• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • dfk

didis-Jag går en kurs om kost och näring för hälsorådgivare, jättekul och lärorikt med tufft!

panzerfaust-Lycka till med dina tentor!

• TinkerBelle

Hej hej, finns det tårta kvar?

Vi har varit hos opitken och tänk nu lyckades sonen få in dem och ut dem utan problem.
    an har övat hela veckan och optikern blev lite paff. Jag blev lättad - slapp få en trottsig, grinig tonåring med mig hem.

MulleNuh - förstår dig precis! Jag tappar aptiten också när jag blir stressad. Jag får dock inte ont i magen utan tynar sakt bort om det går för lång tid. Exet brydde sig föga om min hälsa och när det var som värst var jag nere på 39kg...
    Sen jag blev tillsammans med m2b för tre år sedan har jag gått upp 8kg och ligger nu stadiga 52. Skulle jag slarava med maten så är min älskling där och truggar och lockar med läckerheter.

Lätt att säga att man ska äta svårare att göra när det tar emot och inget smakar bra utan man bara tuggar och tuggar och tuggar.....

• didis

Hälsorådgivare behöver jag inte, snarare en hälospåtvingare!

Något att vidareutbilda sig till kankse??

För jag veet ju att jag borde motionera mer, dricka mindre mängd vin och skippa hämtmaten, det är bara så bekvämt o trevligt att åka o hämta mat och ta sig ett glas vin... För att inte tal om goda ostar - det går inte att leva utan. Eller?

dfk skrev 2009-05-29 16:55:35 följande:
    didis-Jag går en kurs om kost och näring för hälsorådgivare, jättekul och lärorikt med tufft!panzerfaust-Lycka till med dina tentor!
  • MulleNuh

Oj jösses!!! Tur du kom upp i vikt!!!!!
    Jag har varit nere på 57 kilo som minst.. Och det såg inte kul ut.. Så jag kan inte föreställa mig 39 kilo!!

TinkerBelle skrev 2009-05-29 16:55:38 följande:
    Hej hej, finns det tårta kvar?Vi har varit hos opitken och tänk nu lyckades sonen få in dem och ut dem utan problem.an har övat hela veckan och optikern blev lite paff. Jag blev lättad - slapp få en trottsig, grinig tonåring med mig hem.MulleNuh - förstår dig precis! Jag tappar aptiten också när jag blir stressad. Jag får dock inte ont i magen utan tynar sakt bort om det går för lång tid. Exet brydde sig föga om min hälsa och när det var som värst var jag nere på 39kg...Sen jag blev tillsammans med m2b för tre år sedan har jag gått upp 8kg och ligger nu stadiga 52. Skulle jag slarava med maten så är min älskling där och truggar och lockar med läckerheter. Lätt att säga att man ska äta svårare att göra när det tar emot och inget smakar bra utan man bara tuggar och tuggar och tuggar.....
  • TinkerBelle

Det värsta va att jag åt så gott jag kunde, men utan aptit är det inte lätt.

När jag tittar på bilder idag så är det svårt att fatta. Jag har inget emot mat eller godis heller för den...

MulleNuh skrev 2009-05-29 17:05:25 följande:
    Oj jösses!!! Tur du kom upp i vikt!!!!!Jag har varit nere på 57 kilo som minst.. Och det såg inte kul ut.. Så jag kan inte föreställa mig 39 kilo!!
  • dfk

Didis! Hihi, även hälsorådgivare har sina laster! Jag knaprar inte bara morötter kan jag lova. Jag tror inte på uteslutningsmetoden utan mer att när du unnar dig godsaker så njut! Försök att få in en bra balans med sund mat och motion på det. Svårt ibland, man är stressad och hungrig, vips så har man hunnit äta något onyttigt.
    Jag håller med om att det skulle vara jättesvårt att leva utan goda ostar, vin och hämtmat!! Mums, det vill inte jag leva utan!

Tinkerbelle- Farligt att tappa aptiten sådär. Du måste ha varit skinn och ben bara. Vilken tur att du har en älskling som tar hand om dig nu och trugar och lockar, när du glömmer bort att äta!

• didis

dfk:

för 5-6 år sedan gick jag faktiskt ner 15 kg. Jag som alltid varit smal (56kg till 175cm även efter att barnen fötts) och kunnat äta allt började pendla med bil och vips! hade jag gått upp 15 kg!

Att gå ner var ganska enkelt i början men det blir ju tyvärr svårare o svårare ju nämre man kommer sin "idealvikt". 65 vägde jag då och det är helt perfekt men idag *hrm* står vågen på 72 så jag BORDE ta tag i det.

Jag har alltså en massa bra recept hemma och vet på ett ungefär hur många kalorier det är i livsmedel men ÄNDÅ är det så förtvivlat svårt att hitta motivation. Speciellt som maken tycker att jag skall "tagga ner o njuta av livet istället för att svälta sig".

Och idag är det fredag...

• passionsblomman

39 kilo!

Hur lång är du gumman? Jag hoppas att du inte är mer än 1.55 eller så, för det där var verkligen...lite

Jag hade en dip i mitt liv då jag var så stressad psykiskt(vi har alla ett ärkeas till X någonstans därute verkar det)aatt jag bara rasade i vikt.
    Men när jag var på 49 såg jag själv att det inte var så mycket kvar av mig så att säga.
    Jag är ändå 1.64 kort, så jag kan väga 51-52 innan undervikt.

Mulle, du som är 1.77 ska ju inte vara så lätt som 57 kilo heller..

SHIT!

Det sjuka med stress är ju att det kan slå helt tvärtom också, så man blir fet istället. Livsfarligt det med.

Men jag känner igen att det är svårt att äta nr det är mycket Och så blir det en ond cirkel, med godis när man nästan håller på att svimma osv.

• Im yours

Oj, oj, jag marscherar till köket och fixar middag. Fanken, föll i koma o tänkte minnsan strunta i den. Usch jag har några extrakilon, m inte blir det bättre för att jag skippar maten.

Efter min "resa" 2006, tappade jag halva mig på 2 veckor, och trampade omkring med rullator en tid. Det är inget att stå efter.....

Yea, mat var det här. Cyyyyyyyyyyyyy

Svar på tråden Tantvarning 4