• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Heloise

nä inte lämnar vi tantråden för att vi gift oss, det är ju egentligen bara en kul teknikalitet, eftersom vi bott ihop i 10 år haha. Ja en liten Steven skulle vara kul, men under tiden gullar jag med andras bebbar

• lillabruden
    Panzerfaust skrev 2009-05-21 21:35:11 följande:
    De anhöriga är det synd om, hon har i mina ögon begått självmord även om hon drog ut på det som fasen.
    samma med rökning, krökning och stress.....
  • lillabruden
    Panzerfaust skrev 2009-05-21 21:40:51 följande:
    Äsch när de parat ihop varenda bonde så byter de säkert bara yrkeskategori exempelvis: "Skadedjursutrotare söker fru" eller "Begravningsentreprenör söker fru".The show must go on.
    haha jag tyckte det var lite roligt om man skulle ha en 'Personlig Assistent söker brukare' men det kanske är min härliga morgon humor som spökar
    Fast det hade ju varit ett bra tips för AMS

SNAAART blir jag avlöst för dagen....sen är det party med jobb o sen jobba sista passet till torsdag.....jag kräver sol så jag kan ha kjol (det rimmar ju dessutom så dem hör ihop!!! )
    Är jag igång igen?

Näää inte slutar man hänga här bara för att man gifter sig
  • Sonja68

Blommis; skönt att katta som va botta e hemma. Åh, jag vill verkligen snusa på en kattunge... NU!!
    En hundvalp... mmmmm....
    Har själv haft både och förut men nu funkar det inte.
    Våra nya fönster har kommit och på måndag drar det igång... Hela huset kommer vara upp och ner när lilla Katja fyller 4 på tisdag. Men det får man ta. Fira ska vi ändå!
    MIn man åker iväg och möter upp sin far i St. Petersburg (han ska komma och hjälpa oss med att ta ut de gamla fönstren, S har ju problem med sin opererade arm, som vi trodde skulle ha läkt vid det här laget).
    Jag är alltid orolig och illa till mods när min man ska åka iväg med bilen så där långt... Ont i magen och sover dåligt.
    Blir till att gosa med töserna ikväll, käka popcorn och kolla på Talang 2009.

Mulle; vad skönt att det gick bra med intervjuerna. Jag visste ju att du skulle grejja det

Jag håller på att fundera på häckar. Såna man har i trädgårn då alltså ! Var ju sugen på Thuja men blev ju avskräckt av Thujanegativa tanter Skämt å sido, jag tycker de är fina. Antagligen för att man knappt ser dem här uppe och det beror antagligen på att de inte är härdiga vårt klimat.

Kram alla tanter!

• Im yours

Godermorgon i stugorna.

Sonja; Borde inte Kevin som ju ändå ska hålla i kalaset fixa fönstren. Skämt åsido, vad trääääligt för S att ha ont i armen. Till alla er som undrar, ang ordet träääääligt. Vill jag meddela att det är ett typisk örebroskt gnällutryck. Gud, så träääääääääääligt

Pust, och Phu.

Härligt att svärfar/farfar kommer o hälsar på.

Vi har regn, regn, o åter regn idag. Men som den rådige tant jag är, sparade jag DN.s korsord. Tankenötter, vad vore väl livet utan dessa härliga "more for fun" - sysselsättningar.

Kramelikram från en rådig tankenötsknäckare:-9

• passionsblomman

Å gud så länge sedan jag hörde DET uttrycket! Jag började skratta innan jag ens hunnit till din förklaring!
    Jag har bott i Närke i 6 år, så jag vet preciiis hur dä ä när dä ä trääääli´t, inte de någé kul allafall... ujejuj!

Gissa en halv gång hur det var att koma upp till en liten landortsskola i Jämtland och ha med sig den dialekten?

Det gick dåligt.

Lär om, prata rätt, överlev!

Katta är tjockare än någonsin och igår kom min samo med ett alldeles nytt slags hot: "släcker du inte lampan nu(jag gillar att lääääsa) så släpper jag ut katten"

• MulleNuh

Vi är snart i St:Petersburg!!

passionsblomman skrev 2009-05-22 10:48:26 följande:
    Sonja: HUR långt är det egentligen från där du bor till S:T Petersburg?
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-05-22 10:48:26 följande:
    Sonja: HUR långt är det egentligen från där du bor till S:T Petersburg?
    Som till Stockholm, 100 mil ungefär.
  • Sonja68

Snyft, nu har han åkt. Återigen lipade jag. Det gör jag alltid när han åker iväg. Precis som när vi var särbos och vi pendlade mellan Kalix o Moskva...
    Och jag gråter fortfarande av lycka när han kommer hem!

Svar på tråden Tantvarning 4