• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh
    Du ser!!
    tonårsmorsa skrev 2009-05-16 11:29:08 följande:
    Vi var nog inte allt för pinsamma igår för nu ringde äldste sonen och frågade om gänget från igår får grilla här ikväll - och här vet de att det inte är ff.
  • Fjällbruttan

Soldemor, jag tror du kommer att göra brudparet jättenöjda!
    Du verkar så otroligt engegerad, hoppas att du får tjänsten du sökt!

Tonårsmorsa... vad var det jag sa

Fick ett ryck och la in lite bilder i galleriet så om ni vill se hur mycket jag krattarfinns det bildbevis
    Nån som vill komma och hjälpa till???

• Soldemor

Vad härligt ni bor, Fjällbruttan! Blir nästan lite, lite avundsjuk! Och tack för supporten!

• dfk

tonårsmorsa, jag blir så glad av att läsa det ni gjorde i fredags, fler såna föräldrar. Det är klart det kan spåra ur rejält med ff, ungdomar och alkohol på samma gång! det kan sluta illa...

• Celeste97

Bra gjort tonårsmorsa! Föräldrar som du borde ha medalj.

• Celeste97

Fjällbruttan, ja det var inte lite gräsmatta ni hade där. Och så hittade jag en bild från Koh Lanta, undrar månne vilken strand det är...

• passionsblomman

Tonårsmorsa: Tack så mycket för det ni gjorde igår!

Jo, jag har all anledning att tacka. Jag har själv en son och en dag är det honom någon kanske borde skjutsa hem, eller han som hamnar på en fest som ballar ur. Det värmer mitt modershjärta att det finns andra föräldrar där ute i verkligheten.

Idag har vi i föräldraföreningen hållit fixardag på skolan. Syfete är mycket att knyta lite närmre band mellan barn och föräldrar och inte minst föräldrarna emellan. Ju mer man känner till varandra och varandras barn desto starkare nätverk under åren framöver.

Jag tror av hela mitt hjärta att det är enormt bra att barnen fårse föräldrar samverka och åstadkomma saker ihop och att vi skrattar och har roligt. Inte minst för vad som blir naturligt för dem själva framöver vad gäller engagemang.

Be ALDRIG om ursäkt för att du bryr dig! Vare sig inför barn eller föräldrar. ALLA borde förbanne mig bry sig.

• passionsblomman

Fjällbruttan: Anlägg en blomsteräng på baksidan huset, full av sommarbloomor där ni är med och räddar en massa insekter som numera har för få miljöer kvar att vara i. Humlor, fjärilar och allt det där. Massa småfåglar får det bra då med, när det finns insekter att kalasa på.

Den slår man ju bara en gång om året och då kan man ha en sådan där slåtterbalk.

Annars säger jag baraa : buskar och perenner! jag kommer och hjälper dig plantera! Vi gör det i smyg när din man inte är hemma..

• tonårsmorsa

Tack alla för ert stöd. Jag blir bara så himla besviken över att det inte verkar vara några andra föräldrar som ens tänker tanken att de KANSKE skulle ta och åka förbi och kolla läget när det är ff.

Svar på tråden Tantvarning 4