• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-05-18 19:13:11 följande:
    Gud vad mätt jag blev nu av all mat! Helt proppad.
    Jag med...
  • passionsblomman

Panzer, Min sambo bad mig fråga dig följande:

Vad tycker du om förslaget att man ska införa "elitklasser" i Svensk skola, så de som utmärker sig i exempelvis matematik får gå i särskilda klasser?

• TinkerBelle

Aha! Vi gifter oss i kyrkan en bit längre söder ut...

Panzerfaust skrev 2009-05-18 17:03:39 följande:
    Själv är man född på Löwenströmska...
  • TinkerBelle

Vore det inte bättre att sattsa pengarna på att förbättra den generella nivån?

Mina barn är inga Einsteins men jag kan ju knappast påstå att den undervisning dem får varken är utmanande eller stimulernade.

Tycker personligen att hela det svenska skolväsendet har tappat fotfästet och det komemr vi inte avhjälpa med att införa "elitklasser".

Finns många bra lärare därute som defintivt inte får det förutsättningar som behövs för att utöva sitt yrke på ett tillfredställande sätt.

passionsblomman skrev 2009-05-18 19:50:51 följande:
    Panzer, Min sambo bad mig fråga dig följande:Vad tycker du om förslaget att man ska införa "elitklasser" i Svensk skola, så de som utmärker sig i exempelvis matematik får gå i särskilda klasser?
  • tonårsmorsa

Urk. Jag ryser över allt elittänkande. Barn är olika. De lär sig olika. Är olika intresserade under olika faser. Tänk om alla barn istället kunde få lära på sin nivå utifrån sina egna förutsättningar där deras egna intressen tas tillvara. (Sitter just nu och skriver på mitt arbete om att arbeta med bild för att stimulera matematikintresset hos små barn.)

Hoppsan! Men vad gör jag här då?

• Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-05-18 19:50:51 följande:
    Panzer, Min sambo bad mig fråga dig följande:Vad tycker du om förslaget att man ska införa "elitklasser" i Svensk skola, så de som utmärker sig i exempelvis matematik får gå i särskilda klasser?
    Helt rätt även om namnet är lite sådär. Barn som ligger före sina kamrater ska inte behöva sitta och vänta in sina klasskamrater utan ska sporras att nå så långt de bara kan. En mer individanpassad skola kan bara vara positivt.
  • Im yours

Oa hela natten, oa hela dan................

Har precis läst ikapp, jag vill gärna ha lite rabarberpaj......

Pantzer; Nääääääääääää, inga dammar i Norrland, för böveln!!!!!

Vet ni vad; Min dotter fixade körkortet idag. Hurra, hurra, hurra.

Hahaha, jag hade inte sett en tujja,( felstavat, så se till att läsa rätt innan jag flyttade ner hit. Jag vill oxå råka välta en grill, och springa runt med tomtebloss. Politiken struntar jag just nu fullkomligt i

Soldemor; Hoppas du får jobbet, håller tummar, o tår.

Daa och Thinkerbelle; Välkommen hem från utlandet. Men hörni, märkte ni av någon Eurovision- folkfest där ni varit????? Jag undrar, jag undrar.

Jag har blivit viktväktare idag, så nu jädrar ska det bli andra vanor i hemmet.

Mulle; Jag är oxå jättetrött. Nattinatt till alla!! Vi hörs imorgon.

• passionsblomman

Ja, just ordet "elit" känns inget vidare och det är väl det som blir provocerande också. Nu vet jag inte varför han ville att jag skulle fråga dig det -han filar väl på ett förslag till manifest kanske
    Men själv tycker jag verkligen att alla-som ju tonårsmorsa var inne på-borde kunna få tillräckliga eller lagom utmaningar utifrån sina förmågor och behov.

Det är inte bra att kapa av vare sig de som har svårast eller lättast för sig i skolan, det är slöseri båda delarna.
    Så tycker jag iallafall.

• tonårsmorsa

Fast jag anser att alla elever ska kunna få en individanpassad undervisning där de befinner sig - utan särskilda elitklasser. Den som ligger långt fram idag kanske inte gör det imorgon. Och den som är skitless på matte idag kanske har ett brinnande intresse imorgon (om nu läraren har lyckats väcka det).

Panzerfaust skrev 2009-05-18 22:13:54 följande:
    Helt rätt även om namnet är lite sådär. Barn som ligger före sina kamrater ska inte behöva sitta och vänta in sina klasskamrater utan ska sporras att nå så långt de bara kan. En mer individanpassad skola kan bara vara positivt.
    [/citat]
    passionsblomman skrev 2009-05-18 22:19:38 följande:
    [citat]
    Ja, just ordet "elit" känns inget vidare och det är väl det som blir provocerande också. Nu vet jag inte varför han ville att jag skulle fråga dig det -han filar väl på ett förslag till manifest kanske Men själv tycker jag verkligen att alla-som ju tonårsmorsa var inne på-borde kunna få tillräckliga eller lagom utmaningar utifrån sina förmågor och behov.Det är inte bra att kapa av vare sig de som har svårast eller lättast för sig i skolan, det är slöseri båda delarna.Så tycker jag iallafall.
Svar på tråden Tantvarning 4