• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Daa

Hej på er tanterna.
    Trist med magsjuka, Blomman. Krya på dig.
    När är det dags för kattungar?

lillabruden: det ser jättefint ut i den där parken.

Im yours: jag vill rösta i valet, men jag vet också alldeles för lite. Måste ta tag i det i tid (och jag är rädd att jag vet hur det kommer att gå med den saken...).

En inte helt lätt fråga med elitklasserna. Har missat att de har slutat med särskild/allmän engelska och matematik. Det verkar ju vansinnigt.
    Här är en som med hjälp av en duktig lärare på högstadiet insåg att hon inte alls är dum i huvudet.

Ha en fin dag.

• passionsblomman

Tja, det har sett ut att vara dags för kissarna i flera dagar nu, och därför har kattan haft utegångsförbud, för senast gömde hon dem och jag vill hellre ha dem inne. Nu råkade ju sambon släppa ut hemnne, så de kan mycket väl redan vara födda, men det kan ju å andra sidan vara ngn dag eller två kvar. Hoppas inte det, för så stor som hon är, så är de isåfall jättemånga..

• Sonja68

Blommis; krya på dig! Magsjukan är inge rolig. Kramar dig lite på avstånd så där, så jag inte blir smittad

Håller med Imyours: Inga fler dammmar i Norrland.

Ang. elitklasser; Svårt det där. Själv lärde jag mig läsa när jag var 4 år. Följdaktligen var det urtråkigt att som 7-åring sitta och ljuda Moooorrrr roooooorrrr, faaaarrrrr ääärrr raaaaarrrr när man själv sedan länge läste romaner och skrev berättelser. Jag gick i en B2-skola, dvs klass 1-3 satt i samma klassrum. Gissa om jag ville jobba med samma saker som de i 2:an och 3:an... Men det fick jag inte. På sjuttiotalet skulle alla vara lika och ingen skulle tro att dom var nå´ märkvärdig minnsann. Så fröken gjorde så gott hon kunde, hon stack till mig små extraböcker att jobba med för mig själv. Måste erkänna att det blev en massa bus istället, det var ju så tråkigt att jobba ensammen.

Jag hoppas bara att mina barn får stöd och möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förmågor, när det är dags för dem att börja skolan. Min sexåring läser sedan ett år tillbaka och jag hoppas verkligen att skolan inte bromsar ner hennes nyfikenhet och vilja att lära sig, utan att hon får fortsätta utvecklas. Samtidigt som jag hoppas att hon får stöd om det är nåt ämne hon är svagare i.

J

• Im yours

Blomman; Hujedamej, för magsjuka............. Cola, och blåbärssoppa är ett tips. Jag kommer oxå ihåg hur liten, och klen man känner sig. Krya på dig vännen!

• passionsblomman

Tack!
    Ja, sambon ska få köpa lite sånt där när han åker och hämtar sonen.

Im yours skrev 2009-05-19 12:54:42 följande:

Blomman; Hujedamej, för magsjuka............. Cola, och blåbärssoppa är ett tips. Jag kommer oxå ihåg hur liten, och klen man känner sig. Krya på dig vännen!
  • Diz

Ja, kryapådigkramar!
    Angående katten, hur har hennes "spenar" sett ut? Dagarna innan födseln blir dom ju stoooora och röda, typ. Och liksom redo att livnära små diande kattbebisar.

Ja, europavalet, vad e dt egentligen? Panzer? Anyone?

• passionsblomman

Ja, de är också ett tydligt tecken som får mig att starkt misstänka att hon nu ligger i någon liten nygrävd lya med arton bebisar...

Diz skrev 2009-05-19 15:35:37 följande:
    Ja, kryapådigkramar! Angående katten, hur har hennes "spenar" sett ut? Dagarna innan födseln blir dom ju stoooora och röda, typ. Och liksom redo att livnära små diande kattbebisar. Ja, europavalet, vad e dt egentligen? Panzer? Anyone?
Svar på tråden Tantvarning 4