• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Jag skrev samma sak men var feg o raderade inlägget...

Min karl sitter förvisso o plinkar på gitarr nu man han har en konstig förkärlek till Taube o gamla visor. Inte riktigt min tekopp.

Så ingen Sebastian-look-a-like direkt, mer Sven-Bertil Taube (fast i yngre tappning).

passionsblomman skrev 2009-05-26 23:14:21 följande:
    Va? Vem Sebastian? Min sambo? Ditt x? *förvirrad*
  • passionsblomman

Var du bara nöjd och tacksam över din mörka skönsjungande gitarrman! Som DESSUTOM kan spela saxofon-det sexigaste instrumentet i världen!

*tycker inte ett DUGG synd om dig*

Min sambo hade köpt choklad åt mig när han nu kom hem, så jag är också glad och tacksam!

didis skrev 2009-05-26 23:17:56 följande:
    Jag skrev samma sak men var feg o raderade inlägget... Min karl sitter förvisso o plinkar på gitarr nu man han har en konstig förkärlek till Taube o gamla visor. Inte riktigt min tekopp.Så ingen Sebastian-look-a-like direkt, mer Sven-Bertil Taube (fast i yngre tappning).
  • didis

Jorå, han duger väl, åtminstone i 20 år till

Nu har han slutat spela och cirklar runt mig för att få tillgång till datorn. Bah, jag har ju tagit hem datorerna från jobbet så nu har vi, låt se, 1 bärbar och 7 stationära datorer och 1 server hemma. Han kan väl koppla upp någon av dem??

passionsblomman skrev 2009-05-26 23:28:18 följande:
    Var du bara nöjd och tacksam över din mörka skönsjungande gitarrman! Som DESSUTOM kan spela saxofon-det sexigaste instrumentet i världen!*tycker inte ett DUGG synd om dig* Min sambo hade köpt choklad åt mig när han nu kom hem, så jag är också glad och tacksam!
  • Sonja68

TAnter, jag är helt SLUT. Sitter här med ett glas rött och har haft 4-årskalas med huset fullt av folk och fönsterisolering och ballonger, chokladtårta, serpentiner, byggdamm ja, Gud vet allt.
    Katja SKREK över hela dagis att "Kevin Borg har ringt hem till oss (fast det var till mobilen han ringde) och gratulerat mig på födelsedagen, och det är faktiskt SANT!" HOn nästan grät av lycka! Precis som när hon öppnade paketet med Tummelisa (kolla galleriet, man blir glad bara man ser det. Själva känslan av att få något som man så hett önskat).
    Hon har inte pratat om annat hela kvällen. Och så kom frågan: "Men mamma, hur visste Kevin vårt telefonnummer?" Jag förklarade att precis som på alla kalasinbjudningar så stod telefonnumret längst ned, ifall man inte kan komma eller så.
    "Aha". "Men mamma, tänk att han ringde till MIG".
    OCH: Gissa vem som sover med Tummelisa bredvid sig på kudden... Inte jag i alla fall! Utan en överlycklig nybliven 4-åring

• Sonja68

Varför försvann resten av inlägget?

• Sonja68

Soldemor; GRATTIS TILL JOBBET!! Åh så skönt!

Bred dina vida vingar är en av mina favoritpsalmer. Har sjungit den solo flera gånger på begravning, men den inger hopp på nåt vis. Älskar den. Och Härlig är jorden. Och En vänlig grönska. Åhhhhhh, det finns så många fina psalmer!

Tunnbrödrulle, det är mina takter det. Mums!
    Idag har jag lagat Renköttsoppa till svärfar, serverad tillsammans med 100 gram rysk vodka. Behöver jag nämna att min svärfar ÄLSKAR mig?!

Av alla Idol-vinnare/deltagare tycker jag bäst om Markus FAgervall. Vad gäller musiken och uttrycket. Har sjungit i samma luciatåg som honom här i vår lokala kyrka. Han gick musiklinjen på vår Folkhögskola och jag sjöng i kyrkokören.
    Sen kommer Kevin. Men som PERSON gillar jag Kevin bäst. Han växte typ 2 meter i mina ögon idag!

• didis

Sonja 68:

få saker blir man så utmattad av som barnkalas!

MEN vilka härliga bilder! Det var ren och skär lycka! Jättehärligt!

• passionsblomman

Ja nu ska vi inte ens börja prata om Marcus här! Jag har aldrig dolt något för min sambo, men den telefonräkningen som kom efter den idolomgången...

...den betalade jag fort som f*n och eldade upp i vedspisen!

En dag längre fram kom ett mms från min sambo som sa"sgissa vem jag vaktar idag" och en bild på honom ihop med Marcus.

Han skulle sälja Rosa bandet i det centrum sambon jobar i och det blev totalt kaos runt honom
    men han var visst väldigt trevlig och de har pratat flera ggr efter det.
    Jag tror han är bra också, som person alltså. Och vilken sång och skridskobegåvning!

Barnkalas! det kan ta kål på vem som helst!

men det här barnets födelsedag slår ju det mesta och hon lär ALDRIG glömma den! Helt underbart!

*fortfarande rörd av att Kevin ringde henne*

• Sonja68

didis: JO, när Tanja fyllde 6 hade hon 10 kompisar här. Vi var 3 vuxna och vi var TOTALT slutkörda.
    Eftersom Katja "bara" fyllde 4, fick hon inte ha nåt kalas med inbjudna kompisar från dagis, utan våra närmaste släktingar o vänner med sina småbarn dök upp. Men det var alldeles nog!
    Födelsedagsbarnet själv började gråta kl 20 och sa att hon ville gå och sova med Tummelisa. De andra fortsatte att partaja...!

Såg förressten på Kevin Borgs fansite att folk är lika imponerade som vi över hans ödmjukhet; att ta sig tid att ringa och gratulera en 4-årig tjej på födelsdagen.

FÖRST tänkte jag att någon drev med mig, men hans brytning går ju liksom inte att ta fel på , med inslag av norrländska, så det VAR verkligen han!!!

Nä, här blir det till att gå och köpa Kevins CD, LEGALT och betala varje krona med glädje. Pojken ska sponsras av den här tanten, det är då säkert som amen i kyrkan.

• Sonja68

Blomman; Jo, Markus tilltalar förmodligen oss tanter lite mer. Jag var helt såld och min telefonräkning blev också dyr...
    LIpade varje gång. Han är dessutom så j-a mycket människa, med fel och brister och snus och tatueringar, inget helgon utan mer som vi vanliga dödliga.
    Och VILKEN BEGÅVNING. Jag känner hon som var ledare för musiklinjen, hon sa att när han sökte in och gjorde sin "audition", så de bara liksom "WOW" och höll på att trilla av stolarna. Då var han 19 år. Han har ett helt unikt uttryck.
    OJ, oj, oj..........

Svar på tråden Tantvarning 4