• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan

Marscherar glatt in med trumpetfanfarer och dunkar på stora trumman!!!
    Vilken bra dag det är idag
    Sonja, vad underbart gulligt, min dotter ska få has skiva i present när hon fyller nu i juni!! Här ska detinte laddas ner
    nåt!!

Soldemor! GRATTIS GRATTIS GRATTIS vad kul!!!
    Vart kommer du att vara?? Vi kanske kan ha tantgudstjänst nån gång?? Med I´m yours kaffebröd och Blommans skumpa

Snoret har dock tagit över i min hjärna så nu ska jag bona golv där vi ska vara på vår bröllopskväll
    Galen??? Självklart!!!
    Vi får låna hotellets matsal gratis och golvet ser för taskigt ut, så jag frågade idag om jag fick bona det.
    Mattias chef bara log och sa varsego´!!
    Så nu ska jag beställa medel och bona golv

Kram

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-05-26 15:43:06 följande:
    Vaddå? Tänker du bona med snor?
    Ööörk!!

Fjällbruttan: Vilket roligt förslag med tantgudstjänst! Och på gudstjänsten sjunger vi bara våra favoritvigselpsalmer och andra vi gillar, oavsett årstid och kyrkohögtid! Yes!

Jag kommer att vara i en församling inte så himla långt från Sjöbo.
  • Fjällbruttan

Du läser ju som en kratta
    Jag skrev att jag skulle beställa medel!!
    Snoret sitter faktiskt fast i mitt huvud!!

Idioterna som skulle skura efter säsongsavslutningen på hotellet körde med maskin och eftertorkade inte så all smuts är bara omfördelad... Jag blir vansinnig på sånt
    Dessutom kan vi inte ens hasa runt i brudvals på det golvet, man fastnar i sand och grus...

Hmmm... grusbonat jordgolv kanske det kan kallas

Men nog är man tant när man vill bona golv??

passionsblomman skrev 2009-05-26 15:43:06 följande:
    Vaddå? Tänker du bona med snor?
  • Fjällbruttan

Kan vi sjunga "Vart jag går i skogar berg och dalar??"
    Och så "Bred dina vida vingar", mina älsklingspsalmer

Tar med lite fjällkost som tunnbröd och rökt kött så kan vi kanske ha pic-nic ute sen

Soldemor skrev 2009-05-26 15:54:54 följande:
    Ööörk!!Fjällbruttan: Vilket roligt förslag med tantgudstjänst! Och på gudstjänsten sjunger vi bara våra favoritvigselpsalmer och andra vi gillar, oavsett årstid och kyrkohögtid! Yes!Jag kommer att vara i en församling inte så himla långt från Sjöbo.
  • passionsblomman

Hahaha! Jag vet, men när jag läste det första "nu har snoret tagit över min hjärna så nu ska jag bona golv" då började jag skratta...
    ..sen sket jag i resten!

Åh, jag som jobbat med golvvård får ont i magen...usch! Gör om gör rätt!

Ja, det är fetingtantvarning big time att bona golv!
    Och FINT blir det!

• Fjällbruttan

Just nu vill jag nog alra mest bona golvet därför att chefen sa att han inte trodde det gick, golvet var så slitet och det funkade inte br amed maskinen....
    Klart det inte gjorde när de lata råttorna gjorde fel!
    jag vill överbevisa dem
    jag ska ha rätt och jag är inte tjurig... tralalala...

Helt rätt av Blomman! Gör om och gör rätt!!

passionsblomman skrev 2009-05-26 16:08:25 följande:
    Hahaha! Jag vet, men när jag läste det första "nu har snoret tagit över min hjärna så nu ska jag bona golv" då började jag skratta.....sen sket jag i resten! Åh, jag som jobbat med golvvård får ont i magen...usch! Gör om gör rätt!Ja, det är fetingtantvarning big time att bona golv!Och FINT blir det!
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-05-26 16:06:52 följande:
    Kan vi sjunga "Vart jag går i skogar berg och dalar??"Och så "Bred dina vida vingar", mina älsklingspsalmerTar med lite fjällkost som tunnbröd och rökt kött så kan vi kanske ha pic-nic ute sen
    Blir jättebra! Alla kyrkorna i min nya församling är ute på landet, den ena vackrare än den andra, så det blir jättebra! Och tunnbröd och rökt kött blir väl bästa och smarrigaste kyrkfikan!
  • didis

Soldemor: grattis till tjänsten!

Nu har jag haft helg så en snabb uppdatering behövs - har det blivit några kattungar än????

Kyrkfika tar jag gärna (åh, tunnbrödrullar!*mums*)men avstår helst från det andra. Uppvuxen i Jönköping som jag är har jag tvingats med på gudstjänster så det räcker o blir över för ett helt liv.

För många år sedan var jag med i en uppsättning på Jkpg´s stadsteater och sjöng då i en "frikyrkokör" så då kunde jag i alla fall en massa frireligiösa sånger o psalmer - i altstämma.

• dfk

Im yours- hoppas att du får ordning på foten!
    Soldemor-grattis, grattis!!!

Passion- styrkekram. Jag hoppas att det går vägen näste gång!
    lillabruden- Jag tyckte båda klänningarna var vackra, men blev lite svag i den axelbandslösa.

Myror, ja fy sjutton säger jag då. Det kan vara ett elände, men vi har också haft myrdosor och det ha faktiskt funkat. Dom kommer i såna mängder och man kan följa den gigantiska stigen bredvid lister och upp i dörrfodret sedan ner igen för att byta rum och fortsätta sin väg där. Hade myrdosorna och efter ett par dagar började dom försvinna. HA!
    Fick ett skonsammare tips av en grannfru som sa att jag skulle använda mig av kanel. Hela huset luktade äppelkaka, jag pudrade och hade högar lite här och var, men se icke! Mina myrodjur gick inte på det. Det verkade som dom inte hade problem alls med kanelen.

Svar på tråden Tantvarning 4