• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

ååå jag ÄLSKAR lukten av konvaljer...

TinkerBelle skrev 2009-05-29 20:30:26 följande:
    Åhhh! Trodde säsongen var över för konvaljer!Min mamma hade det i sin brudbukett. Stark doft, men vackra.
  • passionsblomman

Det är kanske DET du skulle ha Mulle...

MulleNuh skrev 2009-05-29 20:32:01 följande:
    ååå jag ÄLSKAR lukten av konvaljer...
  • MulleNuh
    finns dom att få mitt datum??
    passionsblomman skrev 2009-05-29 20:55:55 följande:
    Det är kanske DET du skulle ha Mulle...
  • passionsblomman

De finns alltid odlade och en kort tid finns det lokala, alltså Svenska typ. Vetinte om det finns de billigare när du ska frulla, men odlade finns och det vore ju VACKERT!!!

MulleNuh skrev 2009-05-29 21:00:27 följande:
    finns dom att få mitt datum??
  • MulleNuh

hmmm. Ja vi får väl kolla på det då!

passionsblomman skrev 2009-05-29 21:02:07 följande:
    De finns alltid odlade och en kort tid finns det lokala, alltså Svenska typ. Vetinte om det finns de billigare när du ska frulla, men odlade finns och det vore ju VACKERT!!!
  • MulleNuh

Jag o Micke ska in till stan på söndag och bestämma blommorna!

• passionsblomman

ååå herregud herregud herreguuuuud!

Jag får nästan panikkänslor själv fast jag verkligen aldrig lämnat min pojke !

Såg ett Oprah-avsnitt en gång om en som glömde sitt spädbarn co det dog.

jag tror nästan aldrig jag har storgåtit så mycket nånsin!

TinkerBelle skrev 2009-05-29 20:16:45 följande:
    Hur kommer det sig att folk aldrig lär sig?www.gt.se/nyheter/1.1587449/lamnade-barn-i-st...
  • TinkerBelle

Jag får nästa hicka av sånt här.
    Alla vet att hundar inte klarar hettan, men små barn är tydligen gjorda av stål.

Usch! Dubbel usch!!

passionsblomman skrev 2009-05-29 21:07:53 följande:
    ååå herregud herregud herreguuuuud! Jag får nästan panikkänslor själv fast jag verkligen aldrig lämnat min pojke !Såg ett Oprah-avsnitt en gång om en som glömde sitt spädbarn co det dog.jag tror nästan aldrig jag har storgåtit så mycket nånsin!
  • Sonja68

Tinker; 39 kilo?!?! Herregud!!!!
    Tur du mår bra nu!
    Själv har jag också alltid varit ganska smal/lagom. Men jag har också ett ärkeas (bra ord Blommis) i min historia.
    Jag var 19 och han 10 år äldre, missbrukare som spöade upp mig varje veckoslut.
    När jag lämnade honom vägde jag 48 kg och jag är 167 lång. Jag var VÄLDIGT SMAL då, så Tinker, du måste verkligen ha sett ut som ett skelett...
    Efter barnen har jag blivit mitt vanliga 50-kilosjag inom ett halvår ungefär. Amningen har väl gjort sitt.
    Men nu så har extrakilona smugit sig på, sakta men säkert. Man unnar sig så mycket när man lever ett stillsammare familjeliv. Man tar sig inte iväg och träna/motionera med två småttingar och heltidsjobb, man myser på fredag och lördagkvällar med vin, ost, choklad. SEdan är jag jättesvag för ryskt öl *rodnar*.

INför bröllopet så ville min man ner i vikt så jag körde Viktväktarmat åt honom och jag åt samma. Jag gick ner 10 kg, så jag var nere på 52 kg. Men nu har festerna, gästerna och födelsedagarna avlöst varandra, så nu är jag nog uppe på 55 igen. Har inte haft tid att motioner nåt heller. Huset fullt i folk och renoveringsprojekt hela tiden, så det finns liksom ingen tid att ta sig iväg hemifrån alls. Blä, jag hatar att inte få den där timmen för mig själv, på ett aerobicspass t.ex.

Ja, jag ryser när jag hör hur folk lämnar sina barn i bilarna i sommarhettan . Minns ni hon som lämnade två små barn hela dagen medans hon var på jobbet? I USA. HOn trodde hon hade lämnat dem på dagis redan. De dog. Flickan var väl typ 6 månader eller nåt. Hur orkar man leva vidare sen?

• Im yours

Liljekonvaljer, luktar .............. sommar, examenstid och juni-månad. Tack, och tack.

Sov gott!

Svar på tråden Tantvarning 4