• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan

HEj!!!
    Just nu är jag alldeles varm i hjärtat!
    Älskling är ju på sin svensexa och ringde hem för han ville bara höra min röst och tacka mig för att jag lurat honom så totalt! Han fattade ingenting förrän de var på plats... och då hade de åkt 25 mil för att fara och forspaddla. hade inte ens anat vad som var på gång

Blomman, pic-nic till veckan i Humlegården??
    Ska shoppa i stan på tisdag
    Jag ska gå på Gustav Mellbins i Gamla stan och köpa underkläder, har handlat där förut och ringde och kollade om de hade nåt i min strl och det var inga problem
    Dyrt, JA, men värt det, kan ju förflytta formerna lite

Annars är det blockljus på Ikea och billiga skor till M2B och barnen, koftor till barnen och limegröna servetter som gäller och så lösnaglar till mig!
    Sen fick jag en klippning av M2B så jag ska klippa mig hos Plainers i farsta, har min favvofrisör där!

Ja, från 6 års ålder så bodde jag med min pappa, då skilde sig mina föräldrar och när jag var sju dog mamma.
    Måste erkänna att när jag blev äldre än mamma blev var det skitjobbigt, man insåg hur mycket hon missat!
    Men jag visste ju inte om nåt annat och tycker faktiskt att jag har haft en bra barndom. Pappa har varit med hela tiden överallt så trygg har jag varit och roligt har jag haft
    Förmodligen hade jag det så bra för att missbruket som mamma hade försvann... låter hemskt att skriva men mamma saknar jag varje dag, men inte den missbruket gjorde henne till.
    Men jag har fått sörja, fått hjälp och gått vidare och njuter av livet, för mig verkar det "hemskare" att ha en missbrukande förälder att ta hand om när man är vuxen... man vågar ju aldrig lite på dem!Och förutom min mormor så har alla alltid öppet pratat om mamma så ingen har sopat nåt under mattan, då blir det inte så konstigt.
    Dessutom har min pappa en särbo sen 20 år som är min extra mamma, jag är jätteglad att hon är mormor till mina barn, en underbar människa

Vet ni, inser när jag skriver allt detta att jag är så lycklig och mår bra i livet just nu! Sköööööön känsla!
    Tack för att ni finns så jag inser det

Kram

Celeste97 skrev 2009-05-15 22:18:52 följande:
    Fjällbruttan: Oj, jag blir plötsligt så tacksam över den närmast idylliska barndom jag själv hade. Kan inte föreställa mig ens. Växte du upp med bara din pappa då?
  • passionsblomman

Oj! SKA du!!! Men gu vad kul det vore då!!
    Detta måste dryftas mera! Men det måste vara fint väder då! Annars är det inte så kul...

Men gumman, vilken berättelse!
    Och vad underbart att du har en sådan familj som du har idag!
    Oj vad rörd din pappa kommer att vara när du står brud kom jag på nu...Jösses!

• Celeste97
    Fjällbruttan skrev 2009-05-15 22:50:53 följande:
    Vet ni, inser när jag skriver allt detta att jag är så lycklig och mår bra i livet just nu! Sköööööön känsla!Tack för att ni finns så jag inser det Kram
    Detsamma!

Åh, nu har jag än en gång glömt vem det var här som skulle till Gotland! För nu har vi till slut lyckats få biljetter till en miniweekend i Visby vid månadsskiftet, och jag vill veta vad man absolut inte får missa där. Var ska man äta t.ex? Vi har 3 dagar och en bil till förfogande!

Passion, du får väl äta svart kanin när pengarna tryter och du fortfarande envisas med såna där "picknickar".
  • Fjällbruttan

Hmm... kanske måste släpa med mig tunnbröd och rökt fisk

Vetni, jag blir så fascinerad när människor kommenterar min barndom för jag tycker inte att det varit hemskt, jag har haft det bra!
    Där för blev jag glad över din kommentar blomman, att du såg hur underbar familj jag har och fokuserade på det! Gillar din inställning

Tja... pappa grät av glädje när Mattias berättade att han friat (vi var på semester hela bunten i Thailand i jan-feb och han friade i vattnet.. så mysigt)
    Och jag har köpt vattenfast mascara till dagen D för jag kommer att gråta mig igenom den, av lycka
    Och jag tror jag får några med mig...
    Prövade klänningen i måndags kväll och Mattias kunde inte säga ett knyst, tårarna bara rann på honom och när han slutligen får ur sig nåt är det:
    -Vart fan är prästen,jag vill gifta mig nu!!!
    Då började jag grina....

