• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Jag sällar ig till mittiprickans skara, jag ska upp och vara engagerad förälder imorgon.

Nu läggr jag mig och drömmer om picknick med hembakt tunnbröd och rökt fisk i Humlegården. Jag hoppasdet inte slinker med någon kaninslakt...

Sov sött alla góa!

• tonårsmorsa

Och nu tänker jag äntligen gå och lägga mig efter att ha varit engagerad tonårsförälder. I morgon är det jag som sover lääänge.

passionsblomman skrev 2009-05-15 23:51:45 följande:
    Jag sällar ig till mittiprickans skara, jag ska upp och vara engagerad förälder imorgon.Nu läggr jag mig och drömmer om picknick med hembakt tunnbröd och rökt fisk i Humlegården. Jag hoppasdet inte slinker med någon kaninslakt... Sov sött alla góa!
  • MulleNuh

Go morron

haha va snopen micke blev när dom storma hallen i morse! Jag är riktigt stolt över att ha lurat honom så starkt! Hoppas han får det rooooligt!

• tonårsmorsa

Godmorgon tanter. Igår skulle våra söner iväg till en kompis för att grilla och ev. sova över. Sen hade det kommit dit några andra ungdomar, varav några även haft med sig en del sprit. Vi visste att det skulle vara ff och hade därför våra misstankar om hur det kunde bli så vi åkte förbi för att kolla till. Det visade sig då att mamman i huset (finns ingen pappa där) var i en annan stad och hade ju därför svårt att ha koll. De ungdomar som haft med sig sprit verkade heller ingen direkt sakna, så det slutade med att jag och bm körde hem ett antal överförfriskade tonåringar. De ungdomar som skulle vara där och grilla verkade i alla fall inte ha druckit så grillkvällen kunde sen fortsätta som det var tänkt (utan alkohol ). Ja, så det var min fredagskväll.

Jag kan väl säga som så att våra ungar inte var särskilt glada när vi dök upp utan tyckte att vi skämde ut dem. Ändå sa de att de inte heller ville ha dem som dykt upp oinbjudna där, men de tycker väl att det är jobbigt att det alltid är vi som kommer och "stör". Vi får väl se hur det är när de kommer hem. De var väl mest oroliga att de inte skulle få sova över där, men de fick ju ändå fortsätta sin grillkväll så jag tror nog de känner att vi var ganska ok.

All min oro, ångest, utmattning, depp (ja allt vad det nu är) bottnar väldigt mycket i just detta att man inte bara har sina egna tonåringar utan även får vara morsa åt en hoper andra ungar. Visst skulle jag kunna blunda och inte bry mig, men det skulle tyvärr även drabba mina egna barn. Sen är jag en sådan person som faktiskt bryr mig om att även andras barn har det bra, men det börjar bli jävligt jobbigt.

(Undrar just om någon förälder kommer ringa och tacka för att vi tog hand om deras unge igår?)

• MulleNuh

Oj oj.. Ja tonåringar.. Minns ju hur man var.
    Och jag hoppas VERKLIGEN attd om ringer och tackar!!!!! Bra gjort av er!

tonårsmorsa skrev 2009-05-16 10:41:43 följande:
    Godmorgon tanter. Igår skulle våra söner iväg till en kompis för att grilla och ev. sova över. Sen hade det kommit dit några andra ungdomar, varav några även haft med sig en del sprit. Vi visste att det skulle vara ff och hade därför våra misstankar om hur det kunde bli så vi åkte förbi för att kolla till. Det visade sig då att mamman i huset (finns ingen pappa där) var i en annan stad och hade ju därför svårt att ha koll. De ungdomar som haft med sig sprit verkade heller ingen direkt sakna, så det slutade med att jag och bm körde hem ett antal överförfriskade tonåringar. De ungdomar som skulle vara där och grilla verkade i alla fall inte ha druckit så grillkvällen kunde sen fortsätta som det var tänkt (utan alkohol ). Ja, så det var min fredagskväll. Jag kan väl säga som så att våra ungar inte var särskilt glada när vi dök upp utan tyckte att vi skämde ut dem. Ändå sa de att de inte heller ville ha dem som dykt upp oinbjudna där, men de tycker väl att det är jobbigt att det alltid är vi som kommer och "stör". Vi får väl se hur det är när de kommer hem. De var väl mest oroliga att de inte skulle få sova över där, men de fick ju ändå fortsätta sin grillkväll så jag tror nog de känner att vi var ganska ok. All min oro, ångest, utmattning, depp (ja allt vad det nu är) bottnar väldigt mycket i just detta att man inte bara har sina egna tonåringar utan även får vara morsa åt en hoper andra ungar. Visst skulle jag kunna blunda och inte bry mig, men det skulle tyvärr även drabba mina egna barn. Sen är jag en sådan person som faktiskt bryr mig om att även andras barn har det bra, men det börjar bli jävligt jobbigt. (Undrar just om någon förälder kommer ringa och tacka för att vi tog hand om deras unge igår?)
  • Fjällbruttan

