Oj, oj så mycket kul ni har haft idag
Hmmmm, usch jag blir skogstokig då jag hör hur FK, AF etc behandlar folk. Faktum är att jag innan jag studerade "ren" psykoligi, gick en högskoleutbildning som skulle direkt anställa oss studenter. Själv var jag i samband med detta upp till chefen för FK i en stad nära dig
Han kunde inte en säga mig hur socialförsäkringen fungerar ..............
FÖR ATT BOKEN FANNS INTE I BOKHYLLAN. Så jädra skrämmande är det? Med andra ord jag var en av 52 som inte satsade på ett jobb i nått endaste FK-hus. De av mina kursare som hamnade som handläggare på Försäkringskassan har faktiskt slutat pga av dålig fortbildning, gammalmodigt tänk, samt ett massivt bortstötande av mot nya tankesätt, och ideér. Med andra ord: Så här har vi alltid gjort, och det har gått så bra.
Alltså de är så trånga i huvudet, så de fattar inte att nytänkande är ett måste!!!!!! Hela samhället har förändrats, rövslickare kan vi vara utan, o man måste arbeta mer idividuellt. Det funkar inte att klämma in en massa människor i en enda stor sörja längre. Dam it!!!!
Jag har gjort en del tjänster inom socialsektor. Om jag säger för lite olja i ett maskineri. Där det det redan fattas massor av delar, där intresset för en helrenovering är; Ohhh vad jobbigt. Mmmmmmmmmm ...... då blir man arg utan att bli förvånad först. När man hör hur riktiga människor felbehandlas. Ponera att det fanns en snabbarbetande instans där folk, kunde peta in en pinne i arselet på ett icke rättvist- och fungerande socialföräkringssystem. Som direkt leder till, i 1.a hand mer utbildning för en viss anställd ( jag undrar ibland om man inte skulle ha någon sorts direkt redovisning, utfört arbete - resultat).
Jag menar på att säkerheten för gemene man, rent logiskt bör vara större än att FK- anställda, läs statsanställda ska sitta kvar på sin post. En omedelbar justering av de anställdas kunskap, motivation, och empati. Bör liknas med glasikyckling- dramat. Alltså med krav, och verkställande om direkta åtgärder.
Ja, här gick man igång
Jag ska banne mig maila in detta till Försäkringskasse- chefen. Ja, det ska jag göra. Ett rättvist socialförsäkringssystem till alla. Har ni möjligen några andra saker ni vill lyfta upp. Skriv ner dem så inkluderar jag dessa i mejlet till FK- bossisen.
Blev en smula uppriven, och väntar med att berätta hur man reser kollektivt med ett studentplakat. Till en annan gång.
Kramar goa vänner.