• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Ja, liljekonvaljer dofta ljuvligt!!
    Minns när jag var liten, min mamma o jag åkte alltid till ett ställe i skogen där det växer massor med ovanliga, fridlysta växter: Liljekonvaljer, getrams, norna, guckusko mm.
    Mamma kunde alla latinska namnen.
    Hon kunde skrika till när vi reste genom SVerige och susade fram i 100 km/tim i bilen: STANNA BILEN!!!! Där ute på ängen växte en Himmucum oxitalus (påhittat av mig), den är jätteovanlig, jag bara MÅSTE få gå och titta!!

• Sonja68

Alltså, jag sitter med ett glas rött och kollar ut. Det är verkligen VACKERT!! Här är precis lika ljust som på dagen nu, man ser inte själva solen, men man anar den just under horisonten, för man ser dess ljus på molnen, som gör molnen ljust rosa.
    Myggen har, tur som är, ännu inte kommit och det är nu som det är som finast här... men på vintern är det ju också fint, med vit gnistrande snö... och på hösten med alla sprakande färger...
    Skulle jag vara det minsta konstnärlig så skulle jag sätta mig och måla en tavla just nu!

• TinkerBelle

God morgon tanter,

Idag är jag arg, sur och ledsen! 
    Har berättat om min väninna förut som väntar sitt första barn. Igår ringde hon och berättade att dem fått fel diagnos och att den nya diagnos innebär mer risker. När det hela började var denna diagnos med och läkarna rekommenderades att avbryta graviditeten om det hade varit den då chanserna att barnet överlever är mindre än50%
    Nu 6 veckor senare ändrar dem diagnos. Hon har passerat gränsen för kirurgisk abort och total förvirring råder.
    Hade dem inte propsat på från början att om det var alt.1 så måste graviditeten avbrytas så hade det kanske inte varit så mycket frågor nu. *suck*
    Arg och ledsen är jag för hon förtjänar inte detta. Hon är en ängel som redan har fått gå igenom en massa tråkigheter.

Sur är jag för att m2b igår var ute på krogen i England med sina vänner och familj. Dem hade en ?svensexa light? och han blev fullare än han någonsin varit förut under vårt förhållande. Han minns ingenting. Vet inte hur han kom hem, var nycklarna till huset är (fast han är hemma) eller var nycklarna till bilen är. På frågan om vad som hände och om han gjort något dumt blir det tyst ? för han minns inte!!! Kan ju säga att han har gjort dumma saker i början av vårt förhållande, 4 år sedan, då vi inte riktigt visste vart vi stod med varandra. Jag förstår inte supa skallen i småbitar och förnedra varandra principen som hans familj framförallt så gärna praktiserar. Hans vänner brukar veta var gränsen går. Förmodligen för att dem har varit ute tillsammans så många gånger.

• Sonja68

Åh Tinker, så jobbigt för din väninna! Så många frågor och känslor... Man undrar varför de inte kunde ställa rätt diagnos från början, men det kanske var omöjligt då eller?
    Ledsamt och fruktanvärt jobbigt för din väninna och hennes man är det hur som helst.

Ja, alltså dessa suparrundor där man super varandra så där fulla begriper jag inte vitsen med.
    MIn man kommer ju från Vodkans förlovade land och hans vanor var INTE de roligaste när vi träffades. Nu för tiden dricker han sällan vodka, men så fort han träffar sin familj och vänner från Ryssland, särskilt om vi är DÄR också, så trugar och propsar dom, hans egen far blir nästan förolämpad om han inte tar ett glas med honom. Flera gånger har jag förklarat att jag inte tycker om detta och att han "tappar huvudet" när han dricker just vodka. De vet också om detta och saker som hänt när han varit påverkad, han hamnar jämt i en massa trubbel (som han iof själv orsakar) så jag fattar inte varför de fortfarande propsar?! De tror att det stannar vid en eller två glas, men det gör det oftast inte, och hur som helst är skadan redan skedd. Förstås är det min mans ansvar till syvende och sist att tacka nej, men det är svårt när de blir SURA om han inte dricker med dem!
    Brukar det klarna för honom efter nån dag och han börjar minnas? Hoppas verkligen han hittar nycklarna också.
    Styrkekramar skickar jag till dig!

• TinkerBelle

Sonja68 - När det gäller min väninna så skulle dem bara göra sedvanlig vecko uppföljning av tillväxt som görs när dem har upptäckt allvarliga fosterskador. Läkaren som dem haft fram till nu var inte där så de fick träffa en annan, som gjorde en mera grundlig undersökning eftersom han träffade dem första gången och då insåg att fel diagnos ställts. Han är dessutom lite mer rutinerad och professor.

M2b börjar få tillbaka minnet igen. Har pratat med han. Till saken hör att hans mamma dricker inte alkohol (bara Asti) så när hon är i närheten så håller sig hans pappa på mattan, men när hon, som igår inte är med verkar det inte finnas några gränser och trugas det och tjatas det. Sen hade m2b varit vaken sen 5 på morgonen så det bidrog nog till att det var suddigare än vanligt för han!

• passionsblomman

Nej men vad är de för hemska saker här idag!

FYYY vad fruktansvärda besked för din vän Tinker!

Det är ju mardrömmarnas mardröm att få höra något sådant!

Vad gäller pruttfulla män och deras anhang, så är det nog sedan urminnes tider ungefär det värsta kvinnor vet. Framföraöllt när de har familj ihop med sagda pruttande fulla man.

• Panzerfaust

Väntar på ett utbrott som syns på richterskalan från blomman...

• passionsblomman

Hoppetombröllop:
    det är ett FETT misstag att tro att du ska vara i tanttråden med din reklam!

Schas!

Den här tanten jagar dig vet du...

• passionsblomman

Blomman har lämnat rabatten...
    Panzerfaust skrev 2009-05-30 14:57:28 följande:
    Väntar på ett utbrott som syns på richterskalan från blomman...
  • December 2009
    passionsblomman skrev 2009-05-30 14:58:46 följande:
    Blomman har lämnat rabatten...
    *planterar om och ger lite växtnäring till och vatten och pysslar om*
Svar på tråden Tantvarning 4