• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Idag känns inte som någon bra dag.
    Grälade med m2b på telefon igår. Han har varit borta i 11 dagar nu.
    Han har valt att åka hem till England och ha två utbildnings veckor efter varandra ? inte jag.
    Tycker inte han har rätt att vara sur och grinig på mig för jag har inte gjort något!
    *suck*
    Dessutom var dottra sur och tvär i morse och inget passade ? så då lackade jag ur?
    Vill inte vara en arg mamma, men hennes beteende är inte okej heller. Hon är 6.5 och ibland är hon bara elak mot allt och alla på morgonen. Oftast (som i morse) ändrar hon sig när hon märker att jag blir sur för det gillar hon inte.
    Som grädde på moset så har min älskade väninna som är gravid fått oroande besked när hon var och gjorde det obligatoriska UL i början av förra veckan. Hjärtat är inte där det ska vara utan lätt förskjutet. Dem håller på och tar en massa prover nu för att utreda vad det är.
    Idag ska dem få ytterligare besked (uteslutnings metoden som gäller just nu) och i bästa fall går det att operera, men med 66% säkerhet kommer dem be henne avsluta graviditeten.
    Vill så gärna hjälpa, men i såna här lägen blir man väldigt hjälplös.

Troll1 ? att allt gick bra med din mamma ger hopp! Allt är inte bara elände.

• Im yours

Naturligtvis hinns det plattas, makeupas och krympas innan el bara några få "minuter" in på skoldagen

• dfk

Hej alla tanter! Alla nya och gamla! Så många tanter det har blivit.
    Nu har jag hittat tillbaka igen till tanttråden.Längtan blev för stor till slut, så nu är jag här och önskar alla en god morgon till en ny strålande dag.
    Sonja68
    Jag både skrattade(fast inte på ett elakt sätt) och nickade instämmande. Voj Voj... Jag känner så väl till dessa humörsvängningar. Man vill både krama dom för man tycker synd om dom och sen vill man ja... säg ni vad man vill med dom ...
    pussa dom? för att dom är så söta, när dom med illtjut och skrik kräver, domderar och härjar!
    Har en 8-åring som sen dagen hon kom till denna värld har befunnit sig i tonårshormoner.. Milt sagt! Min äldsta tjej som är 12, börjar nu. Hon har faktiskt inte haft såna där toppar alls med humörsvängningar. Men jag försöker att ta dagen som den kommer. Imorgon är alltid en ny dag! Dom har sina goa stunder oftast men ibland vet jag inte vad som händer med dom, blir som förbytta, väsandes och fräsandes och illtjut över märkliga ting.
    Håret är för lockigt!!!???, rakt..., tröjan är fel!?!, färgen på jackan passar inte längre med skorna...., var är mitthårspänne++!!!det lilla rosa (som varit borta i månader) måste ha det nuuuuuu!!!
    Då vill man snabbspola lite så morgonen kan få bli eftermiddag.
    Jag är övertygad om att det här kommer och går i perioder, så tappa inte hoppet. Det kommer inte alltid att vara så!

• Im yours

Oj, vilken morgon thinkerbelle. Önskar dig en fortsatt lugn o bra dag. Kramar om.

• TinkerBelle

Sonja68 - Jag har ju bara erfarenhet från mina två söner.
    Dem är så snälla och söta så nu när dem har blivit tonåringar.

Men min dotter är nog i samma fas som din. Går i vågor..
    Hade också en dålig morgon. Blir så himla trött när man försöker vara snäll mamma och dem bara gnäller och grinar. Nu gick min dotter över gränsen i morse och slog mig på handen när jag höll fram hennes tröja. Mycke kan jag ta men inte att hon blir fysisk.

Ska hon va som hon är på mornarna när hon blir tonåring då byter jag bort na för några år!
    Internat skola kanske?
    *suck*

• TinkerBelle

Jag öppnade 12 åringens (snart 13) extra garderob före helgen...
    Det blev dator förbud på stubben!
    Han insåg snabbt att mamma menar allvar så han städade i superfart. Han hittade själv kläder som ahn letat efter..
    Kostigt?!
    Vad jag ska använda som "valuta" på dottern återstår att se, men datorn funkar på sönerna.

Im yours skrev 2009-04-22 08:52:27 följande:
    Denna period innebär ofta att städning av rummet, automatiskt handlar om att stuva in grejer under sängen,(denna vetskap kommer av mitt liv m min förtjusande dotter)
  • TinkerBelle

Tack vännen! Ska ta en lång varm dusch nu och efter det en kopp te medans jag läser tidningen.

Im yours skrev 2009-04-22 08:59:55 följande:

Oj, vilken morgon thinkerbelle. Önskar dig en fortsatt lugn o bra dag. Kramar om.
  • Troll1

Tack alla söta, snälla tanter! Ni är guld värda!
    Tänkte skriva att ni är värda er vikt i guld, men jag inser att man inte ska nämna tanters vikt och då särskilt inte i de som går i bröllopstankar.

Tinkerbelle: Åh, så hemskt för din väninna och hennes man! Måste kännas fruktansvärt för dem nu...
    Jag vet hur de där morgnarna kan te sig. Min son var alldeles "hopplös" när han äntliiigeeen vaknade. Så fruktansvärt trött, sur och jag vet inte vad. Kom försent titt som tätt och inte skyndade han sig heller, eller brydde sig om det. Kläder låg i varje vrå... Tur att han var (är) kramig i allafall! Min stora dotter har lika mycket kläder slängda överallt, men en ängels morgonhumör. Tack o lov!

• Sonja68

Inser att min dotter är fullständigt normal när jag läser dessa inlägg
    Tinkerbelle; tänker på din väninna, åh så jobbigt för dem

Din dotter verkar vara i samma fas som min. Vi har haft klädbråk varje morgon i ett års tid. Allt som jag tar fram är fult och fel och blä och urrrrk. HOn accepterar att jag bestämmer men med sura miner och dåligt humör. Skulle hon få bestämma skulle hon gå till dagis i tunt linne och kort kjol när vi har -30 grader kallt. Därför tycker jag det är bäst att jag bestämmer... Men för ett tag sen kom vi överens om att hon har en egen kläddag i veckan, då hon bestämmer själv och jag lägger mig inte i. Jag lägger förstås ner varma extrakläder i ryggsäcken om jag ser att de spårar ur
    Detta har funkat bra, redan på tisdagkväll har hon brukat ta fram kläder färdigt. Men på senaste tiden har både hon och jag glömt vilken veckodag det är, hon kommer ihåg det typ 5 min innan vi ska gå till dagis. Och nu är det håret som är problemet helt plötsligt.
    Ja, ja, hon är världens finaste ändå; kramig och pussig oftare än sur o grinig, men de där tjurilen kommer oftare och oftare men det verkar ju vara en del av utvecklingen, att döma av inläggen här på tråden

Kram!

• Sonja68

Sådär ja, nu har jag lagt in lite bilder i galleriet. De ser lite konstiga ut, men om man klickar på dem så blir det bättre
    Tyvärr kom de i konstig ordning, hade velat ha de i kronologisk ordning och vet inte hur man flyttar om bilderna i galleriet.
    Ja, ja, nu ser ni buketten, klänningen och annat, ifall det är nån som är intresserad *rodnar lite generat*

Svar på tråden Tantvarning 4