• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Härligt att det gick bra för din mamma troll1. Kramar kommer här.

• MulleNuh

Va skönt trollet!!!! Väldigt skönt!

• Celeste97

Hur ofta/länge har man på sig dessa stödstrumpor? Vad är skillnaden på nylon och bomull (rent funktionsmässigt)? Använder man dem samtidigt som vanliga strumpor eller fristående? Finns det rabattkuponger på stödstrumpor? ( Ok, den sista var på skoj!)

Passion, ser ut som vi fick lite rätt i våra spådomar om semitroll på BT för många sidor sedan...

• Luucie
    tonårsmorsa skrev 2009-04-21 21:25:54 följande:
    Oj, här har man varit bort en dag och så är det massor av sidor att läsa igen. Igår var det fullt upp här. Läkarbesök och sjukgymnast för mig och sedan till veterinären med ena katten. Katten har cancer vid ögat. Vi opererade bort inre ögonlocket i höstas, men nu får de ta hela ögat. Väntar på provresultat för att se att hon är frisk i övrigt. Annars måste vi avliva henne och det vill vi helst inte, särskilt inte nu när det är så mycket ändå. Hon verkar också så otroligt frisk så inte ens veterinären kunde tro att hon är så gammal som hon är (18 år). Känns trots allt som att det ska gå bra för henne. Troll1: Skönt att höra att det gått bra för din mamma. Ge henne en stor kram från alla tanter när du träffar henne.
    Stackars kissen! Men hon kan vara en piratkatt, dom är fina
    Hoppas att det går bra! Mina två mjauar Kram!

Tack Sonja68! Ja allt ska man lägga sig i lite lagom
    Och du har rätt, tror inte mina vänner blir speciellt förvånade över toppern, den är jag

Nu det viktigaste! Trolltanten grattis till mammas lyckade sjukhusbesök! Nu andas vi igen och önskar henne ett snabbt tillfrisknande!

Här kommer lite sött

• Heloise

Seriöst vad förbannad jag blir det är en brudj-el som HACKAT sig in i våra personlig sidor på utb, bland annat den sidan dit vi för över alla våra "hemsidor", uppgifter och koder. Vilket betyder att hon har bara kunnat gå runt och plocka ifrån folk, Men hur jävla sjuk är man inte då??

Förlåt jag ska gå till arg tråden och skälla.
    Men jag menar kan man HACKA sig in i skolans system så borde man väl för fan klara av några usla datauppgifter?

nattnatt

• lillabruden
    Celeste97 skrev 2009-04-21 22:33:17 följande:
    Hur ofta/länge har man på sig dessa stödstrumpor? Vad är skillnaden på nylon och bomull (rent funktionsmässigt)? Använder man dem samtidigt som vanliga strumpor eller fristående? Finns det rabattkuponger på stödstrumpor? ( Ok, den sista var på skoj!) Passion, ser ut som vi fick lite rätt i våra spådomar om semitroll på BT för många sidor sedan...
    Du bör ha dem på under dagen men om du inte har mycket besvär kan du ha dem t.ex när du är ute och går osv. Men benen&fötterna ska vila på natten!
    Rent funktionsmässigt är Nylon snyggare om man visar något av benen (det är väl en funktion? ) annars har dem samma effekt, nylonen töjs nog snabbare dock. Dem har ju ett utgångsdatum, när dem inte ger stöd längre (då man töjt dem så dem inte stramar mer)
    Du kan ha andra strumpor ovanpå men det rekomenderar jag inte till sommaren! hahaha och då ska 'bandet' på den andra sockan inte sitta hårt. minns inte vad det heter just nu men ni fattar...eller?
    Och det FINNS rabatter på stödstrumpor! kika i tidningar som sparköp och dylikt, finns www.sparkop.se
    Och jobbar man inom vården vet jag man kan få bra pris också.

Troll, så skönt att höra att allt gått bra!!! Varför dem inte skriver in saker ordentligt kommer jag aldrig förstå...men tur hon har dig iallafall

Mulle, vem är broder Tuck?

****Stående ovation till den som kom på O'boy med Baileys****

Tonårsmorsa, hoppas kisen din är cancer fri i övriga kroppen!! men 18år....man kan tyvärr inte behålla dem för evigt *kramar*

heloise, jäkla typ som hackar in sådär!!! nä, tvi för snyltare!!!

För övrigt vill jag klaga på kollektivtrafiken återigen. Visst fick jag trevliga busschauförer idag på alla bussar (4) men bussjäklarna är ju sena hela tiden numer!!!! 4maj ska jag ta mitt körkort punkt slut!!!!! *gggrrrrr*

pusspuss hallontuss
  • lillabruden

en sak till med stödstrumpor

Har man mycket svullna fötter och ben, eller allmänt mycket besvär ska man helst ta på dem innan man stiger upp ur sängen, på så vis har inte blodet hunnit rinna ner och man svullnar mindre

är det inte lite skrämmande att jag kan så mycket om stödstrumpor!?!??!!!

• MulleNuh

Go morron alla!!!
    Ghaaa ryggen tar kol på mig!!

Lillabruden.. Broder tuck är vår vigselpräst!!

• Sonja68

Är det 6-årsåldern man kallar för lilla puberteten???
    MIn 6-åriga lilla blomma därhemma beter sig nämligen misstänkt likt en tonåring
    Hon vaknade i morse, sprang o kollade sig i spegeln och började stortjuta och tillbaka i sängen med täcket överhuvudet; "Jag ska INTE gå på dagis idag!!!" Hon ÄLSKAR dagis bör väl nämnas, under lov och helger längtar hon till hon ska få gå dit.
    Jag blev jätteorolig och tänkte att hon blivit sjuk. Men nej; "håret är så himla fult och fluffigt när jag sovit på det, det SKA VARA PLATT!!!!!" Försökte övertyga henne om att håret är jättefint (mamma kämpar i timmar för att få upp sån där volym, men hjälp av några kilo hårsprej, osv.), att vi kan blöta och kamma ner det med kam, när du tar på dig mössan så kommer det plattas till. REsultatlöst. SEdan var det kläderna det var fel på, sockarna, tröjan, ja YOU NAME IT!
    Jättekul med såna diskussioner när man är på väg till jobbet, redan försenad, och även ska hinna hjälpa 4-åringen och få iväg båda två till dagis. Perfekt start på dagen!
    Ni med erfarenhet av tonåringar (eller sexåringar med för den delen); är detta bara en försmak om vad som komma skall???
    Önskar alla tanter en härlig vårdag

• Im yours

Tja, man snackar ju om barns 6.e år som en form av pubertet Var ett bra tag sedan jag jobbade på förskola, men jag har träffat massor av charmiga sexåringar i mina dar

En del av skillnaden då de växer upp till tonåringar, är att de lär sig hinna platta/locka hår, fixa makeup, och på nått förunderligt sätt oxå krympa sina kläder,(det här har jag sett på stan.

Denna period innebär ofta att städning av rummet, automatiskt handlar om att stuva in grejer under sängen,(denna vetskap kommer av mitt liv m min förtjusande dotter)

De kan även tänkas att tonåringar börjar snacka lite luddigt, Då bah, kom han bah. Jag sa vad fan bah. Alltså bah, fattar du. Sen bah, och då bah,(hört på bussen).

Etc, etc, etc. Ändå älskar man dem så in i norden mycket

Sol ute, sol inne. Sol i hjärta, sol i sinne. Tjingeling.

Svar på tråden Tantvarning 4