Tonårsmorsa!!
    Jag tycker ni gjorde ett toppenjobb igår och även om ni är "pinsamma" nu så kommer det en dag när det kommer att vara uppskattat av dina barn!
    Pappa är en sån som du Hu så pinsamt det var när han dök upp överallt, MEN jag behövde aldrig gå genom ett mörkt skogsparti på väg hem från en fest, eller åka läskig nattbuss när jag varit i stan med kompisar, spelade ingen roll vad klockan var.
    (är uppväxt i Viksjö utanför Sthlm)
    Fanns föräldrar som undrade om han inte litade på mig när han skjutsade deras barn hem.... Jo, men jag är rädd om Eva, så jag vill inte att de går ensamma från pendeltåget osv.
    Och ALLA vi ungdomar visste att han litade på oss, innerst inne, även om det var lite pinigt ibland.
    Idag har jag kompisar som säger, ja, din papa fanns alltid där, undra vart våra föräldrar var?

Så fortsätt att vara så!! Du gör ett toppenjobb!!!

Blomman... jag trallar humhum från humlegården hela tiden... men den gick bra att diska och dammsuga till

Mulle, visst är det kul
    De tog Mattias igår och nu är han på väg hem, i något annorlunda skick... två kompisar trillade visst över honom när de skulle gå och lägga sig... ser väl ut som jag har en boxare med mig till Sthlm imorgon;-D

Celeste... kunde inte hålla mig, blev en kaviarmacka innan jag gick och la mig, så nu blir det till att tok-kratta gräs....

Kan nån förklara varför hela vårat gamla hemmarn numera måste bestå av gräsmatta?? Jag vet inte vad vi ska ha alla slänter med gräs till.... så jobbiga att kratta och fulla med sten sen vi skottar med traktor hela vintern.. BLÄÄÄÄÄ
    Vill ha buskar och träd och blommande krokusar och jättealtan att sitta och läsa på!!
    M2B är under ständig bearbetning

• tonårsmorsa

Ja, nog minns man hur det var, men det verkar inte så många andra göra (eller så tycker de att det är ok att deras tonåringar dricker). Så här i efterhand, när jag sitter här och tänker tillbaka på gårdagen, kan jag ju bli lite fundersam över hur andra föräldrar tänker. Där satt alltså jag och min man och åkte 1,5 mil för att kolla läget och sedan köra 1,5 mil tillbaka för att skjutsa andras barn. Och idag ska vi skjutsa dit en av killarna för att han ska kunna hämta sin cross (knäppskallen hade tänkt köra hem igår). Den killen är 18, så där har ju pappan inte samma "makt", men han har ju för länge sedan gett upp sitt föräldraskap. Vi gjorde också klart för killen att även om det är 18-års gräns på krogen så är det fortfarande 20 som gäller på bolaget. Och framför allt att det inte är ok att dricka i det sällskap han befann sig i igår, där några av ungdomarna bara är 14. Det underbaraste är ändå att ungdomarna själva (förutom våra egna ) verkade tycka det var bra att vi kom. Även dem vi körde hem verkade tycka det var ok. Och en av de fullaste (18-åringen) sa flera gånger till de andra att vi var jättejusta.

MulleNuh skrev 2009-05-16 10:50:46 följande:
    Oj oj.. Ja tonåringar.. Minns ju hur man var.Och jag hoppas VERKLIGEN attd om ringer och tackar!!!!! Bra gjort av er!
  • Soldemor

God förmiddag, alla tanter!

Här sitter en trött präst och laddar med Red bull inför eftermiddagens vigsel. Känns som om jag varit på en hård fest igår, men det var ett spnningpass, mitt första sedan påskafton och lunginflammationen. Tyckte jag tog det lugnt, men attans vad trött jag är! Och eftersom jag inte vill att det på något vis skall påverka brudparet, så dricker jag min red bull nu, måttligt gott...
    Igår så ringde de från ett av ställena där jag sökt tjänst, och talade med min chef om hur jag är. Kul, det betyder att de är väldigt intresserade av mig, och enl chefen verkade de mycket positivt inställda, yes! Det skulle bara vara så skönt att veta att jag har en egen tjänst att börja på i september, när min nuvarande projektanställning tar slut!

Morgonen hemma startade inte riktigt bra, hittade en otäck fästing i Soldes öra, av alla ställen! Hu! Men maken kunde få ut den med en pincett, med ben och huvud och allt. Skönt! Annars är det mest killen som springer i högt gräs och skall in i skogsdungen vi har hemmavid. Solde är ju fin fröken och går helst på gångarna. Vi kammade båda noga, och ikväll blir det projekt fästing-spot on. Hoppas det funkar, det skall finnas mycket sjukdomsbärande fästingar i den här delen av Skåne.

• tonårsmorsa

Vi var nog inte allt för pinsamma igår för nu ringde äldste sonen och frågade om gänget från igår får grilla här ikväll - och här vet de att det inte är ff.

Svar på tråden Tantvarning 4