• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • tonårsmorsa

OM! En bra lärare är A och O. Och en bra lärare ska kunna byta perspektiv för att nå alla elever.

passionsblomman skrev 2009-05-18 22:57:50 följande:
    Vad man har för lärare spelar faktiskt roll.
  • passionsblomman

Nu är det klart: ni MÅSTE starta ett parti av något slag. Exakt så säger min sambo också om sin skoltid...

Panzerfaust skrev 2009-05-18 22:59:44 följande:
    Och nästan varenda lärare jag haft har varit bedrövlig.
  • Panzerfaust

Det är lite därför jag "ska bli" lärare, det där kan jag göra bättre var en genomgående tanke under hela min skoltid.

• lillabruden

Godmorgon tanter och Panzter

Om jag är för närgången så ber jag om ursäkt....fick slänga mina linser inatt då ögonen plötsligt reagerade som om jag var alergisk, rinnande och snyftande är jag glad att kollegan inte kommer förrän minst en timme så man hinner se normal ut igen!!! Linserna var nog bara gamla.....och tror ni tant lillabruden hade sina glasögon med sig?! Nääpp...dem ligger ju i andra väskan som hon alltid annars har med sig utom just idag.....typiskt! Men det är rätt skönt att gå i stan utan syn man bryr sig liksom inte!! bara jag ser hinderna som stolpar o så...

Elitklass debatten håller jag nog med Tonårsmorsan! Men det som jag tror hade varit viktigast av allt är att återinföra lärlingsmöjligheter så att dem som är bra i skolan kan fortsätta om dem vill men dem som är bra på andra sätt kan göra det dem är bra på!
    Alla är inte födda till pluggmaniska betyg jagare.... Min m2b har en "jättefin" inställning efter 18års simträning/tävling och varit över medel i skolan med föräldrar som inte inser att det kan gå för långt.... M2b säger att vara 2a är det värsta man kan vara för då är man den första förloraren!
    Nääää säger jag!! Pyttsan!!! Att komma 2a är faktiskt oftast slumpen och det är att vara riktigt jäklia bra!!!
    Sen måste man komma ihåg lite barnpsykologi att någon gång kommer dem till en gräns och när det som gett dem så mycket uppmärksamhet tar slut, så får dem en identitetskris. Man ska börja med att lära sina barn att stå på sina ben så att säga.

Men man hade ju kunnat fixa lite extra grejer för barnen som är understimulerade i skolan. Jag kunde engelska redan sedan jag började skolan och inte förrän i 7de klass fick jag avvika från läroplanen. Jag hade suttit 2år av lektionerna som andra lärare åt mina kamrater!! Till slut fick jag en lärare som gav mig böcker på en högre nivå att läsa, och det hjälpte tillräckligt för mig att känna mig sedd och stimulerad

har ni kikat på Alnarps bilderna i galleriet ännu

• Im yours

Lillabruden; Väldigt pampigt, och vackert. Är det där ni ska ha bröllopsfesten?

Idag ska jag sova lite längre, sedan ska jag in till stan. Ska försöka promenera, om foten brister får jag väl hoppa på bussen

Det förestående EU-valet är nått jag tänker på. Fanken, jag vet egentligen alldeles för lite. Hur känner ni andra det?

Man matas med viktigheten i ALLA alla röstar, hela tiden ........ men sedan då. Min förvirring är större, än störst.

Ha en trevlig dag!!

• didis

Nämen, stackare dig!!

Fy bubblan vad man känner sig liten o klen då.

passionsblomman skrev 2009-05-19 10:34:09 följande:
    Jag fick magsjuka inatt! *håller lite skakigt i en mugg med thé*
  • passionsblomman

Just exakt det känner man sig ja!

Undrar vad som hände? Vi som hade så god mat och allting...
    Nåväl, skönt att man är på hemmaplan iallafall. det är ännu värre om man är ute på någon resa eller besöker någon annan så man inte ens är hemma hos sig själv.

• didis

Jag har en hemresa från Grekland för ett par år sedan i färskt minne... passagerarna på det planet var itne glada kan jag säga.

Det kom så att säga åt "rätt" håll men frågan var om jag inte tillbringade mer tid inne på toa än på min plats... när vi landat orkade jag inte ens dra bagagevagnen.

Krya på dig, passionis! Nu skall jag snart åka till jobbet, larmet skall demonteras kl 13 bland annat. Drick mycket te, gärna med lite socker i så det piggar upp (men gott är det inte).

passionsblomman skrev 2009-05-19 10:44:35 följande:
    Nåväl, skönt att man är på hemmaplan iallafall. det är ännu värre om man är ute på någon resa eller besöker någon annan så man inte ens är hemma hos sig själv.
  • passionsblomman

Åh fy vilken mardröm!
    Det är precis sådant jag tänker på när jag ändå känner mig tacksam att jag var HÄR när detta hände.
    bara tanken på att råka ut mitt i rusningstrafiken medan man själv kör bil och sådana saker...hu!

Ja, jag har honung i mitt thé, det är ju dessutom lite antibakteriellt..oj vilket ord! Och jag har alltid det i mitt thé om det finns.

Sambon råkade släppa ut min mycket trinda katt. Nu får vi nog leta de där ungarna, för jag tro inte hon tänker komma in och få dem.

didis skrev 2009-05-19 10:52:03 följande:
    Jag har en hemresa från Grekland för ett par år sedan i färskt minne... passagerarna på det planet var itne glada kan jag säga.Det kom så att säga åt "rätt" håll men frågan var om jag inte tillbringade mer tid inne på toa än på min plats... när vi landat orkade jag inte ens dra bagagevagnen.Krya på dig, passionis! Nu skall jag snart åka till jobbet, larmet skall demonteras kl 13 bland annat. Drick mycket te, gärna med lite socker i så det piggar upp (men gott är det inte).
Svar på tråden Tantvarning 4