• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Daa

Fick en stor och ond klump i magen i egenskap av barnlös 30-plussare boende i samma landsting (inte för att vi än har anledning att söka hjälp, men av nån anledning har jag fått för mig att... ja, jag kan vara nojjig ibland.)
    Men jo, jag har hört det sägas fast jag trodde inte att det var sant. Jag menar, 30 år? Hur många har då hunnit upptäcka att de behöver hjälp?

Skönt att det ordnade sig för dig ändå.
    Sonja68 skrev 2009-05-25 15:08:08 följande:
    För mig var det inte helt lätt heller, och i vårt landsting hjälper de inte de som är över 30. De sa rent ut till mig, "förbered dig på att gå till en privat klinik = söderut i landet, och hosta upp pengar". I mitt fall löste det sig naturligt ändå, men våra vänner, de fick ingen hjälp. De flyttade söderut (pga. jobb) och där fick de hjälp och på 3:e försöket lyckades det .
  • passionsblomman

Jag tycker ärligt talat den här informationen vore värd ett"uppdrag granskning" eller "kalla fakta" för det är inte riktigt KLOKT säger jag bara!

Daa skrev 2009-05-25 17:45:42 följande:
    Fick en stor och ond klump i magen i egenskap av barnlös 30-plussare boende i samma landsting (inte för att vi än har anledning att söka hjälp, men av nån anledning har jag fått för mig att... ja, jag kan vara nojjig ibland.)Men jo, jag har hört det sägas fast jag trodde inte att det var sant. Jag menar, 30 år? Hur många har då hunnit upptäcka att de behöver hjälp? Skönt att det ordnade sig för dig ändå.
  • Daa

Kanske ingen dum idé...

passionsblomman skrev 2009-05-25 17:48:29 följande:
    Jag tycker ärligt talat den här informationen vore värd ett"uppdrag granskning" eller "kalla fakta" för det är inte riktigt KLOKT säger jag bara!
  • Daa

På tal om nåt roligare: jättesöta kattbilder, Diz!
    Kattungar slår nästan valpar i gullighet (säger det trots att jag skulle kunna anses som partisk. Har lagt ut två valpbilder i galleriet, kunde inte låta bli )

• lillabruden

snart får det vara nog med supersöta kisekatter!!!! Jag vill kela!!! O mina fåglar vill hellre leka med strumpan......*muttrar* Fast det är ganska starkt fokus på mat här me! Dem fick en utelämnad brödbit som blivit stel o hård...mums!

jag ska försöka låta valet om klänningen sköta sig självt...dvs sova, sova, CHOKLAD, sova och sedan prova dem igen
    Klänningarna är hos svärmor-to-be.

Fördelar;
    med axelband; den är lite annorlunda, den är färdig anpassad till längd osv, skorna matchar bättre denna klänningen...lite mer arbetad pärlöverdel, draperingen över midjan är smidigt mot kärlekshandtagen..

utan axelband; det är mer den stilen jag föredrar, den är vitare, den har vackrare rygg, lite mer arbetad ner till bak, den har ett litet släp, jag behöver inte oroa mig för vikten då det är snörning... jag känner mig snäppet mer bekväm i den

Ja ni förstår vilket dilemma man har..... hehe är jag såhär bortskämd? Aja, jag vet iallafall om det och är evigt tacksam för allt jag har.

• Daa

Otrevligt.
    (oj, vilket litet ord för att beskriva den plågan, insåg jag just )

Brukar ni ha det problemet eller dök de just upp?

passionsblomman skrev 2009-05-25 18:04:29 följande:
    Jag har svartmyror i hela stugan! JAG HATAR DEM!!!
  • passionsblomman

De flyttar in varenda försommar de små ¤(&¤(/(%/(%&¤#¤#"

Ett år byggde de bo i mina orkideer-perfekt barkblandning där tydligen, så när jag drog upp plantorna så var det MILJARDER ägg istället för bark. *ryser*

Usch, det känns som om de kryper på en bara mann tänker på dem.

De gör ju inget egentligen, som bits eller så, men det är så förbaskat ofräscht att se dem marschera i köket och övrallt på sina små stigar!

Senare på sommaren brukar de försvinna nästan helt.

De är alltid på exakt samma ställen inser jag nu också...

• Daa

Otäcka små kräk *ryser längs hela ryggraden och upp i hårbotten*
    Finns det inget att göra?

passionsblomman skrev 2009-05-25 18:18:08 följande:
    De flyttar in varenda försommar de små ¤(&¤(/(%/(%&¤#¤#" Ett år byggde de bo i mina orkideer-perfekt barkblandning där tydligen, så när jag drog upp plantorna så var det MILJARDER ägg istället för bark. *ryser*Usch, det känns som om de kryper på en bara mann tänker på dem.De gör ju inget egentligen, som bits eller så, men det är så förbaskat ofräscht att se dem marschera i köket och övrallt på sina små stigar!Senare på sommaren brukar de försvinna nästan helt.De är alltid på exakt samma ställen inser jag nu också...
Svar på tråden Tantvarning 4