• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    Daa skrev 2009-05-25 17:45:42 följande:
    Fick en stor och ond klump i magen i egenskap av barnlös 30-plussare boende i samma landsting (inte för att vi än har anledning att söka hjälp, men av nån anledning har jag fått för mig att... ja, jag kan vara nojjig ibland.)Men jo, jag har hört det sägas fast jag trodde inte att det var sant. Jag menar, 30 år? Hur många har då hunnit upptäcka att de behöver hjälp? Skönt att det ordnade sig för dig ändå.
    Daa, det var inte meningen att någon skulle bli uppskrämd...
    Tänkte inte på att du ju faktiskt bor i samma landsting.
    F'låt! Å andra sidan var det ju några år sedan, de kan ju ha ändrat sina principer. Man vet ju aldrig. Men att det SKILJER mellan landstingen, det är då säkert!. Läste någonstans att riktlinjen är 38 år, men att varje landsting bestämmer själv.
    Men det finns säkert ingen anledning till oro.
    Då när jag råkade ut för det här kände jag mig otroligt kränkt men så blev jag ju gravid rätt snabbt, tack och lov, och då vet ni ju; då har man inte tid/lust/ork att bråka om diskriminering och annat, man är ju fullt upptagen... med att vara gravid !

Blommis; jag har också svartmyror under mina altanplattor. Min kompis sa att man skulle hälla salt och kokhett vatten. Lät lite grymt mot de stackarna. Men å andra sidan är de ganska äckliga... Särskilt äggen.

Såg också ditt inlägg i tråden ang gäster som inte följer klädkoden. BRA RUTET TANT BLOMMAN!!! Precis så tänker tant Sonja också.
    Att de bara ORKAR reta upp sig på allt möjligt dessa Bridezillas... Out of proportion...
    Hinner de alls GLÄDJAS över sitt bröllop, eller är de fullt upptagna med att allt ska vara perfekt?! Att livet där utanför bröllopsbubblan rullar på som vanligt för alla andra människor, med vardagens alla vedermödor, verkar för dem helt obegripligt.

Vårt bröllop var allt annat än perfekt, precis som vi är i vår familj, och vi hade en UNDERBAR dag !

IMyours; Attans fotskrälle, är det inte nå´ bättre ALLS??

By the way, vi har firat en 4-åring och nybliven "Tummelisamamma" på morgonen. Paketöppningen med farfar kan beskådas i mitt galleri

Kram alla goa tanter!
  • passionsblomman

Ooooh herregudminskapere vilken SÖÖÖÖT tjej du har människa!!! KOLLA vad GLAD hon blev!

Jag sitter och flinar brett här jag med! Och hon är ju som en liten änglatrollunge! Vilken pärla!

Och SNACKA om tårta då!!! Eller var det kanske er bröllopstårta jag såg nu...?

• Daa

Ingen fara.
    (Och det kan ju vara bra att veta)
    Som jag nämnde har jag hört det förut (en barnlös kompis, 30, fick höra det av en "omtänksam" arbetskamrat i samband med den där frågan "men är det inte dags att ni skaffar barn snart?"), men trodde inte att det var sant. Kollade lite på nätet igår, men det gick inte att få nån vettig information kring det där.
    Igår var jag dessutom på klump-i-magen-humör. Och det är jag inte idag (tack och lov, det var lite påfrestande)

Sonja68 skrev 2009-05-26 09:18:11 följande:
    Daa, det var inte meningen att någon skulle bli uppskrämd...Tänkte inte på att du ju faktiskt bor i samma landsting.F'låt! Å andra sidan var det ju några år sedan, de kan ju ha ändrat sina principer. Man vet ju aldrig. Men att det SKILJER mellan landstingen, det är då säkert!. Läste någonstans att riktlinjen är 38 år, men att varje landsting bestämmer själv.Men det finns säkert ingen anledning till oro.
    Im yours: gatstenar är ett otyg. Iaf om man inte har perfekt fungerande fötter. Hur ska nån som t ex går med protes kunna parera såna där kullerstenar eller vad det heter?
    Hoppas din fot kryar på sig.

