• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Hmmmmm ..... antar att det är kvinnan som dog av övervikt du tänker på Celeste. Det har ju vart en del talkshows om precis sånt här. Jag känner bara att det är djupt tragiskt, varenda gång det går så här.

En sak är säker, hon fick ingen hjälp - överhuvudtaget. Det kan vara lätt att "snabbtycka" att hon valde det här själv. Men innerst inne förstår nog de flesta vilket enormt lidande som ekar i bakgrunden. Sjukdom kostar samhället mycket pengar, men det som kvinnan, läs mamman och hennes barn förlorat kan aldrig ersättas ens med hela världens alla miljarder. En annan sak, det finns många grundsjukdomar som snabbt galopperar fram till en psykos. Särskilt i ett land utan den socialförsäkring som omger oss svenskar. När nöden är störst, kan hjälpen vara djävulskt långt borta.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Har tittat på talang. Gillade den skönsjungande grabben, akrobaten o snabbprataren mest.

Nu börjar jag känna mig pömsig, dax att stämma träff med John Blund.

• Sonja68

Ordsprutan var ju fantastisk! Och paljettkillarna roliga. Akrobathäxan var proffsig, sen så tyckte jag hon tjejen som sjöng var otroligt duktig och killen som sjöng Hero var ju så söt.

• Sonja68

Дюймовочка
    (Djomåvotjka)
    Lillan kom dragandes med den sagoboken på ryska och ville att jag skulle läsa. Nån bok som hon grävt fram i traven med ryska sagoböcker som farfar försett dem med. Men det var så mycket text på gammmalt ryskt sagospråk så jag kände att det är nåt för pappa att ta tag i när han kommer hem.
    Men av bilderna att döma i boken och när jag såg författarens namn, så var det sagan om...gissa....... Just det! TUMMELISA!

Precis som Imyours så har även jag stämt träff med John Blund, gäsp, minns ni (eller är ni för unga tanter): "Titta, kom och titta, la-la-la-la-la-la" och så sömnpulvret???
    Det var på den tiden vi bara hade två (2) TV-kanaler på Svensk Television.
    Ungarna kommer inte tro det är sant när man berättar att man levt utan mobiltelefon och dator också. Man är en riktig dinosaurietant m.a.o.

Godnatt mina sköna!

• passionsblomman

...kom sätt er häromkring, det dröjer säkert ännu en stund innan drömmen kommer med John Blund, han vill visa oss någonting... *sjnger för fullt*

Min sambo brukar säga till sina unga jobbarkompisar"hörreduru, klaga inte att det är jobbigt! När JAG var liten, då fick man RESA sig för att byta kanal på TV:n"

De brukar inte tro honom...

• Sonja68

Jag konstruerade en lång stav, när jag blev tonåring och lat, så jag kunde trycka på knapparna och byta kanal utan att resa mig från favvofåtöljen!

• passionsblomman

Du måste vara stadig och precis på handen min vän!
    Sonja68 skrev 2009-05-22 23:41:17 följande:
    Jag konstruerade en lång stav, när jag blev tonåring och lat, så jag kunde trycka på knapparna och byta kanal utan att resa mig från favvofåtöljen!
  • Sonja68

Yes! Det krävde en viss precision, men det var innan jag börjat med sprit å sånt

• Sonja68

På tal om sprit så GLÖMDE jag att åka förbi på Bolaget och köpa rödvin. Sover så jäkla dåligt när älsklingen är borta, så det brukar vara gott med ett eller två glas rött. Då sussar man sött!
    Men vänta... NÅT måste vi väl ha hemma, förutom vodka (det dricker jag inte och knappt min man heller, fast han är ryss)...
    Ska gå och inventera spritskåpet!

Svar på tråden Tantvarning 4