• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Oj, oj så mycket kul ni har haft idag Hmmmm, usch jag blir skogstokig då jag hör hur FK, AF etc behandlar folk. Faktum är att jag innan jag studerade "ren" psykoligi, gick en högskoleutbildning som skulle direkt anställa oss studenter. Själv var jag i samband med detta upp till chefen för FK i en stad nära dig Han kunde inte en säga mig hur socialförsäkringen fungerar ..............

FÖR ATT BOKEN FANNS INTE I BOKHYLLAN. Så jädra skrämmande är det? Med andra ord jag var en av 52 som inte satsade på ett jobb i nått endaste FK-hus. De av mina kursare som hamnade som handläggare på Försäkringskassan har faktiskt slutat pga av dålig fortbildning, gammalmodigt tänk, samt ett massivt bortstötande av mot nya tankesätt, och ideér. Med andra ord: Så här har vi alltid gjort, och det har gått så bra.

Alltså de är så trånga i huvudet, så de fattar inte att nytänkande är ett måste!!!!!! Hela samhället har förändrats, rövslickare kan vi vara utan, o man måste arbeta mer idividuellt. Det funkar inte att klämma in en massa människor i en enda stor sörja längre. Dam it!!!!

Jag har gjort en del tjänster inom socialsektor. Om jag säger för lite olja i ett maskineri. Där det det redan fattas massor av delar, där intresset för en helrenovering är; Ohhh vad jobbigt. Mmmmmmmmmm ...... då blir man arg utan att bli förvånad först. När man hör hur riktiga människor felbehandlas. Ponera att det fanns en snabbarbetande instans där folk, kunde peta in en pinne i arselet på ett icke rättvist- och fungerande socialföräkringssystem. Som direkt leder till, i 1.a hand mer utbildning för en viss anställd ( jag undrar ibland om man inte skulle ha någon sorts direkt redovisning, utfört arbete - resultat).

Jag menar på att säkerheten för gemene man, rent logiskt bör vara större än att FK- anställda, läs statsanställda ska sitta kvar på sin post. En omedelbar justering av de anställdas kunskap, motivation, och empati. Bör liknas med glasikyckling- dramat. Alltså med krav, och verkställande om direkta åtgärder.

Ja, här gick man igång

Jag ska banne mig maila in detta till Försäkringskasse- chefen. Ja, det ska jag göra. Ett rättvist socialförsäkringssystem till alla. Har ni möjligen några andra saker ni vill lyfta upp. Skriv ner dem så inkluderar jag dessa i mejlet till FK- bossisen.

Blev en smula uppriven, och väntar med att berätta hur man reser kollektivt med ett studentplakat. Till en annan gång.

Kramar goa vänner.

• lillabruden

men visst är det intressant att instanser som FK o akassor sitter och plockar in pengar -gud vare nådig om VI skulle missa en betalning till DEM! och sedan sitter man med nr 240 i telefon kö och förbrukar en telefon räkning som man inte har pengar att betala för egentligen!!!! Och sedan går ju folk dessutom arbetslösa men nä nä, istället för att ordna upp detta, sätta dit fuskarna o sparka dem lata fula fiskarna så drar vi ner på pengar och "sparar". Döper om och flyttar men i grund och botten -same shit different name!

Nä, jag har inte höga tankar om FK o allt sånt där. Inte politiken heller. Så som det ser ut i min krets så ligger Piratpartiet bra till, varför? Ja int är det pga deras politik, utan snarare brist på den!!! Folk vill inte rösta på korrupta smilfinkar som åker runt världen och inte gör en uns nytta för oss som sliter och betalar in deras löner!!

Ja, politik gör mig alltid förbannad.... Kevin Borg till statsminister??

Jag kan inte sova o klockan är 5!! måste på en j*kla kurs kl 14.30-18 o sen jobba natten =/
    Kanske ska göra en kladdkaka...................................................

• Im yours

Shysst tugg trots den arla morgonstunden. Visst är det så, de är få ggr skogstokeriet griper tag i mig ............. men alla sorts övermaktstrams. Då jädrans ......... Jag har själv hjälp vänner vinna över FK några gånger. Så ........... men varför måste man bli så arg.

Här har vi haft regn, nu tittar solen fram. Himlen är gråmulen .... ja, kort sagt. Vad händer idag?

Godmorgon!

• Sonja68

FK straffade oss DIREKT eftersom jag skrev här igår att jag HATAR dem: Min man hade en sjuksrivning till 16/5, och sedan fick han ett nytt sjukintyg till den 17/7. Detta skickade vi in DIREKT (typ 3-4 veckor sedan)till FK. Han har ju dessutom varit i kontakt med sin handläggare på FK och bett att få gå på arbetsprövning, men både arbetsgivaren och hon sa nej. Att vi avvaktar läkningen av armen. Det är lugnt.
    Nu igår så hade han fått in alldeles för lite pengar från FK. När vi kollar på specen så har de bara betalat honom fram till den 16/5!!!! Vad fan är det som händer?!?!

