börjar troligtvis jobba om 1 vecka!! Var o träffa chefen idag.
  • MulleNuh

Jo samma chef men på ett annat uppdrag. Jag jobbar ju på ett sånt rekryteringsföretag..

passionsblomman skrev 2009-04-20 19:31:50 följande:
    Åh vad roligt!Kändes det bra att träffas? Det är ditt förra jobba va?
Svar på tråden Tantvarning 4