• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

men ÅÅÅÅÅHHHH vad gör du med mig Passionis!!!! Jag blir ju alldeles ÅÅÅÅHHHig o OOOOHHHHAAAAAÅÅÅÅÅÅÅig!!!!
    Så himla söt!!!!!!! Är alla dem nya?? Så stora dem var!

Jag har ju som sagt aldrig upplevt någon födsel av något slag.... ja förutom min egen såklart men det minns jag inget av

idag har jag sytt på den jädrans maskinen som kallas symaskin! Jag tror en sån där gammal metall maskin hade gått mycket bättre än detta skräpet....varför köper jag inte en ny? Jo för att m2b var ju så gullig och gav mig denna i julklapp för en massa år sedan....*suckar över hans gullighet som inte blev så bra*
    och sen kostar det ju pengar såklart :-/

Jag viiiiiill klappa kiseunge!!!

• Sonja68

Ja , öronen är som små tussar, och tassarna... jag kan känna hur mjuka och lena de små rosa (?) trampdynorna är...
    Grattis familjen! Antar att sonen är mäkta stolt!

Min man har kommit hem med svärfar och här har det rivits ner gardiner och gardinstänger, flyttats blommor och rivits loss fönsterfoder och fönsterbrädor.
    IMorgon kommer hantverkarna.
    HUR vi ska kunna fira Katjas 4-årsdag här begriper jag inte, men det blir nog bra. Fiskdamm ska vi ha och så hade Sasha o farfar köpt henne en vacker chokladtårta i St. Petersuburg, precis som hon beställt. Hon äter nämligen inte vanligt godis eller tårta alls, bara om det är CHOKLAD! Hon är väldigt bestämd på den punkten. Och det är verkligen så, hon rör inte annat godis om det inte är REN CHOKLAD! Den enda choklad med lite fyllning som hon älskar är de där runda knapparna med små vita "knortar" på.
    Samma glass. Det ska vara chokladglass förstås.

Tummelisa är inslagen i fint presentpapper och vackra snören i grönt och orange (favoritfärgerna), snart får hon träffa sin nya "mamma".

HUR ska man kunna sova när det är lika ljust som på dagen och karln i huset har rivit ner gardinerna???

Man kanske får ägna sig åt älskog istället?!

God natt tantgänget!

• passionsblomman

Nej för guds skull! Det är bara den allra första lilla varelsen som är ny! De andra är hennes ungar i fjol när de var iallafall en 5 veckor eller så.

lillabruden skrev 2009-05-24 22:18:39 följande:
    men ÅÅÅÅÅHHHH vad gör du med mig Passionis!!!! Jag blir ju alldeles ÅÅÅÅHHHig o OOOOHHHHAAAAAÅÅÅÅÅÅÅig!!!!Så himla söt!!!!!!! Är alla dem nya?? Så stora dem var!Jag har ju som sagt aldrig upplevt någon födsel av något slag.... ja förutom min egen såklart men det minns jag inget av idag har jag sytt på den jädrans maskinen som kallas symaskin! Jag tror en sån där gammal metall maskin hade gått mycket bättre än detta skräpet....varför köper jag inte en ny? Jo för att m2b var ju så gullig och gav mig denna i julklapp för en massa år sedan....*suckar över hans gullighet som inte blev så bra*och sen kostar det ju pengar såklart :-/Jag viiiiiill klappa kiseunge!!!
  • Im yours

Åååååååååååååååååååååååååååå söt. Helt underbart fantastiskt gullenuttigt. Och mamma katt är väl helt slut förstås

Nej, tjejer nu ska jag sova, är jättetrött. Tur att man har sina gardiner kvar Kramekram.

• passionsblomman

Diz: det var en bränning som verkligen kvalar in på vad som kan rubriceras"känns onödig" Aoa!

Sonja, din dotter vet hur hon vill ha det! Det är ju bra.
    ..men ibland kan det vara lite...ansträngande för en mamma..