Kram på er.
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-05-26 11:35:28 följande:
    Ooooh herregudminskapere vilken SÖÖÖÖT tjej du har människa!!! KOLLA vad GLAD hon blev!Jag sitter och flinar brett här jag med! Och hon är ju som en liten änglatrollunge! Vilken pärla!Och SNACKA om tårta då!!! Eller var det kanske er bröllopstårta jag såg nu...?
    Jo, det var bröllopstårtan. Trollungen har ju beställt CHOKLADTÅRTA!!
  • passionsblomman

Javisstja! Hon har SMAK din dotter. Choklad...hon kommer bli en utmärkt tant vad det lider..

Sonja68 skrev 2009-05-26 11:43:34 följande:
    Jo, det var bröllopstårtan. Trollungen har ju beställt CHOKLADTÅRTA!!
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-05-26 11:45:49 följande:
    Javisstja! Hon har SMAK din dotter. Choklad...hon kommer bli en utmärkt tant vad det lider..
    Ha-ha-ha! EXAKT! Ser redan tendenser: Till jul önskade hon sig ett paraply, men fick inget (visst är vi hemska). Men så när vi skulle iväg på slalomsemester till Levi så stack morfar till henne en slant och sa; "Köp dig nåt du önskar". Så DÅ blev det ett rosa barnparaply, utan de där vassa piggarna. Detta paraply spatserar hon omkring med titt som tätt. Igår var hon SÅÅÅ glad att det kom en regnskvätt, snabbt fram med paraplyet och ut och spatsera. Som en äkta TANT !
  • passionsblomman

Ja jag säger ju det!
    Potential!
    Sonja68 skrev 2009-05-26 11:52:10 följande:
    Ha-ha-ha! EXAKT! Ser redan tendenser: Till jul önskade hon sig ett paraply, men fick inget (visst är vi hemska). Men så när vi skulle iväg på slalomsemester till Levi så stack morfar till henne en slant och sa; "Köp dig nåt du önskar". Så DÅ blev det ett rosa barnparaply, utan de där vassa piggarna. Detta paraply spatserar hon omkring med titt som tätt. Igår var hon SÅÅÅ glad att det kom en regnskvätt, snabbt fram med paraplyet och ut och spatsera. Som en äkta TANT !
  • Im yours

Oj vilket lyckorus jag såg i det lilla sötsöta barnansiktet Fantastisk vilken glädjespridare. Farfarn såg oxå glad ut.

Det är faktiskt inne att vara tant, så enligt modegurun tant Liz, är tjejen definitivt på rätt spår

Förövrigt sitter jag o min lap, o vaktar framför ugnen, för att se till att de härligt hembakade brödet gräddas alldeles lagom. Lukten är helt underbaaaaaaaaaaaar.................. det ser förmodligen askonstigt ut Men, men ..... det bjuder jag på.

Senare ska jag, o Robin gå och rösta, i det EU- val som jag fattar nada av men vi gör vår plikt, sanna mina ord.

Foten ja, den har liksom bestämda åsikter om saker och ting. Känner den sig dåligt behandlad, så skriker den till minsann. Väntar på röntgensvaret, sedan får jag se.

50- årsdagen närmar sig, så det ska bakas lite den närmaste vecka. Ska inte ställa till nått stort kalas, men lite gott att äta blir det.

Ha en trevlig dag!

• passionsblomman

*sätter mig framför ugnen med I´m yours och tittar på brö´na och masserar lite försiktigt på onda foten och sörplar lite kaffe*

• Sonja68

Va´?! Har jag hamnat mitt i en erotisk berättelse??? Tittar du på Imyours brö´n, Blomman?! Och masserar foten...? Vart ska detta sluta?!

Imyours: jag såg min farmor i din blogg. Så gulligt. Man blir liksom varm i hjärteroten. Tänk om hon hade fått se vår lilla glädjespridare där hemma. Få sitta tillsammans och prata om ditt och datt. Snacka om att de skulle haft nåt att jämföra; farmor född 1902 och lilla Katja 2005.

Svar på tråden Tantvarning 4