• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Det lämnar jag åt de två som jag är fullt övertygad om skulle prata sig blå. Tvivlar inte ett dugg på att det skulle finnas ett ångande manifest inom kort!

Jag tror en punkt skulle kunna vara:

* Det skjuts för lite!

bara under den rubriken har de antagligen samtalsämnen för ett par timmar.

didis skrev 2009-05-18 15:36:51 följande:
    Låter kanon! Jag har alltid drömt om att ha ett minnesmonument i trädgården.Hur lyder manifestet (mer än att utrota thujor)??
  • Panzerfaust

Motto: Nu får det fan vara nog!

• didis

Jag ansluter mig härmed.

Min nyplanterade klätterros skjuter alldeles för lite skott. Ändring!

passionsblomman skrev 2009-05-18 15:43:26 följande:
    Det lämnar jag åt de två som jag är fullt övertygad om skulle prata sig blå. Tvivlar inte ett dugg på att det skulle finnas ett ångande manifest inom kort! Jag tror en punkt skulle kunna vara:* Det skjuts för lite!bara under den rubriken har de antagligen samtalsämnen för ett par timmar.
  • passionsblomman

Jag vet! Och du är inte ensam. Härhemma har jag en till! Dessutom läser jag OFTA i dina inlägg ganska ordagrant samma saker som min sambo sitter och säger i soffan. Inte minst ditt motto ovan!
    Jag menar allvar när jag påstår att ni skulle ha en mycket intressant kväll över ett par öl och lite god mat.

Panzerfaust skrev 2009-05-18 15:40:03 följande:
    Funderar faktiskt på att engagera mig politiskt
  • passionsblomman

Ja ändring!

didis skrev 2009-05-18 15:46:34 följande:
    Jag ansluter mig härmed. Min nyplanterade klätterros skjuter alldeles för lite skott. Ändring!
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-05-18 15:49:54 följande:
    Jag vet! Och du är inte ensam. Härhemma har jag en till! Dessutom läser jag OFTA i dina inlägg ganska ordagrant samma saker som min sambo sitter och säger i soffan. Inte minst ditt motto ovan!Jag menar allvar när jag påstår att ni skulle ha en mycket intressant kväll över ett par öl och lite god mat.
    Tror jag alldeles säkert. Just nu lutar det åt FP då de häromdagen sade att de ville förstatliga skolan.
  • didis

Fast vi får nog bilda ett eget parti för än har jag inte hittat något som jag känner tillräckligt starkt för för att vilja engagera mig i.

Dottern är aktiv i Grön Ungdom och jag har lovat att kommer hon på en valsedel så kryssar jag för hennes namn men i övrigt känner jag mig lite vilsen i partipolitiken nuförtiden.

• passionsblomman

Ja, det är ju det jag säger: panzer och min gubbe bildar ett nytt.

didis skrev 2009-05-18 15:53:56 följande:
    Fast vi får nog bilda ett eget parti för än har jag inte hittat något som jag känner tillräckligt starkt för för att vilja engagera mig i.Dottern är aktiv i Grön Ungdom och jag har lovat att kommer hon på en valsedel så kryssar jag för hennes namn men i övrigt känner jag mig lite vilsen i partipolitiken nuförtiden.
  • Panzerfaust

Förstatliga skolan, gör om psykvården, sluta använda skattepengar till "kultur" i kristider, Ja till Euro, Ja till kärnkraft eller bygg en dammjävel i norrland, Se över flyktingpolitiken, Se över biståndspolitiken, bygg nya fängelser så vi får plats med alla nya fångar då vi inför hårdare straff. Utvisa alla som begår brott men inte är medborgare. Gör det straffbart att gömma folk med utvisningsbeslut. Gör om LAS. En bra början.

Rock and Roll!

Svar på tråden Tantvarning 4