• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Daa

Det lät gott med rabarberpaj. Jag har fikat med maken och två av hans bilintresserade kompisar (de är här på studiebesök, tur att det gällde garaget ). Det blev alldeles nog.
    *här, ta en kaka. Jättemycket socker och ganska mycket fett. Men kesellan i fyllningen är lätt, så det är en nyttig kaka *

Själv är jag sugen på att gå en promenad, för det är fint och soligt ute. Men det talar emot när jag ser hur träden vajar i vinden.

passionsblomman skrev 2009-05-28 18:26:51 följande:
    Jag är VÄLDIGT sugen på rabarberpaj... Men inte på att resa på mig för att baka den.Det är nog bäst så.
  • Daa

Då är det lite finare här, låter det som. Jätteblåsigt, javisst (har varit i en enda stad där det är blåsigare än här och det var Jönköping), men iaf är det ljust.

passionsblomman skrev 2009-05-28 18:36:01 följande:
    Soligt? Här är det TOTALT blygrå himmel! Och enorma regnmoln och jätteblåsigt!
    Tittade just ut över infarten. Fler bilar nu. Hur många grabbar är det egentligen i garaget?
    Blir nästan lite nyfiken på vad som händer där ute...
    Men nej, det är roligare här
  • TinkerBelle

Tick tack för rådet!
    Har själv haft problem med inflamationer i samband med att jag varit förkyld och fått munblåsor som gjort oooont! Har inte kunat borsta och då har jag fått skölja med Corsodyl munvatten.

Lillan är dock duktig med sina tänder och borstar först själv utan knot innan jag kollar. Ägg klockan står inte i köket hemma hos oss utan i badrummet. Hon fick sin första tand väldigt sent (hon var 1år innan första tanden kom)och har följdaktligen inte börjat tappa tänder förrän nu vid 6år och 9månader...

didis skrev 2009-05-28 16:15:40 följande:
    Tinkerbelle: jättefin klänning!!När kindtänderna bryter igenom så borsta noga noga trots att det är ömt, låter man bli blir det bara inflammerat och ännu mer ömt. Är det så ömt att det inte går att hålla riktigt rent så massera in Corsodylgel (finns på Apoteket), det är bakteriedödande (men det smakar skit).--Blä!!Idag har jag suttit och skrivit på min arkeologitenta som jag skjutit på i över 1 år. Så trååkigt med teoribildning så jag döör. Men nu har jag bara 2,5 sida kvar att skriva! *känner mig duktig fast jag fortfarande sitter i morgonrock(sic!)*
  • TinkerBelle

För det priset kan du ju köpa en ny!

didis skrev 2009-05-28 17:10:06 följande:
    Äntligen har de fattat att träningen skall ligga på cykelavstång från oss! Efter år av skjutsande fram o tillbaka cyklar nu snällt både son o dotter nästan överallt. Det tar bara 10 min att cykla ner till stan från oss (men 20 hem) och dotterna har köpt en riktigt go´ mormorscykel och cyklar så glatt nuförtiden!Min egen cykel har fått fnatt men reparatören kan inte hitta felet, då måste hela växeln + bakhjul + drev bytas = 1700kr. Det känns som mycket att lägga ut på den cykeln.Så jag cyklar på lite varierande växlar, ibland vill cykeln att jag skall ha växel 1 och ibland, oftast i uppförsbackar, lägger den in växel 7. Känns ju skönt att slippa välja själv!
  • passionsblomman

Min son är 8 och han tappade sin första tand nu i vinter.

Jag tappade min sista tand när jag gick i 9:an!

(förutom de två han fick utslagna på bandypalan ifjol, men de räknas inte)

• Fjällbruttan

Åh hej och hå...hur var det nu? Det är ju så mycket som händer på ett dygn här!

Tinker, supersnygg klänning och vansinnigt bra datum och vigseltid
    Paltkoma ska man inte han är man cyklar... har jag hört
    Så mina barn får svälta ... ähhh
    Har just skjutsat dem 2,5 mil till fotbollen och sen farit hem igen, vägrar stå ute i kallblåsten och kolla... elak mamma är jag,eller så vill jag inte dö och ha kombinerad begravning/vigsel...hm fick du inspiration från Greys anathomy igår Solde?? Kul att nya arbetsplatsen verkar toppen!!

FK brev hoppas jag verkligen du ramade in och inte använde som dasspapper

Min äldsta dotter tappar inte tänderna, hon går till tandläkaren och får dem dragna... då är det tur att hennes pappa kan följa för jag är dö-rädd fast jag inte ens har anledning till det! Skämt å sido, ett par tänder har hon dragit coh ett par till ska ut... hon är liten i mun men stor i orden

Annars har det stormat här så en förgård till husvagn på byn Camping är kaffeved och ett annat liten timmerstomme har vält...
    Vi har tyvärr inga kossor att hålla oss i så det är nog tur att jag mest är inne, Saga och jag är fortfarande sjuka, fast jag känner mig äntligen bättre
    Så därför skålar jag med er andra nu så jag kan sova gott sen

Kram

• dfk

Tack ska ni ha, jag hoppas också att minsta snart ska slippa öronvärken!
    Det här med tänder... Min äldsta dotter fick dubbeltänder som trängdes på var sida upptill vid tandköttet och de började att vinkla sig lite utåt. Svårt att förklara men det var så att hon inte tappade dom under, så det blev trångt om utrymmet för de nya att växa på. Men de gamla drog tandläkaren bort, så de nya sjönk ner till sin rätta plats. Vi var säkra på att det skulle bli tandställning. Hon var 11 år då och tyckte det var jättejobbigt, då de stack ut lite konstigt.

Jag var själv till tandläkaren häromdagen och jag är sjuuuukt rädd för tandläkare...väntrum..lukten...ja allt. Men jag hade turligt inga hål. Tjiho!!! Jag blir alldeles knäsvag och gråtfärdig när jag är där, känner mig som att jag är 5 år.
    Förstår inte var denna rädsla kommer ifrån, det är så fjantigt!

• Daa

Fjällbruttan, en gång spelade jag innebandy en timme efter paltintag och det var nog det värsta jag varit med om i idrottsväg. Trodde jag skulle få jättemycket håll, men sånt går ju över tänkte jag. Det som hände var att armar och ben blev blytunga och det var som att springa i sirap. Till och med huvudet var segt. Så den som sa till dig att inte cykla med paltkoma hade rätt
    Låter f ö klokt att hålla sig inne, särskilt när du är sjuk.

Nu känner jag jättemycket för en promenad i byn. Om man kisar lite när man tittar ut ser det ut som om blåsten har lugnat ner sig...

• Daa

dfk, stackars liten som har öronvärk...
    Grattis till inga hål.

Svar på tråden Tantvarning 4