• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Tinkerbelle: jättefin klänning!!

När kindtänderna bryter igenom så borsta noga noga trots att det är ömt, låter man bli blir det bara inflammerat och ännu mer ömt. Är det så ömt att det inte går att hålla riktigt rent så massera in Corsodylgel (finns på Apoteket), det är bakteriedödande (men det smakar skit).

--

Blä!!
    Idag har jag suttit och skrivit på min arkeologitenta som jag skjutit på i över 1 år. Så trååkigt med teoribildning så jag döör. Men nu har jag bara 2,5 sida kvar att skriva! *känner mig duktig fast jag fortfarande sitter i morgonrock(sic!)*

• didis

Med tanke på att jag hittills idag fått ihop 1,5 sida och de tidigare 9 sidorna tog ett år så är det lika bra vi skålar för att jag kommit en bit på vägen!

SKÅL PÅ ER DÄRUTE!!

passionsblomman skrev 2009-05-28 16:17:26 följande:
    äg till när du är klar didis, så skålar vi i lite vin!Rött eller vitt, vilket som passar bäst!
  • Soldemor
    MulleNuh skrev 2009-05-28 14:58:02 följande:
    GUUUUUUD!!!! 2 veckor kvar nu bara! Jag DÖR för fan!
    Kombinerad vigsel och begravning?
  • Soldemor

Tack för alla lyckönskningar, det skall verkligen bli spännande!

Nu packar den här tanten snart ihop för helgen och åker hem och tar bort matten för snuttarna. Amaretto skall ta blodprov imorgon för att kolla att rabiesvaccineringen tagit. Eftersom vi inte vet hur han reagerar när någon skall ta blod från honom, så får han vara fastande ifall han behöver få något lugnande. Det innebär att Soldan också får vara utan mat om vi inte kan ge henne lite när han inte är i närheten. Han är iofs rätt anorekttisk, så det går kanske bra ändå. Sedan åker vi till Gbg i morgon eftermiddag, tillbaks till arbete och dator på tisdag. Jag kommer få abstinensbesvär! Ha en god helg alla tanter! Saknar er redan! (ja, måste köpa dator!)
    Har förresten talat med konfirmandledaren jag skall arbeta med i nya församlingen, hon verkar jättebra! Min nuvarande chef säger att jag kommer att komma till ett himmelrike där alla är så snälla, hoppas det!

• passionsblomman

SKÅÅÅÅL!!!

Det är inte jag som skjutasr till fotbollen ikväll, så det går bra!

didis skrev 2009-05-28 16:22:35 följande:
    Med tanke på att jag hittills idag fått ihop 1,5 sida och de tidigare 9 sidorna tog ett år så är det lika bra vi skålar för att jag kommit en bit på vägen! SKÅL PÅ ER DÄRUTE!!
  • Sommar 2010
    Soldemor skrev 2009-05-28 16:24:27 följande:
    Kombinerad vigsel och begravning?

Det hoppas vi väl ändå inte.

Nu ska den här tanten ge sig iväg från jobbet och dricka en öl med en av mina blivande tärnor.
  • didis

Äntligen har de fattat att träningen skall ligga på cykelavstång från oss!

Efter år av skjutsande fram o tillbaka cyklar nu snällt både son o dotter nästan överallt. Det tar bara 10 min att cykla ner till stan från oss (men 20 hem) och dotterna har köpt en riktigt go´ mormorscykel och cyklar så glatt nuförtiden!

Min egen cykel har fått fnatt men reparatören kan inte hitta felet, då måste hela växeln + bakhjul + drev bytas = 1700kr. Det känns som mycket att lägga ut på den cykeln.

Så jag cyklar på lite varierande växlar, ibland vill cykeln att jag skall ha växel 1 och ibland, oftast i uppförsbackar, lägger den in växel 7. Känns ju skönt att slippa välja själv!

passionsblomman skrev 2009-05-28 16:45:06 följande:
    SKÅÅÅÅL!!!Det är inte jag som skjutasr till fotbollen ikväll, så det går bra!
  • passionsblomman

Detta är verkligen nackdelen framför alla andra med att bo här där jag bor. Vi kommer vara tvungna att skjutsa i väldigt hög utsträckning.

fast man kan ju diskutera vad som är lagom att cykla eller gå för en unge också. Jag har en stark känsla idag av att man tycker "stackars" om någon som får gå ett par km idag, vilket inte alls var konstigt att få gå när jag själv var liten...

Till sonens träningar är det en mil. Det KAN man ju cykla själv när man är 25 tex, men rätt segt att cykla HEM igen -uppför, efter att ha tränat...

..fast bra för hälsan kanske?

• didis

Han behöver inte ens träna - bara cykla dit o så hem igen!

Tänk vad ni sparar pengar på bingolotter och matchresor!!

Svar på tråden Tantvarning 4