• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Okej,
    jag har just haft ett bryt och ett utbrott. Jag skrev allt i den här bebistråden so är min favorittråd jämte den här.

Inlägg 751 har jag för mig, eller alldes nyss iallafall.
    jag orkar inte dra hela grejen 2 ggr.

• didis

Oj, det var ett utbrott som heter duga!

Tack o lov har jag inte privat haft med FK att göra på många år. Verkar ju inte klokt att det skall ta så´n tid.

Tyvärr hittar du ingen tandläkare som uppskattar FK, det kan jag lova! På deras "Försäkringskassan för partners" sitter det folk som inte har en susning om ens hur tänder benämns och så skall de sitta och bestämma om mina terapival är rimliga??

Några kollegor hade redan tidigt i höstas vadslagning om när generaldirektören skulle få sparken, han satt rätt länge ändå. Tyvärr jag det ju inte blivit bättre med den nya GD:n. TANKEN bakom FK´s omläggning är dock bra, att det skall bli mer service o mindre myndighet tex, synd bara att det inte funkar i verkligheten...

passionsblomman skrev 2009-05-27 13:40:32 följande:
    Nej, inlägg 781 är det...
  • Fjällbruttan

Hallå?? vilken tråd???
    Vill ju kolla

Sitter här och slöar en stund, morgonen var lugn men sen fick Saga tok-ont i magen och bara vrålade.
    Ringde efter Mattias som kom hem och hjälpte mig en stund men till slut somnade hon helt utmattad så då fick har fara tillbaka till jobbet.
    Är så skönt att han finns nära när det blir så här, är ju inte riktigt pigg själv än...så egentligenborde jag sova medans Saga liten sover men ni är mycket trevligare

• passionsblomman

Men AJE!
    Nu slog jag smalbenet så det började blöda.

Så nu gör det ONT också!

Om jag går ut nu, tror ni himlen trillar ner i skallen på mig då, eller tror ni vår Herre nöjer sig med ett träd?

• Sonja68

Blomman: FK & AF är de två instanser jag hatar mest.
    Det där nya ang rehabilitering och arbetsprövning o snabbt komma ut i arbetslivet, det låter bra, men handläggarna är ju inte ett DUGG intresserade av att omsätta det i praktiken!!
    Min man har varit sjuskriven sen oktober och VILL inget annat än att få jobba, prova på vad han kan göra, kanske läsa upp svenskan under tiden osv. Men NIX. Arbetsgivaren säger nej, FK skiter i att göra nåt och facket likaså. De säger bara du har 1 år på dig att bli frisk, sen så... Ja, då vet man ju; de drar in sjukpenningen och de 365 dagarna har gått då de skulle ha ägnat sig åt en rehabiliteringsplan för att slussa in honom i arbetslivet igen. Är armen inte läkt så blir han uppsagd och så får han gå på A-kassa, och för honom att kastas ut arbetslöshet som invandrare och inte 100-procentig svenska, ingen utbildning, i arbetslöshetens Norrbotten... Ja, ni fattar ju själva; han har ingen chans.
    Fk borde ha låtit honom prova andra jobb under tiden, som han kan göra utan att belasta armen tungt, han har t.o.m själv gett förslag på ställen där han skulle vilja "praktisera", men NEJ.
    Läsa upp svenskan har de heller inte varit intresserade av att låta honom göra. Så VAD FAN VILL DE? Menar de att en stor, stark, aktiv, frisk (förutom en arm som inte vill läka ihop)tvåbarnspappa på 34 år är SLUT, KÖRD, färdig för graven, socialen eller psykvården?
    Nä fy fan för FK!!!

• MulleNuh

men jag hittar inte den bebistråden!

passionsblomman skrev 2009-05-27 14:16:06 följande:
    Ja.Det får duga. Åtminstone tills nästa utbetalning....
Svar på tråden Tantvarning 4