Jag har inga gardiner alls. Måste man det?

Jahahja, sov gott då gott folk!
    Imorgonbitti ska jag åka till Bålsta och hämta min lilla lilla bil som varit på verkstan i evighet och fått ioterat en ny motor bla. Den måste ju gå som ett skållat troll nu då.

jag är lite spänd faktiskt, för nu har jag kört så himla lite bil den här vintern.
    Håll tummarna för lmig när jag är ute bland alla stoooora lastbilarna, att de ser mig!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-05-24 23:01:01 följande:
    Diz: det var en bränning som verkligen kvalar in på vad som kan rubriceras"känns onödig" Aoa!Sonja, din dotter vet hur hon vill ha det! Det är ju bra...men ibland kan det vara lite...ansträngande för en mamma.. Jag har inga gardiner alls. Måste man det?Jahahja, sov gott då gott folk!Imorgonbitti ska jag åka till Bålsta och hämta min lilla lilla bil som varit på verkstan i evighet och fått ioterat en ny motor bla. Den måste ju gå som ett skållat troll nu då.jag är lite spänd faktiskt, för nu har jag kört så himla lite bil den här vintern.Håll tummarna för lmig när jag är ute bland alla stoooora lastbilarna, att de ser mig!
    God morgon!
    En ny härlig dag full av möjligheter.
    Blommis:

Hur mår kattongarna, smaskar förstås på sin mamma. Hur är det med henne?
    Ta det försiktigt ute i trafikenn nu när du är ovan!

Jo, det kan vara rätt enerverande ibland med småtjejer som vet hur dom vill ha det!
    Men den lilla hon är oftast väldigt resonabel, har inga speciella krav utan är glad o nöjd för det mesta. Men de få "krav" hon har, eller åsikter och önskningar, de får man nästan lov att ta på allvar då. Till en viss gräns.
    Det är inte så att jag slår knut på mig själv för att uppfylla alla önskemål, nä för tusan!
    Den äldre hon har en MASSA krav/önskningar, möjliga och omöjliga, och många åsikter särskilt vad gäller kläder är tvärtemot mina, bara "för att", liksom.
    Jag kan se att hon är på väg att ta den rosa tröjan t.ex. Om jag då säger; Ja, men den rosa tröjan är ju fin, då ändrar hon sig snabbt: "Mamma, jag tycker faktiskt inte om rosa längre, jag ska ha den svarta tröjan". Typ så. Men jag försöker ta det med ro. Förstår att det är nån slags frigörelse som pågår.

Gardiner... Jag har också funderat på om de behövs. Har aldrig fattat vitsen med att ha en massa olika uppsättningar och byta fyra ggr/år?!
    Men på vintern har de varit rätt bra eftersom våra gamla fönster var ganska dragiga.
    Och på sommaren hjälper de mot solen som skiner på natten!
    Jag brukar fälla ner markisen, dra ner rullgardinen OCH dra för gardinen, för att stänga ute soleländet...

Ha det bra idag alla.
  • Soldemor
    dfk skrev 2009-05-20 16:09:37 följande:
    Åh, vad mysigt det låter Soldemor!Jag har också fått en sån där kupong, har funderingar på att överraska maken min. Vet du om det gällde bara vissa utvalda hotell?
    Det är vissa hotell i olika städer. Gå in på deras hemsida (adressen står på kupongen) och välj vart du vill åka och när, så ser du vilka alternativ det finns just då!
  • Soldemor

Här är fler rader från tanten som ligger efter! Börjar kännas segt nu att inte ha dator hemma! Saknar tant-kontakten när jag är ledig!

Vad är det för ras du skulle vilja föda upp, Blomman?

• Celeste97

Åh, så liten snosig sötnos du har fått Blomman! Kan tänka mig att du går och tittar på hela familjen stup i kvarten!

Svar på tråden Tantvarning 4