passionsblomman skrev 2009-05-24 23:01:01 följande:
Diz: det var en bränning som verkligen kvalar in på vad som kan rubriceras"känns onödig" Aoa!Sonja, din dotter vet hur hon vill ha det! Det är ju bra...men ibland kan det vara lite...ansträngande för en mamma.. Jag har inga gardiner alls. Måste man det?Jahahja, sov gott då gott folk!Imorgonbitti ska jag åka till Bålsta och hämta min lilla lilla bil som varit på verkstan i evighet och fått ioterat en ny motor bla. Den måste ju gå som ett skållat troll nu då.jag är lite spänd faktiskt, för nu har jag kört så himla lite bil den här vintern.Håll tummarna för lmig när jag är ute bland alla stoooora lastbilarna, att de ser mig!
God morgon!
En ny härlig dag full av möjligheter.
Blommis:
Hur mår kattongarna, smaskar förstås på sin mamma. Hur är det med henne?
Ta det försiktigt ute i trafikenn nu när du är ovan!
Jo, det kan vara rätt enerverande ibland med småtjejer som vet hur dom vill ha det!
Men den lilla hon är oftast väldigt resonabel, har inga speciella krav utan är glad o nöjd för det mesta. Men de få "krav" hon har, eller åsikter och önskningar, de får man nästan lov att ta på allvar då. Till en viss gräns.
Det är inte så att jag slår knut på mig själv för att uppfylla alla önskemål, nä för tusan!
Den äldre hon har en MASSA krav/önskningar, möjliga och omöjliga, och många åsikter särskilt vad gäller kläder är tvärtemot mina, bara "för att", liksom.
Jag kan se att hon är på väg att ta den rosa tröjan t.ex. Om jag då säger; Ja, men den rosa tröjan är ju fin, då ändrar hon sig snabbt: "Mamma, jag tycker faktiskt inte om rosa längre, jag ska ha den svarta tröjan". Typ så. Men jag försöker ta det med ro. Förstår att det är nån slags frigörelse som pågår.
Gardiner... Jag har också funderat på om de behövs. Har aldrig fattat vitsen med att ha en massa olika uppsättningar och byta fyra ggr/år?!
Men på vintern har de varit rätt bra eftersom våra gamla fönster var ganska dragiga.
Och på sommaren hjälper de mot solen som skiner på natten!
Jag brukar fälla ner markisen, dra ner rullgardinen OCH dra för gardinen, för att stänga ute soleländet...
Ha det bra idag alla.