• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Nej! Sen vill jag inte heller springa på en sugandes negerballe heller! Har hört att dom är rätt otrevliga!

passionsblomman skrev 2009-05-27 19:23:48 följande:
    Ja! Och det säger jag: Underskatta aldrig en smygande passionerad blomma och vad det kan ställa till med!
  • passionsblomman

Såna lovar jag att det inte finns här!

MulleNuh skrev 2009-05-27 19:26:36 följande:
    Nej! Sen vill jag inte heller springa på en sugandes negerballe heller! Har hört att dom är rätt otrevliga!
  • lillabruden

med andra ord ska jag ge löken till någon med trädgård sen
    Är det någon speciell tid som man ska sätta den i jorden då? Våren?

passionsblomman skrev 2009-05-27 12:37:32 följande:
    Det hon menar är väl förmodligen att den klarar sig ute och kommer upp igen om du planterar ut den.Lökväxter brukar vissna ner helt efter blomningen, tuplaner, krokus och alla de där du vet.Näringen går tillbaka ner i löken och den laddar om för att sätta nya knoppar och fröa av sig ännuen gång. Inne är det för varmt för att det ska ske. Lökväxterna behöver en vinterperiod.Det är därför man kan spapra tex amaryllislökar i källaren efter jul och så ta fram dem igen påhösten . man gör kostgjord viloperiod för dem.hajjar du?
  • passionsblomman

Hösten.

Men det går bra att gräva ner den när den blommat över också!

lillabruden skrev 2009-05-27 19:48:15 följande:
    med andra ord ska jag ge löken till någon med trädgård sen Är det någon speciell tid som man ska sätta den i jorden då? Våren?
  • lillabruden

jasså här har det hänt alltifrån snö till fula ord!
    Det där med namn som anses opassande är ju egentligen upp till den som får smeknamnet, tycker den personen det är ok, så är det ju det! Men andra kan ju reagera så man kan försöka hålla smeknamnen inom gruppen så att säga...
    Jag har så många smeknamn att jag vet inte vart jag ska börja! Men om jag någon gång skulle ta illa vid mig så slutar ju folk. Men jag har humor med migsjälv o bjuder gärna

Ikväll har jag varit hos m2bs kusin som hunnit bli 19!!!!! När hände det liksom!?!! Hon skulle på bal och hon och kavaljeren var ju sååååååå fina!!!! Herregud....dem såg så vuxna ut! Hon var ju bara 13 när jag o m2b träffades o hon har liksom inte växt upp i mina ögon......hon är ju 13 ännu
    Dem såg så vuxna ut..... jag förväntade mig en små pojke i för stor kostym som hennes kavaljer, det dök upp en stilig ung man ta mig fan!!! Och stackare, han blev så nervös av alla föräldrar och morföräldrar o lilla jag! Han var snabb efter champisen ska jag säga!!
    Men 'kusinen' till räddning så avledde jag hysteriska mammorna och dem fick lite tid för sig själva Jag vet ju hur det är! Sen dyker mina svärföräldrar (hennes moster då) och då bryter dammen, svärmor och svärmors syster gråter över flickan som inte är så liten längre!! Vacker ung kvinna som ska på bal!!!!

Jag har bestämt mig, jag vill nog inte ha barn längre.....dem växer ju o blir vuxna dem med en dag
    Och stackars m2b, satt på jobb o fick inte se sin lilla kusin...

• lillabruden

jag är alltså växt- och blomhandikappad....När har den blommat över?
    Och jag har läst ditt FK utbrott, *kramar en massa*
    Jag vet också hur det är! Men jag har aldrig varit så tålamodig som du, dem har aldrig dragit ut på saker så länge för jag ryter till med en gång. Trixet är att inte låta dem tro att man bryr sig och är snäll mot dem. Det låter jättehemskt men det är så! Det är samma med ams o akassa osv.....
    Min kompis var nära kronofogden pga deras strul en gång och hon marsherade rakt in på deras kontor, skrikandes med klor och röda ögon. Hon fick pengarna med en gång! Trist att det ska vara så....

Försök att inte stressa över saker, du behöver ta det lugnt för att dem små riddarna ska trivas i din inre miljö

passionsblomman skrev 2009-05-27 19:55:03 följande:
    Hösten.Men det går bra att gräva ner den när den blommat över också!
  • lillabruden

nä jag vet

passionsblomman skrev 2009-05-27 20:09:55 följande:
    Dumheter! Det har du inte alls bestämt dig för!
  • Celeste97

Hejhej! Nu sticker jag till Gotland ett par dar. *vinkar*

• passionsblomman

Åååå vad mysigt!

DÄR är det fint!

Celeste97 skrev 2009-05-27 22:06:45 följande:
    Hejhej! Nu sticker jag till Gotland ett par dar. *vinkar*
Svar på tråden Tantvarning 4