• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

O va snällt att du tänkte på mig! Ja jag är TRÖTT och skulle nog somna på 1 klunk vin tror jag..
    Snart kommer Micke hem med världens godaste thaimat...

passionsblomman skrev 2009-05-18 16:54:12 följande:
    Det hade inte jag heller, men den finns där, bland de andra påsarna.Panzer: vem är detdu täkker peta i ögat? *tar på skyddsglasögonen* Mulle: tänkte på dig idag och på att du nog skulle vara TRÖTT när du kom hem. Vill du ha lite vin? Eller paj? kaffe?Daa: välkommen hem!Sonja: EGENTLIGEN finns det nästan inga riktiga nollåttor här tror jag, det är nog Mulle och Celeste. Jo, Tonårsmorsa också väl?Och Fjällbruttan är minsann en nollåtta från början!
  • didis

*dreglar*

I vanliga fall blir det årets första rabarberpaj till mors dag men i år har det blivit både pajer och saft för vi har snälla grannar med mycket maffigare rabarber än vad vi har!

Frågan är om det inte blir en liiiten paj framåt kvällen...rabarberpaj är ju så gott!!

passionsblomman skrev 2009-05-18 17:32:46 följande:
    Så, nu är rabarberpajen inskjutsad i ugen och marsansåsen vispad och ställd på tilltjockning.
  • MulleNuh

GUD så gott med paj.. Hmm om jag orkar ska jag nog göra en hallon/blåbärspaj med vanlijsås sen ikväll!

• passionsblomman
    didis skrev 2009-05-18 17:37:06 följande:
    *dreglar*I vanliga fall blir det årets första rabarberpaj till mors dag men i år har det blivit både pajer och saft för vi har snälla grannar med mycket maffigare rabarber än vad vi har!Frågan är om det inte blir en liiiten paj framåt kvällen...rabarberpaj är ju så gott!!
    Nå, isåfall bestämmer jag att det är Mors dag idag! Vi morsor kan gott behöva lite fler dagar anyway.
    Det ÄR så himla gott med paj! Jag gör så min sambo äter massor och han gillar inte bakverk egentligen!
  • Daa

Sonja68 skrev 2009-05-18 16:27:13 följande:

Daa: Välkommen hem!!! Berätta om hur ni haft det?! Åkte ni direktflyg från LLA eller? "...men nog är det ändå som skönt att vara hemma igen" Hi-hi, jag riktigt HÖR din norrbottniska dialekt, här bland alla nollåttor
    Tack. Vi åkte från LLA, och det var skönt att slippa ett byte (men vi var felprogrammerade, för vi tänkte båda två, oberoende av varandra "när vi kommer till Arlanda kan vi köpa..." )
    Det var fint på Cypern och vi hade kanonväder. Så mysigt och skönt att få rå om varandra en hel vecka sådär.
    Mitt enda bekymmer var de där fördärvade utslagen som jag fick på benen dagen innan vi skulle åka: de blev inte bättre av värme och sol utan snarare bra mycket sämre. Så de är kvar, ännu lite fulare och kliar som tusan emellanåt (det verkar ha att göra med att anklarna svullnar (tantvarning? )).
    Vi får se hur det blir nu, för nu blir det bojkott av sol för mina ben en lång tid framöver. Det får bli hur varmt det vill.

Vad gäller min dialekt: jag gjorde det med flit (det ser ju som kul ut i skrift och så är det ju som ett skönt uttryck, tycker jag ). Den har börjat höras tydligare igen efter åtta år i Norrbotten. När jag hade bott i Småland var den "som blek".

Åh, rabarberpaj! *mums*

Mulle, vad är det du har gjort idag?
  • lillabruden

jag vill jag vill JAG VIIIIILL!!!!!

Läste för m2b också o nu sitter vi här med ett fånigt leende båda två

passionsblomman skrev 2009-05-18 08:36:07 följande:
    Men hjälp! HAR DU ALDRIG HÅLLIT I EN LITEN KISSE SOM BARA ÄR NÅGON VECKA!!! Det är nog det allra sötaste som finns här på jorden faktiskt.Och när de ska gå och står på golvet med lilla svansen precis rakt upp och piiiiper lite förskräckt över stora världen medan benen åketr lite åt varsina håll... och sedan när de ska lyfta tassen och vift efter något och ramlar för att de inte kan stå på tre ben än...
  • lillabruden

förresten, idag har jag varit i den underbara Alnarps parken o tagit bilder och myst med naturen! Ska lägga ut lite bilder....
    och har klippt topparna och handlat på ICA. Kaviar med krondills smak MUMS! ni frestade mig galen sist

• didis

Jag jag jag!!
    *snuddar taken med fingertopparna*

passionsblomman skrev 2009-05-18 18:40:59 följande:
    Alla som vill ha `barberpaj och Marsansås räcker upp en hand!
Svar på tråden Tantvarning 4