• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Mulle, Lillabruden, Heloise och så Thinkerbelle. Visst är de dom som står på tur? Katten, ja inte din katt blomman iaf t.o.m jag börjar få bröllopsnerver. Vad spännande det ska bli att få höra om era bröllop, o få se fina bilder.

Mulle; Hmmmm, jag anar några ugglor i mössan Det kan röra sig om en senare kidnappning, se till att packa handväskan m tegelstenar, och så rediga bomullstrosor på. Använd inte sugrör då du dricker rusdrycker, det sägs att man blir lite eljest då

Didis: Vad säger du om denna laserhysteri vid tandvård. Är det så bra, eller ............ vill man att tanttandpatienterna ska fångas in i falsk trygghet.

• didis

Alltså, jag är ingen laserguru på något vis...det är en hel djungel med olika grundämnen och inställningar

Rent allmänt kan man säga att det funkar väldigt bra och känns betydligt mindre än borren. MEN - man kan inte ta bort amalgamfyllningar, de måste fortfarande borras bort först. Det funkar lite sisådär på emalj och det tar längre tid än att borra. Helst, för att spara tid, skall man borra bort det värsta och sedan "lasra" bort caries närmast nerven.

SEdan funkar det utmärkt till mindre kirurgiska ingrepp, tex läker det snabbare än om man använder skalpell, och dödar bakterier i rotkanalerna snabbt o effektivt.

Kostnaden är fortfarande gigantisk så det är ännu en ganska ovanlig teknik men den kommer nog starkt (fast det har jga trott i 10 år).

Om man tycker att borren är det värsta är det värt att prova laser och som sagt, behovet av bedövning minskar men djupa cariesangrepp kan kännas även med laser.

Im yours skrev 2009-05-23 18:33:42 följande:

Didis: Vad säger du om denna laserhysteri vid tandvård. Är det så bra, eller ............ vill man att tanttandpatienterna ska fångas in i falsk trygghet.
  • Im yours

Oki, trodde väl det Själv bör jag fixa min ena framtand, samt köpa några låtsasgaddar att sätta in på diverse tomma ställen. Ett fall för Buttricks, kanske

• didis

Jag har några gamla guldtänder liggande i skåpet, du kan få låna dem

Im yours skrev 2009-05-23 18:56:19 följande:

Oki, trodde väl det Själv bör jag fixa min ena framtand, samt köpa några låtsasgaddar att sätta in på diverse tomma ställen. Ett fall för Buttricks, kanske
  • Im yours

Jag glömmer aldrig för ca. 15 år sedan, då pappa var till den pyttelilla ortens tandläkare, för att sätta in nya tänder. Värsta hästgaddarna, han kunde knappt prata stackarn. Så det var bara att byta tandläkare ....... nu kan han både skratta, och prata. Slutet gott allting gott.
  • didis

I 15 år retade jag mig på min svärmors framtandskronor som var alldeles fel färg och dessutom kunde de ha gjorts helkeramiska för det ger mycket snyggare lyster.

När jag träffade svärmor första gången var kronorna ganska nya så jag hade ingen lust att kritisera dem men det var allt jag såg när jag pratade med henne!

Sedan några år har hon nya, mycket snyggare kronor (nej det är inte jag som gjort dem, hon bor inte här i stan) så nu slipper jag reta mig på det

Och jag har världens bästa svärmor så det var verkligen det enda jag retade mig på hos henne!

• MulleNuh

haha min mamma fick tandlossning och skulle byta ut båda framtänderna och de 2 brevid. Men först hade hon ju provisoriska och det såg verkligen ut som dom satt in 2 sockerbitar!!!

• Im yours
    Ja, allt ordnar sig i slutändan konstigt nog
  • didis

Till och med mina "brännskador"!

Nu är det inte så farligt som det låter, jag fick stekflott över hela armen tidigare idag och visserligen är det, efter timmar med is, fortfarande röda svullnader men en normal människa hade inte haft särskilt ont efter 10 minuter.

Men jag kan inte hantera just brännskador! Det gör så förbaskat ont just för att jag vet att det är en brännskada! Men nu, 4 timmar senare, känns det hanterbart
    Im yours skrev 2009-05-23 19:21:15 följande:

Ja, allt ordnar sig i slutändan konstigt nog
  • passionsblomman

ÅÅÅÅH vad ont det gör och känns så ONÖDIGT också!

Jag stekte bacon i bikini i somras...GÖR inte det är ni snälla! Det var oerhört korkat och en mycket särtsam uplevelse!

didis skrev 2009-05-23 19:33:20 följande:
    Till och med mina "brännskador"! Nu är det inte så farligt som det låter, jag fick stekflott över hela armen tidigare idag och visserligen är det, efter timmar med is, fortfarande röda svullnader men en normal människa hade inte haft särskilt ont efter 10 minuter.Men jag kan inte hantera just brännskador! Det gör så förbaskat ont just för att jag vet att det är en brännskada! Men nu, 4 timmar senare, känns det hanterbart Im yours skrev 2009-05-23 19:21:15 följande:
Svar på tråden Tantvarning 4