• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

haha.. Nu är han hemma och ligger o nattar zack..

passionsblomman skrev 2009-05-17 14:10:24 följande:
    Eller så har de satt honom i skoteroverall på ett plan till Dubai och under den är han naken och utan pengar... (det var några hemmavid som gjorde typ det med sin polare...)
  • Sonja68

Halloj Tanterna!
    Här har ni min helg: fredagkväll med fredagsmys, dvs. jag o flickorna åt popcorn och såg Så ska det låta. Mannen var iväg och skjutsade en bekant till flyget.
    Lördag, myspys på morgonen sedan iväg till mina föräldrar och hjälpa till att ta reda på ett renslakt. Massa renkött blev det.
    Eurovision på kvällen, mannen sur för att Malena kom så långt ner på listan och låtar som Turkiets och Azerbazjans kom så högt.
    Söndag, SOVMORGON, flickorna vaknade tidigt men de började leka och lekte hela morgonen utan att störa oss
    NU känner jag av fördelarna med att skaffa två relativt tätt, hi-hi! Hade glömt att det fanns några, lätt att glömma när man hade två blöjbarn och två som skulle ha hjälp med allt samtidigt.
    Långpromenad längs strandpromenaden, flickorna cyklade och vi promenerade. Lek i lekparken, hem och montera upp studsmattan, tillaga det marinerade renköttet och lite annat pyssel.

Tonårsmorsan: Jag beundrar dig, ni gjorde helt rätt!! Det borde finnas fler föräldrar som ni. NI är ett föredöme.

Oroar mig för hur det ska gå när mina flickor kommer upp i tonåren och så. Både jag och min man var ganska vilda i tonåren. Jag som ett uppror mot mina superstränga, gamla, halvleastadianska föräldrar som höll mig i mycket strama tyglar, och han som en icke-diagnostiserad ADHD pojke i Sovjetunionen i ett gigantiskt Moskva.
    Jag har ingen erfarenhet eller kännedom om hur man ska hantera ungdomar. Minns bara hur fruktansvärt pinsamma mina föräldrar var som alltid envisades med att hämta mig från discona, som ibland körde en vända på stan för att kolla i vilket skick jag var. Nu så här efteråt så inser jag att tack vare detta höll man sig ändå någotsånär i skinnet, för man visste att man hade ögona på sig.
    Minns också att jag tyckte det var lite konstigt, eller snarare sorgligt att endel kompisars föräldar ALDRIG skulle brytt sig om att hämta barnen efter discona, de fick lifta hem till sina hembyar eller åka med äldre killar som hade bil. Nån som ringde hem minns jag fick svaret; har du tagit dig in till stan får du ta dig hem också... Fy så hemskt!

Jag försöker i alla fall redan nu bekanta mig med föräldrarna till barnen som mina barn leker med. Tänker att det kan vara bra kontakter att ha i framtiden, att veta vilka de och ungarna är.

Fördelen med att bo på en liten ort är att nästan alla känner alla, så man har liiiite koll på folk och ungar och så.

Jag har varit med min kompis flera gånger och snurrat runt stan för att hålla koll på hennes tonårsdotter, och jag måste säga att klimatet bland tonåringarna har blivit ÄNNU hårdare än på vår tid. Och så alla dessa droger. Tabletter som de beställer på Internet och kan dö av. Så hemskt det som hände i Gällivare... OJ,oj oj, vart är vi på väg.

Nä,så sträck på er Tonårsmorsan, Passionsblomman, Im yours och alla andra engagerade föräldrar!

Kram o go kväll!

• Celeste97

Å jag har vart på musikalen Buddy Holly i helgen. Jösses vad det svänger i tantbenen av den dära rock'n'rollen...

• passionsblomman

"...Mmmmmm Mercy!"

Celeste97 skrev 2009-05-17 20:27:00 följande:
    Å jag har vart på musikalen Buddy Holly i helgen. Jösses vad det svänger i tantbenen av den dära rock'n'rollen...
  • Im yours

Celeste; Härligt ............... jag vill oxå se den.

Usch sitter här med rejäl huvudvärk, bläääääääääääää. Och har inte nyttjat starkt

Ett tips, oavsett om man gillar Eminem eller inte. Tv4.s Ronny Svensson gör en 15 min lång intervju med honom, i programmet lördagsmorgon. Gå in på webbtv och kolla. Vi var en av dem som fick tillbaka pengarna för biljetter vi köpt, då han craschade under drogerna 2005. Och ställde in hela världsturnén. Nu håller vi tummarna för att han väljer att spela i Sverige snart.

Själv har jag alltid älskat honom, minstingen har ju tagit in rappen i mitt liv så ...... Då jag pluggade psykologi hade jag en amerikansk lärare, hon hade hela sitt arbetsrum fullt av Eminem- posters, och hade alltid hans låtar i öronen. Precis som jag Han är så cool, o en fantastiskt låtskrivare. Dessutom jobbar jag fantastiskt då hans musik spelas

• lillabruden

får man låna tantarmén nästa familjemiddag? är så trött på det....blir alltid helt psykiskt tömd och mår dåligt!!
    idag har jag sovit 17timmar....

men men...livet går vidare som man säger.

kul med musikal Celeste!!

Im yours, Eminem är inte dålig musiker men jag gillar nog inte honom som person...har jag ork så ska jag kika på intervjun!

kramkram

• passionsblomman

Lillabrud: Usch så jobbigt det är med de där energisugande sakerna!

Här väntar vi på att kattungarna ska komma ut-kisse ser ut som hon ska explodera snart... och arg är hon för att jag inte låtsas begripa vad jagvillgåutjamet betyder.
    När de kommer, så kan du få en som kan trösta dig lite och som gärna ringlar ihop sig som gott sällskap!

Gissa vad JAG fick igår???

BLOMMOR av min sambo!
    Vi hade vår förlovningsdag. Båda är vi rätt dåliga på att komma ihåg det så värst bra, men ja kom iallafall på det och smsm honom igår på dan, och inatt när han kom hem hade han en jättefin bukett med sig! Rosor, Freesia och brudslöja och celosia är det i den och den är i cerise och vitt.

När man är florist, då får man nästan aldrig blommor, så jag är jätteglad!

Svar på tråden Tantvarning 4