• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Då är det inget för mig. Jag vill ha en diet som innefattar goda ostar och vin. Och så choklad och fikabröd förståss.

*och så undrar jag varför midjan växer*

Äh, jag tror jag skippar viktklubben för idag och åker hem till passionis och snyltar på deras middag istället!

Panzerfaust skrev 2009-05-18 16:25:13 följande:
    Cambridge pulver funkar om man vill ned i vikt men det smakar ungefär lika gott som aska.
  • Panzerfaust

Den som uppfinner möjligheten att peta folk i ögat över internet kommer bli rik...

• Panzerfaust

Ostar och vin? GI eller lchf bör väl funka då.

Kapa bort kolhydrater helt ur kosten så ska du se att det händer grejer.

• passionsblomman

Så säger vår pizzabagare också, fast til alla kvinnor och barn säger han "lilla söt" jag har upplyyst honom om att han gravt missuppfattat chefsförhållandet i svenska familjer...

Åsså vill han köpa min bil.

Okej då här ska du få receptet:

www.viktvakten.se/soppdieten_bantar_soppan.htm

Enda skillnaen på detta och det min mammma skickade är att det står kokt fisk på dag 6 på detta och på det jag har står det nötkött.

Mot slutet av veckan tog jag och skivade i några lätt frästa färska champinjoner och tog i lite mer krossade tomater för att få lite variation på smaken.

Jag har också upptäckt att den här soppan är en utmärkt grund för köttsoppa, så efteråt har kjag gjort den men kokat den med strimalt kött också .då är den kanongod!
    didis skrev 2009-05-18 16:23:12 följande:
    Hahaha!! Mitt BMI ligger på 24, nånting och över 25 är övervikt så det är dags att ta tag i det nu.SÅ HIT MED RECEPTET!! För övrigt säger pizzabagaren "tjena chefen" till maken varje gång han går in där. Undrar varför
  • didis

Daa: härligt!

Min bröllopsresa blir med sonens klass till Liseberg... Sonen har dock lovat att vi skall åka "kaninresan" (en mycket lugn båtfärd omgiven av mekaniska kaniner) tillsammans och han kan tom tänka sig att hålla mamma i handen.

Och för er som inte har 13-åriga grabbar hemma kan jag tala om att det är en kärleksförklaring av rang.

• didis

Jag skall bara döpa om den innan den serveras till familjen

Löksoppa på påse har jag nog aldrig sett men nu skall det letas upp!

passionsblomman skrev 2009-05-18 16:30:18 följande:
    Okej då här ska du få receptet:www.viktvakten.se/soppdieten_bantar_soppan.ht...Enda skillnaen på detta och det min mammma skickade är att det står kokt fisk på dag 6 på detta och på det jag har står det nötkött.Mot slutet av veckan tog jag och skivade i några lätt frästa färska champinjoner och tog i lite mer krossade tomater för att få lite variation på smaken.Jag har också upptäckt att den här soppan är en utmärkt grund för köttsoppa, så efteråt har kjag gjort den men kokat den med strimalt kött också .då är den kanongod!
  • MulleNuh

Hello ladies!!

Hemkommen från jobbet.. Fy fan.. Tur jag inte har just detta som jobb! Har suttit och gjort 1 miljon telefonintervjuer med folk som sökt jobb! Har så ont i skallen...

Hur mår ni?

• passionsblomman

Det hade inte jag heller, men den finns där, bland de andra påsarna.

Panzer: vem är detdu täkker peta i ögat? *tar på skyddsglasögonen*

Mulle: tänkte på dig idag och på att du nog skulle vara TRÖTT när du kom hem. Vill du ha lite vin? Eller paj? kaffe?

Daa: välkommen hem!

Sonja: EGENTLIGEN finns det nästan inga riktiga nollåttor här tror jag, det är nog Mulle och Celeste. Jo, Tonårsmorsa också väl?
    Och Fjällbruttan är minsann en nollåtta från början!

didis skrev 2009-05-18 16:35:45 följande:
    Jag skall bara döpa om den innan den serveras till familjen Löksoppa på påse har jag nog aldrig sett men nu skall det letas upp!
  • Soldemor

Min man är en importerad super-08, född och uppvuxen på "Öfre" Östermalm, håhåjaja!

• Panzerfaust

Själv är man född på Löwenströmska...

Svar på tråden Tantvarning 4