• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman
    Sonja68 skrev 2009-05-27 10:24:47 följande:
    OH MY GOD!!!!!! Kan inte bestämma mig för vad som är bäst med honom, förutom RÖSTEN då; händerna, ögonen eller vad?!Man blir bara alldeles geléig i hela kroppen...Såg klipp på You Tube, del 1 o 2 från Så ska de låta där han sjunger One Love med Sara Löfgren. Jesus! Jag tror den var i del 2.
  • Fjällbruttan

Halloj tanter

Tackar ödmjukast för att ni har lärt mig en massa idag!
    jaghar nämligen bara följt idol en säsong... när jag var sjukskriven och gravid hemma... annars jobbar jag alltid kväll.
    Jag gillade Amanda Jenssen, men nu har jag hört Markus sjunga för första gången (ja, jag har kollat alla länkar )
    och så fick jag rätt på at den totalknäppa killen visst var en tjej... hur fan kommer man ens på en så dum text

Annars öser regnet ner här i fjället också och både jag och Sag snorar och hostar, så min största bedrift hittills idag är att jag målat mina brudskor (har köpt begagnade)så de blir lite vitare...

Sonja, vilka underbara bilder på din tös, så ren skär lycka
    Man blir ju alldeles varm i hjärtat!!

• passionsblomman

Tinkerbelle: Tänk på att vi som petat oss i ögonen i åratal har förstört den annars VÄLDIGT starka reflexen att kniiiipa ihop ögat om något hotar att komma in där!

Jag minns hur det var...jag kom försent till skolan flera ggr för jag fick inte i de jäkla små sakerna.

• Daa

TinkerBelle: Hihi. Blev just förflyttad många år tillbaka i tiden (i minnet alltså Bara för att jag fanatiskt följer Lost betyder det inte att jag tror att man kan flyttas tillbaka i tiden på riktigt! ). Minns när det tog 45 minuter att få in en enda lins (och arg var jag!)
    Nu går det lätt som ingenting. Min optiker rådde mig att "träna" att peta på ögat innan jag fick mina första linser.

Soldemor: stort grattis till tjänsten!

Sonja: härliga bilder i galleriet. Håller med Fjällbruden om det där med värmen i hjärtat

Följde inte idol under Markus-säsongen, så jag fick inte så stort intryck av honom förutom att han var cool, men jag minns att jag blev lite småkär i Sebastian under hans tid.

• passionsblomman

Som tur är kan du lyssna i efterhand på you tube nu då. Fast det är ju inte riktigt samma sak förstås.

Daa skrev 2009-05-27 11:42:07 följande:
    TinkerBelle: Hihi. Blev just förflyttad många år tillbaka i tiden (i minnet alltså Bara för att jag fanatiskt följer Lost betyder det inte att jag tror att man kan flyttas tillbaka i tiden på riktigt! ). Minns när det tog 45 minuter att få in en enda lins (och arg var jag!) Nu går det lätt som ingenting. Min optiker rådde mig att "träna" att peta på ögat innan jag fick mina första linser. Soldemor: stort grattis till tjänsten! Sonja: härliga bilder i galleriet. Håller med Fjällbruden om det där med värmen i hjärtat Följde inte idol under Markus-säsongen, så jag fick inte så stort intryck av honom förutom att han var cool, men jag minns att jag blev lite småkär i Sebastian under hans tid.
  • lillabruden

FlowerPower 911!!! Passionis, köpte en blomma i kruka som ser ut som en svart kalla.....jag frågade i kassan om tips o hon sa att 'eftersom den är en lökväxt kan du sätta ut den' Och jag, stora (eller lilla egentligen..) säger att jag ska ju ha den inne tänkte jag...hon svarar 'ja men när den blommat färdigt kan du sätta ut den'

VA!?! Kan jag inte ha den inne efter att den slutat blomma? Vad innebär blomma egentligen? När dem som är nu inte orkar mer så blir det bara blad kvar för all evighet?!!?!!???
    Vad har jag gett mig in på?!!!! Jag skulle ju bara ha rosor till kusinen.....men det köpte jg med Supernöjd blev jag

Dags för tupplur!
    kram

• lillabruden

Då är Kevin den enda jag höll på

passionsblomman skrev 2009-05-27 09:08:06 följande:
    Näää Lilla Bruden, Måns vann inte Idol, han åkte ut. Men han vann Let´s dance däremot. De som vunnit Idol är...-04 Daniel Lindström-som slog Darin-05 Agnes Karlsson-som slog Sebastian Karlsson-06 Markus Fagervall-som slog Erik Segerstedt -07 Marie Picasso-som slog Amanda Jensen-08 Kevin Borg-som slog Alice
  • lillabruden

jag är trött.....stora frågetecknet ska det stå

lillabruden skrev 2009-05-27 12:25:28 följande:
    FlowerPower 911!!! Passionis, köpte en blomma i kruka som ser ut som en svart kalla.....jag frågade i kassan om tips o hon sa att 'eftersom den är en lökväxt kan du sätta ut den' Och jag, stora (eller lilla egentligen..) säger att jag ska ju ha den inne tänkte jag...hon svarar 'ja men när den blommat färdigt kan du sätta ut den' VA!?! Kan jag inte ha den inne efter att den slutat blomma? Vad innebär blomma egentligen? När dem som är nu inte orkar mer så blir det bara blad kvar för all evighet?!!?!!???Vad har jag gett mig in på?!!!! Jag skulle ju bara ha rosor till kusinen.....men det köpte jg med Supernöjd blev jagDags för tupplur!kram
  • passionsblomman

Det hon menar är väl förmodligen att den klarar sig ute och kommer upp igen om du planterar ut den.
    Lökväxter brukar vissna ner helt efter blomningen, tuplaner, krokus och alla de där du vet.
    Näringen går tillbaka ner i löken och den laddar om för att sätta nya knoppar och fröa av sig ännuen gång. Inne är det för varmt för att det ska ske. Lökväxterna behöver en vinterperiod.
    Det är därför man kan spapra tex amaryllislökar i källaren efter jul och så ta fram dem igen påhösten . man gör kostgjord viloperiod för dem.
    hajjar du?

• Sonja68

Is this for real??

Säkert gammalt klipp som jag missat, men fick den tillsänt mig av en väninna. I vilket fall som helst är låten helt fantastisk och om pojken verkligen sjunger på riktigt så är han ju enastående!

Norsk spireahäck blir det mest troligt på ena sidan av tomten. Deras långa, vitblommande grenar blir nog fint när de hänger över de stora, räfflade kantstenarna/murarna. STora mörkgråa, oregelbundet rektangulära stenblock, ni vet.

Vad det blir framför huset mot vägen vet jag inte. Det blir nog inte nåt med det projektet i år.

Ang. lökar; vattnar man dem inte ALLS under viloperioden?

Svar på tråden Tantvarning 4