• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

daa;

Ja, för så less som man blir på sig själv mitt i onödigheten så MÅSTE man tänka så, för att inte behöva skäälla ut sig själv ordentligt!

• Daa

Så sant

Var mest orolig innan bröllopet att jag skulle dra på mig ett fult (för de är verkligen fula) slipsår på vänsterhanden. Frågade faktiskt chefen om jag fick sjukskriva mig i förebyggande syfte. Han tog mig inte på allvar.

passionsblomman skrev 2009-05-28 11:49:09 följande:
    daa; Ja, för så less som man blir på sig själv mitt i onödigheten så MÅSTE man tänka så, för att inte behöva skäälla ut sig själv ordentligt!
  • Daa

Oj. Hungerkravaller på gång!
    Måste gå.

Ha en fin dag, kära tanter.

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-05-27 14:20:48 följande:
    Men AJE!Nu slog jag smalbenet så det började blöda.Så nu gör det ONT också!Om jag går ut nu, tror ni himlen trillar ner i skallen på mig då, eller tror ni vår Herre nöjer sig med ett träd?
    Säkert en blombukett för din del, ett stilla fallande regn av blommor, vackra sommarblommor!
  • Sonja68

TinkerBelle: Din klänning är helt underbar, och tuttarna verkar ju sitta på rätt ställe, och klänningen är ju inte genomskinlig heller, så hålls de bara i klänningen så är det väl inga problem. Ser ut som att det är en "inbyggd" bysthållare i klänningen. Perfekt!

• Sonja68

Nu har vi pratat med kundtjänst på FK och de sa bara att sjukintyget kommit och ärendet ligger för utredning hos deras läkare. Och?!?! Hur betalar vi räkningarna medan deras läkare utreder??? Sjukintyget fick de i början av maj, vilket hon bekräftade.
    "Ni måste prata med handläggaren, jag kan inget göra." Jag ville veta vem läkaren var men de uppgifterna fick hon inte lämna ut.

I alla fall så lämnade hon meddelande till handläggaren att hon skulle ringa MIG eftersom Sasha muntligen gav mig fullmakt inför denna kvinna, i ärendet. EFtersom det är språkproblem.
    Döm om min förvåning när en man från lokala FK ringer upp direkt efter lunch! Han sa att han ser inga anmärkningar i ärendet och betalar ut resterande pengar på måndag.
    Han tillade också att FK kan INTE bara dra in en sjukpenning utan att prata med den det drabbar. Ej heller dra in sjukpenning retroaktivt.

Piuhhhhhhh! *Pustar ut för den här gången*

Då återstår bara att härja med fönsterkillarna. Fy, vad jag ogillar att "gorma". Måste rusta mod så jag orkar stå på mig.
    Min man däremot har hett temperament så risken är stor att han ber dem fara o flyga dit pepparn växer om de inte är tillmötesgående. Och vad händer då?

• Sonja68

Funderar... "Fk kan inte dra in sjukpenning utan att prata med den berörda..." Men uppenbarligen så KAN de ju det, de betalade ju inte ut åt min man, och de har inte pratat med honom!! Hade vi inte ringt hade han inte fått några pengar!!!

Nåt är JÄVLIGT snett på det där stället...

• MulleNuh

Är det bara jag som haft tur med FK?!

• Im yours

Jättebra kämpat Sonja, och efter att du grrrrrr.at åt fönsterkillarna. Så serveras det dagens bak här i hörnan, tekakor och Drömmar. Det var evigheter sedan jag bakade småkakor, m lite trivsamt är det allt

Välkommen in i gemenskapen sommar 2010! Här morrar vi åt orättvisor, och hurrar för allt gott.
    Föresten vi gifter oss oxå 2010, men på nyårsafton

• Sonja68

Tack Im yours! Åh Drömmar vill jag ha... smaskens!

Svar på tråden Tantvarning 4