Jag har så mycket att vara lycklig över så jag struntar i det tråkiga så gott jag kan

passionsblomman skrev 2009-05-15 23:03:51 följande:
    Oj! SKA du!!! Men gu vad kul det vore då!!Detta måste dryftas mera! Men det måste vara fint väder då! Annars är det inte så kul...Men gumman, vilken berättelse! Och vad underbart att du har en sådan familj som du har idag!Oj vad rörd din pappa kommer att vara när du står brud kom jag på nu...Jösses!
  • lillabruden

Fjällbruttan, jag förstår vad du menar när du är glad att missbruket försvann... Det är ju inte samma person, din mamma och missbruket. Att sakna sin mamma är en sak och vara glad att missbruket är över är en annan, fast ödet ville att dem skulle hänga ihop.....*kramar*
    Skönt att du insett det du känner idag

Passionis, det ska nog 'ta' ska du se jag skickar beby vibbar till dig

mulle, det enda jag gjort idag var; tvinga mig till min kurator för jag behövde det, vattnade brorsans blommor och sovit!!! inte ens tittat på tv förräns nu på kvällen!!!

jag vet jag ville kommentera mer men glömt.....dumma mig!! ni får förlåta min glömska

idag har jag fått tag i en vigselförättare hon verkar perfekt för oss det lilla jag fick intryck av henne på telefonen! Känns som en lättnad då det faktiskt varit det enda som jag skjutit upp på.........

är det tantigt att älska müsli med fil nästan lika mycket som choklad?

mina fina symboler o dansande snyggingar ( ) kommer från www.sweetim.com

• passionsblomman

Waaaaa! Nu börjar ju JAG grina också! ÅÅÅÅH vad underbart alltihop!

och ja, jag tyckte helt klart att det dominerande var att du fått ha fmilj och kärlek både förr och nu i ditt liv. Det är den största gåva man kan få och inte alla tar vara på den.

Ibland tror jag på allvar att det i vissa fall är värre för barn som utsätts för riktigt uppslitande separationer -ni vet, helvetscenarierna med hot och bråk och allt skit, än om ena föräldern dör. Jo, för även om dödöen är det som skrämmer oss vuxna met i sin oåterkallerlighet, så är det ändå så att är någon död, då kan man sörja. Sörja det man hade och det man inte fick, det som var och det som aldrig blev. Det som blev sagt och det som blev osagt och så vidare.

Man får inte riktigt göra det när förhållanden dör, fast att den familj man hade är död och borta och barnet har en jättesorg många gånger. Istället förväntas mahelst vvvisa hur bra man klarat det och gärna trösta mamma och pappa och inte belasta dem med att man själv är ledsen och förkrossad.

Nu svartmålar jag, men ni fattar vad jag menar.

Fjällbruttan skrev 2009-05-15 23:11:42 följande:
    Hmm... kanske måste släpa med mig tunnbröd och rökt fisk Vetni, jag blir så fascinerad när människor kommenterar min barndom för jag tycker inte att det varit hemskt, jag har haft det bra!Där för blev jag glad över din kommentar blomman, att du såg hur underbar familj jag har och fokuserade på det! Gillar din inställning Tja... pappa grät av glädje när Mattias berättade att han friat (vi var på semester hela bunten i Thailand i jan-feb och han friade i vattnet.. så mysigt)Och jag har köpt vattenfast mascara till dagen D för jag kommer att gråta mig igenom den, av lycka Och jag tror jag får några med mig...Prövade klänningen i måndags kväll och Mattias kunde inte säga ett knyst, tårarna bara rann på honom och när han slutligen får ur sig nåt är det:-Vart fan är prästen,jag vill gifta mig nu!!!Då började jag grina.... Jag har så mycket att vara lycklig över så jag struntar i det tråkiga så gott jag kan
  • MittiPrickBrud

fjällbruttan, jag gillar din positiva hållning och det l yser ju igenom när du skriver hur mycket du älskar din familj och din m2b. Det är så fint när människor som "haft en svår uppväxt" inte ser sig själva som offer och synd om, utan ändå ser det f ina.

Även jag har alkoholism i familjen och min missbrukande förälder lever fortfarande, fast det känns som ett under varje dag! Det är inte lätt så jag förstår hur du menar med att du är glad att missbruket är borta , fastän du saknar din mamma.
    Trots att alkoholen har skadat mycket och gjort oss alla illa, så finns det en mycket stark kärlek och sammanhållning även i min familj. Och alla är vi trots allt positiva människor med livslust och kärlek i mängd.

• Fjällbruttan

lillabruden... det är inte tantigt om man får ha en husmans med kaviar till

Tack för din omtanke, är jätteskönt att få!!!
    Kul med vigselförättaren.... eller ska det vara vigselförrätterska??

Tack för tipset om symbolerna, ska sno några där och impa på ungarna

• Celeste97

Jag tar gärna en sån där kaviarmacka, tack!

• MittiPrickBrud

Jag måste ta mig till sängen och krypa ner under täcket nu. Jag är för gammal och trött för att sitta här och mina fingrar har fått tangentsjukan så de krampar sig nu. Bäst alltså att lägga sig och låta natten göra underverk så att jag återfår frächören något inför det stora SCHLAGET i morgon!

Kram och godnatt!

Svar på tråden Tantvarning 4