• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Jag var inte så vidare värst politisk idag kände jag så det blir ingen polemik idag, Pantzerfaust.

Kanske är det för att jag idag gått med i AB´s viktklubb och sitter och är grymt sugen på sockerkaka! Jo, jag vet att det är lite omvänt mot hur det brukar vara på BT, att gå ner i vikt EFTER bröllopet men nu har det varit lite väl mycket både god mat och vindrickande och lite väl lite motion.

Fikasuget har inte försvunnit i vilket fall...

Passionis - visst hade du någon soppa? Funkade det(och viktigast - var den god??)?

• Daa

Hej på er!
    Hur har ni det?
    Inser det smått omöjliga i att läsa ikapp vad som hänt här den senaste veckan, men jag hoppas att ni har läget iaf hyfsat under kontroll.

Vi kom hem från den sena bröllopsresan för några timmar sedan. Det har varit skönt, bra, härligt och sådär, men nog är det ändå som skönt att vara hemma igen.
    Herr och fru Badkruka gjorde allt mindre och mindre skäl för namnet vartefter veckan gick

• didis

Jag som inte heller varit här på ett tag - var har ni varit?

Daa skrev 2009-05-18 16:11:14 följande:
    Hej på er!Hur har ni det?Inser det smått omöjliga i att läsa ikapp vad som hänt här den senaste veckan, men jag hoppas att ni har läget iaf hyfsat under kontroll. Vi kom hem från den sena bröllopsresan för några timmar sedan. Det har varit skönt, bra, härligt och sådär, men nog är det ändå som skönt att vara hemma igen. Herr och fru Badkruka gjorde allt mindre och mindre skäl för namnet vartefter veckan gick
  • passionsblomman

VARFÖR har du gått med i någon viktnedgångsklubb didis!

Helt omöjligt att begripa.

Jodå, soppan var helt ok och den funkar bra, men jag säger inte den till dig. Gå du och ta dig en glass eller nå´t!

• Panzerfaust

Unnade mig en kebabpizza igår men idag är det pulver igen

• passionsblomman

*Hummelihum'
    Det är väldigt gott med lite bra bröd med cremig vitlöksost och lite vin såhär en regning måndagseftermiddag...sambon steker lammfärsbifar med sareller och feaost som han köpte i delikatessdisken förut idag och i ugnen går just nu de rostade potatisarna och grönsakerna klara...

Undra om jag ska göra sommarens första Rabarberpaj till avslutning...?

• didis

Hahaha!! Mitt BMI ligger på 24, nånting och över 25 är övervikt så det är dags att ta tag i det nu.

SÅ HIT MED RECEPTET!!

För övrigt säger pizzabagaren "tjena chefen" till maken varje gång han går in där. Undrar varför

passionsblomman skrev 2009-05-18 16:14:01 följande:
    VARFÖR har du gått med i någon viktnedgångsklubb didis! Helt omöjligt att begripa.Jodå, soppan var helt ok och den funkar bra, men jag säger inte den till dig. Gå du och ta dig en glass eller nå´t!
  • Daa

För oss blir det makaroner och korv till middag. Oj, så gott det ska bli

passionsblomman skrev 2009-05-18 16:19:51 följande:
    *Hummelihum'Det är väldigt gott med lite bra bröd med cremig vitlöksost och lite vin såhär en regning måndagseftermiddag...sambon steker lammfärsbifar med sareller och feaost som han köpte i delikatessdisken förut idag och i ugnen går just nu de rostade potatisarna och grönsakerna klara... Undra om jag ska göra sommarens första Rabarberpaj till avslutning...?
    [/citat]

Cypern!
    didis skrev 2009-05-18 16:11:53 följande:
    [citat]
    Jag som inte heller varit här på ett tag - var har ni varit?
  • Panzerfaust

Cambridge pulver funkar om man vill ned i vikt men det smakar ungefär lika gott som aska.

• Sonja68

Rabarberspaj... mums! Skicka hit till mig, är du gullig!

Här har björklöven slagit ut idag! Underbart för oss som inte är allergiker.

Daa: Välkommen hem!!! Berätta om hur ni haft det?! Åkte ni direktflyg från LLA eller?
    "...men nog är det ändå som skönt att vara hemma igen" Hi-hi, jag riktigt HÖR din norrbottniska dialekt, här bland alla nollåttor

Nu ska jag dra hem och göra köttsoppa. Har jag tur kom maken ihåg att sätta igång och koka renköttet för 1½ timme sedan.

Svar på tråden Tantvarning 4