• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

jooo det gick hur bra som helst.. Skitkul var det!!

Sonja68 skrev 2009-05-20 21:02:35 följande:
    Mulle; HUR gick det idag?
  • passionsblomman

Jag var på ett bröllop där typ hela bordet jag satt vid utgjordes av min sambos väktarkollegor med respektive blandat. Vi skulle sjunga en sång med melodin"my Bonnie is over the ocean" och det gjorde jag, högt.

Alla började glo, och jag fick senare höra att en av dem sa
    "vad GÖR hon" varpå en av killarna som är jazzmusiker sa
    "hon sjunger melodin, och det är hon ensam i den här lokalen om, så det är förbannat imponerande"

Ganska roligt faktiskt tyckte jag...
    tonårsmorsa skrev 2009-05-20 21:03:29 följande:
    Jag har samma problem som Daa - allergi. Det värsta är att alla andra sjunger så förbaskat falskt. Inte en enda som brukar sjunga i samma tonart som mig.
  • Im yours

Hmmmm, tantträff ....... Ja, tack så mycket. Jag blir uppe hos lilla barnbarnet v.27-28. Annars är jag flexibel, o drar gärna till huvudstaden.
    Dessa artister är avslöjade än så länge

* Malena Ernman
    * Alexander Rybak
    * Lisa Ekdahl
    * A Camp
    * Caroline af Ugglas
    * Larz-Kristerz

Allsång på Skansen 2009

Vad är en sommar utan Allsång på Skansen? Sju tisdagar i sommar kan du sjunga med i direktsändningen i Sveriges Television eller vara på plats i folkhavet framför Sollidenscenen och njuta av sommar, sång och sol. Start 23 juni.

Repetitioner och sändning
    Allsångskvällarna startar 19.30 och SVT börjar sända direkt från Sollidenscenen kl 20.00. Under större delen av dagen pågår repetitioner och vid 17-tiden brukar det vara dags för generalrepetition.

Allsång dygnet runt på svt.se
    Att Allsång på Skansens tv-sändning slutar klockan 21.00 känner de flesta till. Att publiken på plats på Skansen under många år har fått ytterligare en halvtimmes underhållning är kanske däremot inte lika känt. Anders Lundin fortsätter sitt värdskap med skillnaden att han inte alltid vet vad som komma skall. Från och med i år blir det direktsändning på webben.

Entré till Skansen
    I år öppnar Huvudingången på Skansen kl 9 på allsångstisdagar för alla som vill komma tidigt. För information om entrépriser och övriga portars öppettider gå till Priser & Info eller klicka här.
    Det går tyvärr inte att förboka biljetter eller sittplatser framför scenen, och det går bara att hålla sin egen plats och en för sitt sällskap.

Rullstolsplatser
    Det finns ett begränsat antal platser för rullstolar men det finns två avdelningar i år för funktionshindrade. Som vanligt gäller principen först till kvarn så kom i god tid.

Tänk på att...
    ...ta med solhatt/regnkläder och glöm inte att dricka ordentligt om det är varmt och soligt.

• Im yours

Lite information Tantvarning, var de1

Kramar till alla söta goa vänner.

• MulleNuh

Ohh jag ska nog ta Malena i höga toner!!!

Im yours skrev 2009-05-20 21:11:31 följande:

Hmmmm, tantträff ....... Ja, tack så mycket. Jag blir uppe hos lilla barnbarnet v.27-28. Annars är jag flexibel, o drar gärna till huvudstaden.Dessa artister är avslöjade än så länge* Malena Ernman* Alexander Rybak* Lisa Ekdahl* A Camp* Caroline af Ugglas* Larz-KristerzAllsång på Skansen 2009Vad är en sommar utan Allsång på Skansen? Sju tisdagar i sommar kan du sjunga med i direktsändningen i Sveriges Television eller vara på plats i folkhavet framför Sollidenscenen och njuta av sommar, sång och sol. Start 23 juni.Repetitioner och sändningAllsångskvällarna startar 19.30 och SVT börjar sända direkt från Sollidenscenen kl 20.00. Under större delen av dagen pågår repetitioner och vid 17-tiden brukar det vara dags för generalrepetition.Allsång dygnet runt på svt.seAtt Allsång på Skansens tv-sändning slutar klockan 21.00 känner de flesta till. Att publiken på plats på Skansen under många år har fått ytterligare en halvtimmes underhållning är kanske däremot inte lika känt. Anders Lundin fortsätter sitt värdskap med skillnaden att han inte alltid vet vad som komma skall. Från och med i år blir det direktsändning på webben.Entré till SkansenI år öppnar Huvudingången på Skansen kl 9 på allsångstisdagar för alla som vill komma tidigt. För information om entrépriser och övriga portars öppettider gå till Priser & Info eller klicka här.Det går tyvärr inte att förboka biljetter eller sittplatser framför scenen, och det går bara att hålla sin egen plats och en för sitt sällskap.RullstolsplatserDet finns ett begränsat antal platser för rullstolar men det finns två avdelningar i år för funktionshindrade. Som vanligt gäller principen först till kvarn så kom i god tid.Tänk på att......ta med solhatt/regnkläder och glöm inte att dricka ordentligt om det är varmt och soligt.
  • Daa
    tonårsmorsa skrev 2009-05-20 21:03:29 följande:
    Jag har samma problem som Daa - allergi. Det värsta är att alla andra sjunger så förbaskat falskt. Inte en enda som brukar sjunga i samma tonart som mig.
  • Daa

Kör hårt, Mulle.
    Jag tar understämman

MulleNuh skrev 2009-05-20 21:14:25 följande:
    Ohh jag ska nog ta Malena i höga toner!!! Im yours skrev 2009-05-20 21:11:31 följande:
    Åh, nu ska vi titta på LOST (har spelat in på VHS, känns stabilt).

Hoppas ni får en fin kväll, tanterna.
  • MulleNuh

Ohh typsikt.. Jag blev översköljd av en deppkänsla... Luften gick ur mig..

• passionsblomman

Kunde den inte ha förvarnat dig så du hann få upp skölden?

Är du inte bara jättetrött och måste vila, äta och soooova?

MulleNuh skrev 2009-05-20 22:38:02 följande:
    Ohh typsikt.. Jag blev översköljd av en deppkänsla... Luften gick ur mig..
Svar på tråden Tantvarning 4