• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Jaaa...vad GÖR du egentligen då på ditt jobb?

MulleNuh skrev 2009-04-20 19:32:25 följande:
    Jo samma chef men på ett annat uppdrag. Jag jobbar ju på ett sånt rekryteringsföretag..
  • Sommar 2010

MulleNuh: Nytt jobb? Berätta!

Har inte varit inloggad så mycket men har följt med en del trådar ändå (och konstaterat att jag är tillräckligt mycket tant för att vara med här). Vissa av er känns det som om jag börjar känna, även om ni inte känner mig ännu så jag blev lite nyfiken. Ska försöka hänga i bättre.

• Sommar 2010

Och denna tråd hamnade bland mina favoriter så fort jag skaffade mitt konto.

• passionsblomman

WWWWIIIIEE! Vad kul! Välkommen att hänga med oss för tusan!

Sommar 2010 skrev 2009-04-20 19:35:03 följande:

Och denna tråd hamnade bland mina favoriter så fort jag skaffade mitt konto.
  • MulleNuh

Tjaaa innan jag gick på mammaledighet satt jag och surfa på familjeliv!

Nä men jag jobbade då med konferens/reception.. En sån som veeerkligen kommit långt inom karriären!!

passionsblomman skrev 2009-04-20 19:33:44 följande:
    Jaaa...vad GÖR du egentligen då på ditt jobb?
  • Im yours

Strålande sammanfattning blomman.

Idag har jag vart inomhus, trots det urfina vädret. Bara för att jag ville det Har kollat in kriminalserien, Brottet och straffet på svt play. Den rekommenderar jag, kusligt spännande, och precis vad jag behövde denna måndag. Annars är jag en dålig tv-tittare, vill ju veta hur det går direkt Till detta är jag aningens harig, och kan drömma mardrömmar om det hela. Så att se på brott inomhus, med dörrarna låsta, och med solsken skinande in genom fönstren verkar vara logisk. På nått sätt

Vad gott att se "bortsprungna" tanterna, har saknat er. Mycket.

Och Sonja som är nygift, gud så härligt. GRATTIS. Jag är också en sånn där mys-strosare, och IKEA kan vara sååååååååååå härligt anonymt.

Det har inte varit så mycket bröllopstänk för oss på sistone, av förståliga skäl. Men nu så börjar de skrammla i huvudet igen Har hittat en låt, Lucky, som är lika sprudlande som mig faktiskt Kollar även vigselplatser, har hittat ett gudomligt vackert ställe. Sist men inte minst brudbuketten, blomman har några på G Frågor kommer till dig senare..

lillabruden: Himla bra det verkar med Låna ut- tråden.

Kramar till alla!

• Im yours

Välkommen in, en ,Sommar, är precis vad vi behöver och här känner man sig alltid hemma.

Vad spännande med klänningen mulle, förstår att du är glad. Kramar om.

• TinkerBelle

Det är det bästa man kan göra i rådande tider!
    Jag började min karriär på ett bemanings föetag efter att jag pluggat.
    Har i och för sig bara haft ett uppdrag - dem anställde mig så fort dem släppte på restriktionerna kring ny anställningar.
    Men det var som sagt 10 år sedan och nu letar jag nytt.
    Kankse skulle ut och fiska på lite olika mer eller mindre berömda bemaningsföretg. *hmmm*

MulleNuh skrev 2009-04-20 19:32:25 följande:
    Jo samma chef men på ett annat uppdrag. Jag jobbar ju på ett sånt rekryteringsföretag..
  • Daa

Hej på dig, Sommar.
    Och hej på er andra också.

Kan uppdatera Blommans sammanfattning med att de gamla tapeterna är nerklösta och de nya är på plats sen nån timme tillbaka. (hurra! )

Jag kvalar in bland tanterna, men har insett att jag inte är tant nog att hantera energitjuven jag jobbar med på ett tantvärdigt sätt. Tassar omkring på tå (obs: bildligt talat) och tänker "hans problem är inte mitt problem, han har ingen rätt att lägga det på mig och jag borde inte ta det på mig heller. Borde inte, borde inte, borde inte..." men får som ändå lite ont i magen.
    En värdig tant borde väl ryta till, eller hur? Eller iaf strunta högaktningsfullt i sån't där? Som tur är jobbar jag även med en fullfjädrad tant som ryter istället för mig.

Spännande med bröllopsplaneringen, Im yours *får flashbacks ("vid den här tiden för ett år sen...")*

Och kul med klänningen, Mulle. *väntar med spänning på bild*

• Sommar 2010

Fortfarande samma område MulleNuh? Inte fy skam. Karriär är säkert bra, men vad man trivs med är viktigare. Själv hade jag en massa drömmar och tänkte plugga till det ena och det andra, men livet bar av på andra vägar och nu jobbar jag som assistent på ett företag där jag "kunde ha jobbat som något högre om jag bara gjort allvar av mina planer".
    Varje dag när klockan är fem är jag glad över att få gå hem utan att behöva tänka mer på jobbet den dagen och inte jobba till sent som de andra. Och samtidigt älskar jag det jag gör och är uppskattad efter förtjänst. Har insett att karriär inte är för mig och är i nuläget nöjd med det jag gör. Kanske ändras det i framtiden men då får jag ta tag i det.
    En sak dock som jag insåg när jag jobbade för ett bemanningsföretag - lönen var usel för det jag gjorde. När jag hade turen att bli direktanställd i stället höjde jag min lön med 25% för samma jobb. Men just nu är det svårt, jag vet.

Svar på tråden Tantvarning 4