• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh
    Jaa gud va kul det hade varit...
    Sonja68 skrev 2009-05-28 15:00:26 följande:
    TVÅ VECKOR MULLE!! Gissa om jag har lust att åka ner till kungliga hufvudstaden...
  • MulleNuh

kl 16 är det teater på dagis! Zack är med i en pjäs som heter Kuddtjyvarna. haha ska bli så kul!

• passionsblomman

Nejdå, det hade de ju inte! de "bara" tog det vääääldigt lugnt medan de "utredde" och tänkte väl ta det efter tvåfikat näst-nästa vecka eller så...

De hade alltså inte ens fattat beslut utan trodde du skulle nöja dihg med"jodå pappren är här"

Nu nöjde du dig inte, så de utredde NU innan den här fikarasten. Simsalabim-räkningarna kan betalas på måndag.

Sonja68 skrev 2009-05-28 14:38:17 följande:
    Funderar... "Fk kan inte dra in sjukpenning utan att prata med den berörda..." Men uppenbarligen så KAN de ju det, de betalade ju inte ut åt min man, och de har inte pratat med honom!! Hade vi inte ringt hade han inte fått några pengar!!! Nåt är JÄVLIGT snett på det där stället...
  • dfk

Mulle - kul att få pengar!!! bara sådär...
    tinkerbelle- jättefin är du i klänningen!
    sonja- vad häftigt att Kevin ringde, wow!

Har varit hemma idag för vård av sjukt barn. Minsta har feber och öronvärk. Det sätter sig direkt på hennes öron, det är så synd om henne. Men har fått råd av sjukvårdsupplysningen att man ska ge alvedon och nässpray ett tag, så kan det vända. Hoppas det.

• TinkerBelle

Det är inbygd korsett i kläningen och finns knappast rum för mer.
    Jag har haft så tur när jag "hittade" kläningen då den sitter som om den är sydd åt mig.
    Har dock varit lite nojig när det gäller underkläder eftersom jag har en sån där knäpp idee att man måste ha BH...

Sonja68 skrev 2009-05-28 14:16:03 följande:
    TinkerBelle: Din klänning är helt underbar, och tuttarna verkar ju sitta på rätt ställe, och klänningen är ju inte genomskinlig heller, så hålls de bara i klänningen så är det väl inga problem. Ser ut som att det är en "inbyggd" bysthållare i klänningen. Perfekt!
  • TinkerBelle

Skönt att det löste sig den här gången!

Sonja68 skrev 2009-05-28 14:35:26 följande:
    Nu har vi pratat med kundtjänst på FK och de sa bara att sjukintyget kommit och ärendet ligger för utredning hos deras läkare. Och?!?! Hur betalar vi räkningarna medan deras läkare utreder??? Sjukintyget fick de i början av maj, vilket hon bekräftade."Ni måste prata med handläggaren, jag kan inget göra." Jag ville veta vem läkaren var men de uppgifterna fick hon inte lämna ut. I alla fall så lämnade hon meddelande till handläggaren att hon skulle ringa MIG eftersom Sasha muntligen gav mig fullmakt inför denna kvinna, i ärendet. EFtersom det är språkproblem.Döm om min förvåning när en man från lokala FK ringer upp direkt efter lunch! Han sa att han ser inga anmärkningar i ärendet och betalar ut resterande pengar på måndag.Han tillade också att FK kan INTE bara dra in en sjukpenning utan att prata med den det drabbar. Ej heller dra in sjukpenning retroaktivt.Piuhhhhhhh! *Pustar ut för den här gången*Då återstår bara att härja med fönsterkillarna. Fy, vad jag ogillar att "gorma". Måste rusta mod så jag orkar stå på mig. Min man däremot har hett temperament så risken är stor att han ber dem fara o flyga dit pepparn växer om de inte är tillmötesgående. Och vad händer då?
  • TinkerBelle

Nää jag också...
    Vem vet det kanske är vår oslagbara charm?!

MulleNuh skrev 2009-05-28 14:40:12 följande:
    Är det bara jag som haft tur med FK?!
  • passionsblomman

Oh vad fiiin du är i din klänning Tinker!

Och FY vad hemskt det är när de har ont i öronen småbattingarna!
    Hoppas det går över snabbt dfk!

• TinkerBelle

*Rodnar*
    Tack!

passionsblomman skrev 2009-05-28 16:06:09 följande:
    Oh vad fiiin du är i din klänning Tinker!Och FY vad hemskt det är när de har ont i öronen småbattingarna!Hoppas det går över snabbt dfk!
  • TinkerBelle

Öronont är jobbigt!
    Sexåringen har haft ont i omgångar nu under våren.
    Anledningen är nya kindtänder -
    Ajj vad ont hon haft när dem brutit igenom tandköttet!
    HAr haft henne hemma när det vrit som värst...

dfk skrev 2009-05-28 15:42:32 följande:
    Mulle - kul att få pengar!!! bara sådär...tinkerbelle- jättefin är du i klänningen!sonja- vad häftigt att Kevin ringde, wow!Har varit hemma idag för vård av sjukt barn. Minsta har feber och öronvärk. Det sätter sig direkt på hennes öron, det är så synd om henne. Men har fått råd av sjukvårdsupplysningen att man ska ge alvedon och nässpray ett tag, så kan det vända. Hoppas det.
Svar på tråden Tantvarning 4