De nya fönstrena är defekta på nåt vis. Rasslar som om det vore sand i bågarna när man snurrar/vänder in fönstren. Så vi måste reklamera dem!!
    Byggjobbarna har dessutom gjort ett skitdåligt jobb, repat och skadat flera fönsterbänkar (de nya!) eftersom de slänger verktygen på dem (och inte bara på dem utan på vårat datorbord, köksbord mm.), lämnat stora glipor runt karmarna, slarvjobb helt enkelt OCH i barnens rum, som är på andra våningen har de satt fönstret snett eller inte passat in det ordentligt för låsfunktionen som gör att det knäpper till och fönstret inte kan öppnas, FUNGERAR INTE!!! Så barnen kan öppna och trilla ut hur lätt som helst!!!
    Så nu i e.m. ska vi bråka med chefen för företaget om allt detta...

När byggjobbarna kom i morse så fungerade inte deras maskiner, ingen ström, kortslutning gång på gång. De har lämnat maskiner och elkablar ute i nattens regn och storm så jag vet inte om det kommit vatten i kontakterna och det är därför.

Sedan kom chockräkningar på 8000 kr som vi inte hade räknat med.
    Dels har vi haft oförutsedda kostnader med bilproblem och en massa annat... Orkar inte ens gå in på detta just nu.

JAG HAR ONT I MAGEN!!!

• TinkerBelle

Kom hem ifrån ön i söndags. Vart ska du?

Celeste97 skrev 2009-05-27 22:06:45 följande:
    Hejhej! Nu sticker jag till Gotland ett par dar. *vinkar*
  • Im yours

Sonja: Lilla vän, usch förstår att du har magont. Men jag ska baka lite senare, o då blir det kaffe i tanthörnan Kramar till dig min vän.

• passionsblomman

Sonjagumman! Vilken DAG du har framför dig!

Nu måste vi koffeinladda och fylla på i stå-på-dig-depåerna så du orkar.

Det GÖR du,

känner du igen "som din dag, så skall din kraft och vara...
    ..detta löfte gav han mig"?

Tänkte väl det!

Och så är det.

Men det är inte roligt för det , med de dagar som allt bara väller över en!

Vi avslutade vår kväll igår med att se "australia" som sambon hade lånat för en massa dagar sedan och som vi annars skulle få lämna igen osedd.

Det var mycket bra för oss att ramla in i en annan historia än vår i alla de där timmarna.

En riktig love-story av traditionell typ, man absolut kan se om man vill vara i en annan verklighet en stund.

• TinkerBelle

Vet ni va tanter när det gäller FK har jag haft en sån himla tur jämnt.
    Vet hur dem kan behandla folk, men tror nog att felet inte ligger hos den enskilda individen (finns säkert undantag).

Jag har alltid haft små söta tanter som slagit knut på sig själva för att lösa alla krångligheter och blanketter som saknas.

När jag först separerade och mitt ex. vägrade skriva på barnens adressändring (dem var folkbokförda i gamla huset i tre månader, utan att någon av oss två var det) så fick jag inte underhållsbidraget. Kan säga att det sved i plånboken. Barn är inte grattis! Handläggare som jag hade gjorde allt hon kunde. Hon hade flera samtal med mitt ex. och försökt få honom att frivilligt betala ? vilket han vägrade ? varje gång hon pratat med honom ringde hon till mig och man kunde höra hur hon hyperventilerade av ilska i andra änden. Hon hjälpte mig också att trycka på skatteverket så att mitt ärende inte blev liggande. Hon förberedde alla papper så att när beslutet från skatteverket kom faxade jag det till henne så att hon kunde trycka på knappen och utbetalningarna kom.

Det handlar bl.a. om dåliga chefer, bristande ledarskap och obefintlig kvalitetsuppföljning på förvaltningen och dess direktörer från ett politiskt håll.

• TinkerBelle

Sonja68 skickar en stor kram till dig i norr. *kraaam*

Efter allt skit kan det bara bli bättre!!!

• Sonja68

TAck Blommis, har just svalt en kopp kaffe och ringer vidare (på arbetstid!) och härjar med fönstertillverkare, fönstersäljaren mfl.
    De etiketter som ALLA fönster ska vara märkta med, med U-värde (energivärde) och annat som bevis för att vi verkligen fått de fönster vi beställt, fanns inte!!
    Nu har jag dock fått reda på att inuti fönstren, mellan glasen, finns infon printad, så jag ska hem på lunchen och skriva upp siffrorna och ringa tillbaka till fönstertillverkaren.
    Så jobbigt... Det är ju liksom jag som får göra allt sånt här eftersom min man inte behärskar språket fullt ut.
    Men FK får han fan ringa själv, de pratar ändå inte med mig pga sekretessen, så det är lönlöst.
    Ja, en romantisk film vore nåt...

Svar på tråden Tantvarning 4