• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    Soldemor skrev 2009-05-20 08:14:13 följande:
    Känner mig kluven när det gäller s k elitklasser. När det gällde språk i skolan hade jag nog gärna gått i en sådan klass, men matten var alltid en stort bekymmer. Börjar tro att jag har dyskalkyli (sifferblindhet), för så fort jag skall räkna till mer än tre blir det problem (och ändå har jag på något vis lyckast bli ekonom också, märkligt!). Just matteskräcken var min starkaste ursäkt att inte börja läsa på universitet, trodde att det krävdes betyg i det för att komma in. Vilken lättnad när jag upptäckte att det inte var så!
    HaHaHa, känner igen mig. Jag hade också gärna gått i en "elitklass" (usch,vad fult det låter) vad gäller språk. Hade väldigt lätt för språk och tyckte det var kul. Men matten...URK! Lyckades få bra betyg men jobbigt var det. Och TRÅKIGT! Och därför blev jag, tada... EKONOM!!
    Men då behöver man bara kunna räkna plus, minus, dividerat, multiplicerat och procent, på en RÄKNARE !
    Huvudräkning existerar inte för mig.

Håller tummarna för dig också vad gäller jobb!
  • Soldemor

Tack, allt stöd tas tacksamt emot! Känns som om jag skulle vilja vara struts en tid framöver; stoppa huvudet i sanden och komma fram när allt är klart!

• passionsblomman

Hej svejs alla! jag är iallafall på benen, eller snarare på arslet, för här sitter man alltså..
    Fast bättre det än på lyset kanske?

Eller...det kanske skulle döda alla bakterier för gott?

På bra humör är jag också. Det är iallafall bra för själen.

• Soldemor

Nästa fredag åker den här tanten till Göteborg! Maken och jag skall ha minisemester a la Konsum, d v s hotellövernattning med rabattkupong! Så mysigt det skall bli!

Hrrm, Troll1, bor du inte där någonstans?

• dfk

Åh, vad mysigt det låter Soldemor!
    Jag har också fått en sån där kupong, har funderingar på att överraska maken min. Vet du om det gällde bara vissa utvalda hotell?

• passionsblomman

Det ÄR jättemysigt och ja, det är vissa hotell som är knutna till detta. www-adressen för att se dem allihop tror jag står på kupongen. Jag och sambon har använt dem ett flertal ggr.

dfk skrev 2009-05-20 16:09:37 följande:
    Åh, vad mysigt det låter Soldemor!Jag har också fått en sån där kupong, har funderingar på att överraska maken min. Vet du om det gällde bara vissa utvalda hotell?
  • dfk

Då ska jag kika runt efter något mysigt ställe!

• passionsblomman

Höni tantalunor! NÖÄR ka vi ses i sommar? Allsång? När är de? tisdagar eller vad? När är era bröllop så det inte krockar? Kom igen, vi kan ju inte sumpa en kväll ihop!

• didis

Hela juli jobbar jag i veckorna, kanske är jag ledig v 31 o 32. Annars funkar ju alltid helgerna för min del, än har jag aktat mig för att boka in något till sommaren så tantträff står först i kö!!

Svar på tråden Tantvarning 4